سیا: تامین مالی هواوی از سوی نهادهای امنیتی چین

بر اساس گزارش  روزنامه تایمز، در ابتدای سال اخیر، سازمان سیا گزارشی مبنی بر تامین مالی شرکت چینی هواوی از سوی شورای امنیت ملی جمهوری خلق چین، ارتش آزادیخواه مردمی و شاخه سوم شبکه اطلاعاتی این دولت را به همتایان خود در استرالیا، کانادا، نیوزیلند و بریتانیا ارائه داد. هواوی بارها ارتباط خود با دولت […]

بر اساس گزارش  روزنامه تایمز، در ابتدای سال اخیر، سازمان سیا گزارشی مبنی بر تامین مالی شرکت چینی هواوی از سوی شورای امنیت ملی جمهوری خلق چین، ارتش آزادیخواه مردمی و شاخه سوم شبکه اطلاعاتی این دولت را به همتایان خود در استرالیا، کانادا، نیوزیلند و بریتانیا ارائه داد. هواوی بارها ارتباط خود با دولت چین و درخواست هرگونه داده ای از سوی دولت را تکذیب کرده است. سازمان سیا نیز نگرانی خود از  نفوذ و فشار دولت چین بر شرکت هواوی و سایر شرکت های چینی از قبیل ZTE و استفاده از آن ها به عنوان زیرساختی اطلاعاتی در جهت مقاصد این کشور را اعلام داشته است. این نگرانی ها با ظهور شبکه های 5G بیشتر هم شده است، تغییری که هواوی امیدوار است نقشی مهم را در اجرای آن، بویژه در اروپا ایفا کند.

در سال های اخیر، کارشناسان ایالات متحده نگرانی زیاد خود از محصولات این شرکت را ابراز داشته اند و وزارت دفاع این کشور هم فروش محصولات هر دو شرکت به پایگاه های نظامی را ممنوع کرده و FCC قوانینی را وضع کرده است که شرکت های مخابراتی و ارتباطی ایالات متحده را مانع از بکارگیری تجهیزات هواوی می کند. در ماه های اخیر، ایالات متحده تلاش هایی را به منظور متقاعد کردن هم پیمان های اروپایی خود در عدم استفاده از محصولات هواوی صورت داده است. به هر صورت اشاره به این موضوع مهم است که  استدلال دولت ایالات متحده در این زمینه با ابهاماتی همراه است و بارها شرکت هواوی آن را اقدامی سیاسی و بهانه جویانه خوانده است. جهت مشاهده خبرهای دیگر به صفحه اخبار فناوری رجوع کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال