AMD از کارت گرافیک پایین‌رده FirePro W4300 رونمایی کرد

به تازگی شرکت AMD، عضوی جدید از کارت‌های گرافیک خانواده‌ی FirePro را با نام W4300 معرفی نموده که می‌تواند در کارهای کوچک مورد استفاده قرار بگیرد. البته قدرت پردازشی این کارت پایین نیست و W4300 با داشتن 4 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 و رابط 128-بیتی، پهنای باندی برابر 96GB/s دارد. 12 واحد محاسباتی قرار گرفته در این […]

به تازگی شرکت AMD، عضوی جدید از کارت‌های گرافیک خانواده‌ی FirePro را با نام W4300 معرفی نموده که می‌تواند در کارهای کوچک مورد استفاده قرار بگیرد. البته قدرت پردازشی این کارت پایین نیست و W4300 با داشتن 4 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 و رابط 128-بیتی، پهنای باندی برابر 96GB/s دارد. 12 واحد محاسباتی قرار گرفته در این کارت نیز مجموعا از 768 واحد پردازشگر جریان تشکیل شده‌ است که قدرتی برابر با 1.43 ترافلاپ دارد. همچنین باید اشاره کنیم که محصول جدید AMD از آخرین استانداردها و تکنولوژی‌های گرافیکی همچون DirectX 12، AMD Mantle، OpenGL 4.4، OpenCL 2.0 و ShaderModel 5.0 پشتیبانی می‌نمایند.

مورد دیگری که سبب شده این محصول بتواند عضوی مهم از خانواده‌ی FirePro باشد، مصرف برق بسیار پایین آن است. اینطور که سازندگان اعلام کرده‌اند، مصرف برق این کارت، حداکثر 50 وات می‌باشد و حتی از یک فن کوچک نیز برای خنک‌سازی کارت استفاده شده تا مصرف برق، افزایش پیدا نکند.

سازندگان سعی کرده‌اند عملکرد کارت گرافیک FirePro W4300 را با تمامی نرم‌افزارهای طراحی CAD همچون Autodesk AutoCAD، Dassault Systèmes SolidWorks، Revit، PTC Creo، CATIA، Siemens NX و حتی نرم‌افزارهای مشهور دیگر، بهینه نمایند تا کاربران بتوانند از حداکثر قدرت کارت استفاده نمایند. همچنین این کارت از حالت جدید طراحی Order Independent Transparency در نرم‌افزار SOLIDWORKS نیز پشتیبانی می‌نماید و به شکل کامل نیز با آن بهینه شده است.

باید اشاره کنیم که FirePro W4300 به گونه‌ای طراحی شده که کاربران بتوانند نهایت استفاده را از آن ببرند. به همین دلیل، در این محصول چهار خروجی Mini-DisplayPort با پشتیبانی از 1.2a قرار گرفته و در کنار آن نیز از تکنولوژی‌های Adaptive-Sync و HBR2 نیز در این کارت استفاده شده تا امکان پخش تصاویر با رزولوشن بالای 4096×2160 نیز وجود داشته باشد. اما باید توجه کنید که اگر از هاب‌های MST استفاده کنید، می‌توانید این کارت را به صورت همزمان، به شش مانیتور مختلف متصل نمایید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال