جاسوسی تلگرام طلایی از فایلهای شخصی، تماسها و پیامکها

جاسوسی تلگرام طلایی و هاتگرام از حریم شخصی کاربران بقدری افسارگسیخته وار پیش میرود که حتی گوگل‎پلی هم رسما به کاربر اطلاعیه حذف برنامه ارسال میکند! اخیر سپر امنیتی گوگل‎پلی متوجه جاسوسی تلگرام طلایی و هاتگرام از حریم خصوصی کاربران شده است و به میلیونها حساب کاربری، اطلاعیه حذف یا uninstall کردن این برنامه را […]

جاسوسی تلگرام طلایی از فایلهای شخصی، تماسها و پیامکها

هشدار امنیتی گوگل (جهت بزرگنمایی کلیک کنید)

جاسوسی تلگرام طلایی و هاتگرام از حریم شخصی کاربران بقدری افسارگسیخته وار پیش میرود که حتی گوگل‎پلی هم رسما به کاربر اطلاعیه حذف برنامه ارسال میکند! اخیر سپر امنیتی گوگل‎پلی متوجه جاسوسی تلگرام طلایی و هاتگرام از حریم خصوصی کاربران شده است و به میلیونها حساب کاربری، اطلاعیه حذف یا uninstall کردن این برنامه را تذکر داده است.

نکته جالب اینجاست اغلب افرادی که از سرویس های پیغام رسان بومی استفاده نمیکنند، وجود ضعف های امنیتی در این مسنجرها و عدم اعتماد را دلیل بر عدم استفاده خود میدانند و همین افراد، اکثرا از سرویس های غیر رسمی مثل تلگرام طلایی و هاتگرام استفاده میکنند!

جاسوسی تلگرام طلایی از فایلهای شخصی، تماسها و پیامکها

هشدار امنیتی گوگل (جهت بزرگنمایی کلیک کنید)

متاسفانه بعد از فیلتر شدن تلگرام، دولت شعار حمایت از مسنجرهای بومی را سر داد و تا مدتی، حجم استقبال از پیام رسان های سروش، بله، گپ، بیسفون و… رشد قابل توجهی داشت. اما متاسفانه با ظهور یکباره هاتگرام و تلگرام طلایی و دسترسی سریع و راحت این دو مسنجر به تلگرام باعث شد جمعیت چندمیلیون نفری کاربران مسنجرهای بومی، دست از اپلیکیشن خود بردارند و دوباره به تلگرام رجوع کنند! در مرداد سال 97 دستور بسته شدن هاتگرام و تلگرام طلایی صادر شد (منبع: فارس ) اما هیچوقت اجرایی نشد!

پیش‎تر از اینها، اخباری مبتنی بر «جاسوسی تلگرام طلایی» و هاتگرام در وبسایتهای خبری و تحلیلگر منتشر شده بود (جهت دیدن این اخبار اینجا کلیک کنید). و حالا به لطف اسکن‎های دقیق سرویس امنیتی گوگل‎پلی که اپلیکیشن‎ها را در گوشیهای کاربران رصد میکند، جاسوسی تلگرام طلایی و هاتگرام از داده های خصوصی کاربران، رسما بر همگان ثابت شد.

اطلاعاتی راجع به سپر امنیتی گوگل پلی : (از زبان گوگل)

Google Play Protect helps you keep your device safe and secure. It runs a safety check on apps from the Google Play Store before you download them. It checks your device for potentially harmful apps from other sources. These harmful apps are sometimes called malware. It warns you about any detected potentially harmful apps found, and removes known harmful apps from your device. It warns you about detected apps that violate our Unwanted Software Policy by hiding or misrepresenting important information

جهت مشاهده دیگر اخبار به صفحه خبرهای تکنولوژی و فناوری مراجعه فرمایید.