سیستم تشخیص چهره قدرتمند در فرودگاه‎های ایالات متحده

بر اساس اظهارات دپارتمان امنیت داخلی، پیش بینی می شود که با استفاده از فناوری تشخیص چهره، شناسایی چهره ۹۷ درصد مسافرین امکانپذیر باشد. این سیستم که پیش از سوار شدن مسافرین در هواپیما، از آن ها عکس می گیرد، اولین بار در سال ۲۰۱۷ و تا پایان سال ۲۰۱۸ در ۱۵ فرودگاه ایالات متحده […]

بر اساس اظهارات دپارتمان امنیت داخلی، پیش بینی می شود که با استفاده از فناوری تشخیص چهره، شناسایی چهره ۹۷ درصد مسافرین امکانپذیر باشد. این سیستم که پیش از سوار شدن مسافرین در هواپیما، از آن ها عکس می گیرد، اولین بار در سال ۲۰۱۷ و تا پایان سال ۲۰۱۸ در ۱۵ فرودگاه ایالات متحده بکار گرفته شد.

سیستم تشخیص چهره کار عکسبرداری از مسافرین در گیت ورودی را انجام می دهد و در مرحله بعد، عکس ها را به مجموعه خود که شامل عکس های متقاضیان ویزا و پاسپورت و افراد وارد شده به کشور توسط عوامل خارجی می باشد، اضافه می کند. هدف این سیستم ارائه قابلیت «خروج بیومتریک» است که امکان شناسایی افراد و کنترل ورود و خروج ها به کشور را برای مقامات فراهم می آورد.

به گزارش Quartz، مقامات ایالات متحده تا پیش از این با استفاده از روش های قدیمی پیگیری ورود و خروج ها با رجوع به پروازهای خط هوایی این کار را انجام می دادند، اما با ظهور این سیستم، امکان تشخیص چهره ۷۰۰۰ مسافر از ۱۵۰۰۰ پرواز وجود دارد. دپارتمان حفاطت مرزی و مشتریان ایالات متحده تخمین می زند که سالانه مهلت ویزای ۶۰۰۰۰۰ نفر به پایان می رسد اما آن ها کشور را ترک نمی کنند، جرمی که بیشترین مجازات تعیین شده برای آن، ده سال ممنوعیت ورود به ایالات متحده است.

منتقدین بر این عقیده اند که راه اندازی پایگاه داده ای از عکس های میلیون ها نفر تهدیدی برای آزادی های مدنی است، چرا که با داشتن این پایگاه، قرار دادن آن در اختیار نهادهای دیگر و تبدیل آن به ابزاری برای اجرای هر نوع قانونی آسان خواهد بود. این سیستم اولین بار به صورت آزمایشی برای پروازهای آتلانتا توکیو اجرا شد و پس از آن، با تصمیم کابینه رئیس جمهور ترامپ، در تابستان ۲۰۱۷ در فرودگاه های بیشتری به کار گرفته شد. برای تماشای خبرهای دیگر از صفحه اخبار تکنولوژی دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال