معرفی بهترین تلفن های هوشمند در سال 2015 (بخش اول)

دنیای تلفن های هوشمند به سرعت در حال پیشرفت می باشد و همه روزه، محصولات جدیدی توسط شرکت های مختلف معرفی می شوند که می توانند برای هر کسی جذاب باشند. تا به امروز، تلفن های هوشمند زیادی معرفی شده اند که می توانند جزو بهترین های سال 2015 میلادی باشند. برخی از این تلفن […]

دنیای تلفن های هوشمند به سرعت در حال پیشرفت می باشد و همه روزه، محصولات جدیدی توسط شرکت های مختلف معرفی می شوند که می توانند برای هر کسی جذاب باشند.

تا به امروز، تلفن های هوشمند زیادی معرفی شده اند که می توانند جزو بهترین های سال 2015 میلادی باشند. برخی از این تلفن های هوشمند را نیز که در این لیست وجود دارند، ممکن است پیشتر و در بررسی های گذشته دیده باشید.

به هر شکل، در این لیست به معرفی تلفن های هوشمندی می پردازیم که قرار است در آینده عرضه شوند یا احتمال عرضه ی آنها وجود دارد. برخی از این مطالب ممکن است شایعه باشد و یا برخی ممکن است حقیقت نداشته باشند اما سعی کرده ایم که موثق ترین مطالب را در رابطه با تلفن های هوشمند ارائه دهیم.

Sony Xperia Z4

Sony Xperia Z4

Xperia Z3 هم اکنون عرضه شده است و تلفن بسیار خوبی نیز می باشد اما با فاصله ای کوتاه از زمان عرضه ی آن، شایعات به سرعت پیرامون عرضه شدن تلفن هوشمند Xperia Z4 در حال منتشر شدن می باشند و به نظر می رسد که سونی قصد دارد تلفن هوشمند جدید خود را در اوایل سال 2015 میلادی روانه ی بازار کند.

این یعنی اینکه سونی قصد دارد این تلفن هوشمند را در نمایشگاه CES 2015 یا در کنگره ی جهانی موبایل که قرار است در ماه آینده برگزار شود، معرفی کند و آن را آماده ی عرضه نماید.

احتمالات زیادی پیرامون مشخصات فنی این تلفن هوشمند وجود دارد که به نظر می رسد از اصلی ترین این موضوعات، قرار گیری اسپیکر ها در قسمت جلویی این تلفن هوشمند و همچنین صفحه ی نمایشی با وضوح بیشتر از QHD باشند. همچنین صحبت هایی در میان است که پردازنده ی Snapdragon 805 قرار است در این پردازنده قرار بگیرد اما این موضوع بعید به نظر می رسد چرا که این پردازنده در تلفن های هوشمند قبلی این شرکت به کار گرفته شده اند و احتمالا سونی به دنبال مجهز کردن تلفن هوشمند خود به پردازنده های جدیدتر می باشد.

در رابطه با دوربین پشتی این تلفن هوشمند نیز همچنان به نظر می رسد که یک سنسور 20.7 مگاپیکسلی وظیفه ی عکس برداری را بر عهده دارد که البته با بهبود عملکرد همراه بوده است. و در نهایت، قرار است اندروید 5.0 آبنبات چوبی به صورت پیش فرض بر روی این تلفن هوشمند قرار گیرد.

Sony Xperia Z4 Compact and Ultra

Sony Xperia Z4 Compact and Ultra

تلفن هوشمند Xperia Z4 Compact نیز یکی دیگر از تلفن های هوشمند قدرتمند سال 2015 خواهد بود که 3 گیگابایت حافظه ی رم، دوربین پشتی 20.7 مگاپیکسلی، 32 گیگابایت حافظه ی داخلی، صفحه ی نمایش 4.7 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی را دارا خواهد بود. همچنین، باتری 3000 میلی آمپرساعتی، پشتیبانی از شبکه ی Cat 9 LTE و البته پوشش ضد غبر و ضد آب IP68 نیز از دیگر ویژگی های این تلفن هوشمند خواهد بود.

از سوی دیگر، سونی به دنبال عرضه ی یک فبلت قدرتمند نیز می باشد و آن چیزی نیست جز Sony Xperia Z4 Ultra که پیشتر شایعه شده بود یک تبلت 13 اینچی است! این تلفن یا فبلت هوشمند نیز با صحفه ی نمایش 6.44 اینچی خود، وضوح تصویری برابر با QHD داشته و از 3 گیگابایت حافظه ی رم، دوربین 16 مگاپیکسلی پشتی و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

HTC One M9 Hima

HTC One M9 Hima

 باز هم سال جدید و باز هم یکی دیگر از تلفن های هوشمند سری HTC One. مدل جدید این تلفن هوشمند به روایت برخی منابع M9 و به روایت برخی منابع دیگر Hima نام دارد. تغییرات چندان زیادی در این تلفن هوشمند صورت نگرفته است و شاید قرار گیری اسپیکر های BoomSound در قسمت جلویی این تلفن هوشمند، تنها موضوع قابل توجه باشد.

شایعه شده است که تلفن هوشمند HTC One M9 قرار است با بدنه ی کاملا فلزی، پردازنده ی Qualcomm Snapdragon 810 و 3 گیگابایت حافظه ی رم عرضه شود که این موضوع می تواند قدرت زیادی را برای این تلفن هوشمند به ارمغان آورد. صفحه ی نمایش این تلفن هوشمند به نظر می رسد که همچون پرچم دار قبلی این تلفن هوشمند بوده و صفحه ی آن، 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی باشد. البته باید توجه داشت که وضوح تصویر پایین تر، می تواند مصرف باتری کمتر را نیز به همراه داشته باشد که از این نظر، شاید اچ تی سی یک گام جلوتر از بقیه باشد.

شایعات دیگری که در رابطه با این تلفن هوشمند وجود دارد، دوربین پشتی 20 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی می باشد که به نظر می رسد قرار است این تلفن هوشمند به یک دوربین با کیفیت و فوق العاده نیز تبدیل شود! و آحرین موضوع که مسلم است، رابط کاربری HTC Sense 7 در کنار اندروید آبنبات چوبی است که می تواند یک رابط کاربری زیبا را خلق کند.

Samsung Galaxy S6

Samsung Galaxy S6

خود سامسونگ اعلام کرده است که به هیچ وجه در فروش تلفن های Galaxy S5 موفق عمل نکرده است. حال سامسونگ قصد دارد تلفن هوشمند Galaxy S6 را با ظاهری کاملا فلزی روانه ی بازار کند و به گفته ی خود، انقلابی را در دنیای تلفن های هوشمند ایجاد کند. البته در کنار Galaxy S6 سری جدید تلفن های هوشمند سامسونگ یعنی خط Alpha از این تلفن های هوشمند نیز با بدنه ی فلزی در حال عرضه شدن می باشد که شاید این موضوع، نوعی تناقض را در انتخاب برای کاربران به وجود بیاورد.

شایعات نشان می دهند که تلفن هوشمند Galaxy S6 قرار است صفحه ی نمایشی 5.2 اینچی داشته باشد اما اینکه وضوح تصویر آن FullHD یا QHD است، هنوز مشخص نشده است. در رابطه با پردازنده ها نیز باید بگوییم که پردازنده های Exynos در تلفن های هوشمند سامسونگ زیاد قرار میگیرند اما Galaxy S6 احتمالا با پردازنده ی Snapdragon 810 عرضه خواهد شد تا بتواند به اندازه ی کافی در برابر تلفن های هوشمند دیگر قوی باشد.

سنسور های اثر انگشت و ضربان قلب نیز قرار است در این تلفن هوشمند حضور پر رنگی داشته باشند و کاربران قادر خواهند بود با استفاده از دوربین 16 مگاپیکسلی این تلفن هوشمند، به همراه لنز تقویت شده ی اپتیکال آن، تصاویر خارق العاده ای را خلق نمایند.

باید تا کنگره ی جهانی موبایل صبر کنیم و ببینیم که سامسونگ بالاخره به این شایعات پایان می دهد یا نه.

بخش اول از این بررسی به پایان رسید. امیدوارم این بررسی و پیش نمایش، مورد توجه شما همراهان همیشیگی تکنولوژی نیوز قرار گرفته باشد. در آینده و با ادامه ی این پیش نمایش، با تکنولوژی نیوز همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال