تحریم اپل توسط ایران و کشورهای اسلامی

طرح دو فوریتی علیه شرکت اپل در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. در این طرح ایران و برخی کشورهای اسلامی موظف هستند که سیاست های ضد امریکایی خود را جدی تر بگیرند و مانع از جولان اقتصادی این شرکت امریکایی شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی ایران سایت تک نیوز، همانطور که اطلاع […]

طرح دو فوریتی علیه شرکت اپل در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. در این طرح ایران و برخی کشورهای اسلامی موظف هستند که سیاست های ضد امریکایی خود را جدی تر بگیرند و مانع از جولان اقتصادی این شرکت امریکایی شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی ایران سایت تک نیوز، همانطور که اطلاع دارید چندی پیش اپل کلیه اپلیکیشن های ایرانی را از مارکت خود حذف کرد که بسیاری از مردم، شرکتها و استارتاپهای ایرانی را با چالش های گوناگونی مواجه کرد. این در حالیست که سالیانه یک میلیارد دلار برای خرید گوشی های آیفون در ایران وارد جیب های اپل میشود و این شرکت بجای تکریم مشتریان ایرانی خود، سیاست تحقیر و تحریم را علیه مشتریان خود در ایران شروع کرد!

در این طرح دو فوریتی که اجرای آن به شخص وزیر ارتباطات سپرده شده است، این اقدامات باید سریعا انجام بگیرند :

  1. ممنوع شدن رجیستری گوشی های آیفون در ایران
  2. ممنوع شدن استفاده گوشی آیفون برای مسئولین، کارمندان سه قوه، سفرا و وزرا
  3. ممانعت از ورود گوشی های آیفون به ایران توسط گمرک
  4. ممنوع شدن تبلیغات محصولات شرکت اپل در ایران
  5. هماهنگی وزارت امور خارجه با کشورهای اسلامی جهت پیوستن به این طرح
  6. تخصیص ندادن ارز برای واردات گوشی های آیفون توسط بانک مرکزی

لازم است بدانید که در سال گذشته، بدلیل کاهش 5 میلیارد دلاری فروش گوشی های اپل در چین، سهام اپل در امریکا با افت چشمگیری مواجه شد و چنانچه ایران به همراه کشورهای اسلامی دیگر بتواند این طرح را عملی کند، بالغ بر 10 الی 30 میلیارد دلار خسارت به شرکت اپل وارد خواهد شد.