چهار مرورگر برتر دنیای وب همگی در مسابقه‌ی Pwn2Own هک شدند

تمامی هکر‌هایی که در مسابقه‌ی PW2own شرکت کردند موفق شدند چهار مرورگر برتر دنیای وب نظیر اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، سفری اپل و موزیلا فایرفاکس را هک کنند. علاوه بر مرورگر‌های ذکر شده برنامه‌های Adobe Reader و Flash Player که پلایگین‌های این مرورگ‌ها حساب می‌شوند نیز هک شدند.

تمامی هکر‌هایی که در مسابقه‌ی PW2own شرکت کردند موفق شدند چهار مرورگر برتر دنیای وب نظیر اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، سافاری اپل و موزیلا فایرفاکس را هک کنند. علاوه بر مرورگر‌های ذکر شده برنامه‌های  Adobe Reader و Flash Player که پلاگین‌های این مرورگر حساب می‌شوند نیز هک شدند.

JungHoon Lee هکر کره‌ای که در این مسابقه شرکت کرده بود  به تنهایی موفق به هک گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر بر روی ویندوز و مرورگر سافاری بر روی سیستم عامل مک شده بود. او را با لقب lokihardt نیز می‌شناسند. او توانست با این کار مبلغ 225 هزار دلار را به همراه جدیدترین و به‌ روز‌ترین لپ‌تاپ به خانه ببرد.

ضربه‌ای که او به گوگل کروم زد و توانست آن را هک کنند برای اولین بار در این مسابقات باعث شد تا 75 هزار دلار فقط برای یک هک اختصاص یابد و وی توانست این جایزه را از آن خود کند. موفقیت او از آن‌جایی حائز اهمیت است که بقیه‌ی افراد برای هک کردن این مرورگر‌ها بیشتر به کار تیمی بسنده می‌کنند اما او به تنهایی توانسته این هک‌ها را انجام دهد.

نکته‌ی جالب در مورد این مسابقه این است که فایرفاکس توسط سه نفر متفاوت به هک رسید. از دیگر نکات جالب این مسابقه، هک شدن فلش پلیر بر روی مروگر اینترنت اکسپلورر ورژن 11 توسط دو تیم چینی بود که باعث شد این دو تیم مبلغ 85 هزار دلار برنده شوند. برنامه‌ی Adobe Reader هم از دیگر پلاگین‌های هک شده بر روی اینترنت اکسپلورر بود که 55 هزاردلار ارزش داشت.

Nicolas Joly نیز یکی دیگر از افراد شرکت کننده در این مسابقه بود که موفق شد به تنهایی دو پلاگین فلش پلیر و آدوب ریدر را هک کند و مبلغ 90 هزاردلار را به خانه ببرد.

در نهایت 5 باگ نرم افزاری در ویندوز، چهار باگ در اینترنت اکسپلورر، سه باگ در فایرفاکس به همراه فلش پلیر و آدوب ریدر، دو باگ در سافاری اپل و یک باگ در مرورگر گوگل دیده شد. تمامی باگ‌ها بر طبق قوانین مسابقات به شرکت‌های سازنده گزارش شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال