لپ‎تاپ‎های مجهز به پردازنده‎ رایزن شرکت AMD امسال به بازار می‎آیند

از زمانی که شرکت ای‎ام‎دی رسما سری پردازنده‎های رایزن خود را معرفی کرده است، خیلی وقت نمی‎گذرد. این شرکت حال اعلام کرده است که طی چند ماه آینده پردازنده‎های رایزن بیشتری را معرفی می‎کند. مدل‎های جدید شامل پردازنده‎های رایزنی می‎شوند که برای نوت‎بوک‎ها در نظر گرفته شده‎اند. اعضای جدید این سری هم‎چنین شامل نسل “Threadripper” […]

از زمانی که شرکت ای‎ام‎دی رسما سری پردازنده‎های رایزن خود را معرفی کرده است، خیلی وقت نمی‎گذرد. این شرکت حال اعلام کرده است که طی چند ماه آینده پردازنده‎های رایزن بیشتری را معرفی می‎کند. مدل‎های جدید شامل پردازنده‎های رایزنی می‎شوند که برای نوت‎بوک‎ها در نظر گرفته شده‎اند. اعضای جدید این سری هم‎چنین شامل نسل “Threadripper” برای کامپیوترهای شخصی رده‎بالا و سری رایزن 3 برای کامپیوترهای شخصی ارزان‎قیمت می‎شود.

AMD اوایل سال جاری میلادی اولین پردازنده‎های سری رایزن خود را عرضه کرد. این محصولات قادر به رقابت سالمی با مدل‎های Core i5 و Core i7 اینتل هم از نظر عملکرد و هم قیمت هستند. AMD عملکرد خوبی با سری پردازنده‎های رایزن خود داشت و مورد استقبال عموم قرار گرفتند.

این شرکت روز گذشته سری پردازنده‎های جدیدی خود مخصوص نوت‎بوک‎ها را با کد رمزی Raven Ridge معرفی کرد. آن‎ها پردازنده‎های 4 هسته‎ای 8 رشته‎ای مبتنی بر معماری زن (Zen) با کارت گرافیک با عملکرد بالای Vega هستند تا به نسبت نسل قبلی با 50 درصد قیمت کمتر نوید افزایش 50 درصدی عملکرد پردازنده و 40 درصدی بخش گرافیک را دهند.

این پردازنده‎ها در نیمه‎ی دوم سال 2017 به بازار می‎آیند یعنی نوت‎بوک‎های مجهز به پردازنده‎ی Raven Ridge، دستگاه‎های 2 در 1 و دستگاه‎های Ultra Portable در اواخر امسال عرضه می‎شوند.

AMD پردازنده‎ی “Threadripper” رایزن را با حداکثر 16 هسته و 32 رشته با پهناباند I/O و حافظه‎ی توسعه‎یافته معرفی کرده است. این پردازنده دستگاه‎های با عملکرد بالا را هدف قرار داده است. جدول زمانی شرکت ای‎ام‎دی عرضه‎ی این پردازنده را برای تابستان امسال نشان می‎دهد. بایستی اشاره کنیم سری ارزان‎قیمت تایزن 3 نیز در سه‎ماهه‎ی سوم سال 2017 به بازار خواهد آمد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال