کشف اولین مولکول کیهان

کیهان بسیار عظیم و پر از سیاه چاله های وحشتناکی است که می توانند سیاره ها را نابود کنند‌. پس از انفجار بزرگ، کیهان بسیار کسالت آور و خالی شد، جایی گرم و انباشته از اتم های هیدروژن و هلیم. دانشمندان بر این باورند که در این دوره، بر اثر برخورد هیدروژن و هلیم، اولین […]

کیهان بسیار عظیم و پر از سیاه چاله های وحشتناکی است که می توانند سیاره ها را نابود کنند‌. پس از انفجار بزرگ، کیهان بسیار کسالت آور و خالی شد، جایی گرم و انباشته از اتم های هیدروژن و هلیم. دانشمندان بر این باورند که در این دوره، بر اثر برخورد هیدروژن و هلیم، اولین مولکول کیهان تشکیل شد‌.

ناسا برای اولین بار با نصب تلسکوپی در قسمت پشتی یک بوئینگ ۷۴۶، توانست اولین مولکول در فضا را کشف کند: هلیم هیدرید. این کشف پس از مطالعه NGC 7027، ابری از گاز و منتشر شده از ستاره ای در حال مرگ در فاصله ۳۰۰۰ سال نوری از زمین حاصل شد. کشف مولکولی در منظومه شمسی گامی مهم در پذیرش باورها در رابطه با کیهان باستانی و فعل و انفعالات پس از انفجار بزرگ می باشد.

این خبر روز چهارشنبه در ژورنال Nature منتشر شد. بر اساس اظهارات رولف گستن، مدیرمسئول این نشریه،«حضور در آنجا و دیدن هلیم هیدرید بسیار هیجان انگیز بود‌». این کشف، پایانی برای تردیدها در رابطه با شیمی کیهان بود. هلیم هیدرید عاملی مهم برای شناخت روند تکامل کیهان است. این مولکول اولین بار در سال ۱۹۲۵ و در آزمایشگاه بدست آمد.

چهل سال قبل و در زمان بررسی ابرهای سیارات، دانشمندان ردی از این مولکول را بدست آوردند، اما تراکم بالای ابرها مانع از بررسی بیشتر شد. سرانجام با پیشرفت فناوری دانشمندان موفق به یافتن این مولکول میان ابرهای متراکم شدند. حال با این کشف مهم احتمال ارائه فرضیات جدید و اثبات یا رد نظریه های پیشین وجود دارد. جهت مشاهده سایر اخبار از صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال