گیگابایت مادربورد جدید و خوش ساخت Z97-HD3P را روانه ی بازار کرد

گیگابایت یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ی قطعات کامپیوتری می باشد که به خاطر ساخت مادربورد ها و کارت های گرافیکش، به شهرت زیادی رسیده است. حال این شرکت جدیدترین مادربورد خود بر پایه ی چیپست Z97 اینتل را معرفی و روانه ی بازار کرده است. مادربورد جدید Z97-HD3P که جزو مادربورد های کلاس […]

گیگابایت یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ی قطعات کامپیوتری می باشد که به خاطر ساخت مادربورد ها و کارت های گرافیکش، به شهرت زیادی رسیده است. حال این شرکت جدیدترین مادربورد خود بر پایه ی چیپست Z97 اینتل را معرفی و روانه ی بازار کرده است.

مادربورد جدید Z97-HD3P که جزو مادربورد های کلاس پایین یا اصطلاحا entry-level این شرکت می باشد، برای پردازنده های اینتل که با سوکت LGA1150 کار میکنند، ساخته شده است و عرض آن تنها 17 سانتیمتر می باشد. قابلیت های اورکلاکینگ این مادربورد نیز در سطح قابل قبولی می باشد. برای Z97-HD3P، چهار اسلات رم DDR3 در نظر گرفته شده است که خریداران به کمک آن می توانند به مقدار زیادی رم بر روی سیستم خود نصب کنند. همچنین یک شکاف PCI-Express 16x نسل سوم و دو شکاف PCI-Express 16x نسل دوم و یک شکاف PCI-Express 1x نسل دوم، از دیگر ویژگی های این مادربورد می باشد.

23b

برای انتقال اطلاعات، گیگابایت علاوه بر قرار دادن 6 پورت SATA III یا SATA 6GB/s، یک پورت مخصوص به خود که SATA-Express m.2 نام دارد و قادر است تا اطلاعات را با سرعتی معادل با 10GB/s انتقال دهد، قرار داده است تا با وجود ارزان قیمت بودن این مادربورد، به سادگی نتوان از کنار آن گذشت.

23a

در واقع گیگابایت سعی دارد تا با عرضه ی یک مادربورد ارزان قیمت که تنها 100 یورو قیمت دارد، یک مادربورد مناسب برای اورکلاکر ها و کاربران ساده را به ارمغان بیاورد. به نظر شما گیگابایت تا چه حد می تواند موفق ظاهر شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه | منبع : Techpowerup

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال