GPUOpen، پروژه‌ی جدید AMD برای بهبود عملکرد کارت‌های گرافیک

شرکت AMD برای رقابت با Nvidia تنها به دنبال بهبود عملکرد کارت‌های گرافیک خود نبوده و قصد دارد با پروژه‌ی جدید GPUOpen، توسعه‌دهندگان و گیمرها را به خرید محصولات این شرکت نیز تشویق نماید. این پروژه‌ی جدید، این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا بتوانند با استفاده از سورس کدهایی که شرکت AMD در اختیار […]

شرکت AMD برای رقابت با Nvidia تنها به دنبال بهبود عملکرد کارت‌های گرافیک خود نبوده و قصد دارد با پروژه‌ی جدید GPUOpen، توسعه‌دهندگان و گیمرها را به خرید محصولات این شرکت نیز تشویق نماید. این پروژه‌ی جدید، این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا بتوانند با استفاده از سورس کدهایی که شرکت AMD در اختیار آنان قرار می‌دهد، از ویژگی‌های فنی کارت‌های این شرکت نیز استفاده نمایند.

در واقع ممکن است بسیاری از ویژگی‌های کارت‌های گرافیک از لحاظ نرم‌افزاری بتواند عملکرد کارت را در بازی‌ها بهتر نموده و مهندسین AMD از آن غافل باشند و یا نتوانند از آن به صورت کامل استفاده کنند. اما اگر توسعه‌دهندگان خود بخواهند کنترل این بخش را به عهده بگیرند، می‌توانند از تمامی دستورات و توابع برای عملکرد بهتر کارت استفاده نموده و حتی آنها را با بازی‌ها و نرم‌افزارهایی که خود توسعه داده‌اند، بهینه نمایند. به همین جهت اگر همه چیز وب پیش‌ رود، می‌توانیم در آینده شاهد عملکرد بسیار خوب و بهتر کارت‌های گرافیک AMD در بازی‌های رایانه‌ای باشیم.

آغاز چنین پروژه علاوه بر اهمیتی بالایی که دارد، می‌تواند بسیار حساس نیز باشد و به همین جهت AMD نیز باید بتواند آن را با سازگاری کامل با پلتفرم‌های مختلف در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. البته باید بگوییم که مهندسین این شرکت حداقل در حال حاضر، نمی‌خواهند این پروژه را با سخاوت کامل در اختیار همگان قرار دهند. در بازار فعلی که کارت‌های گرافیک رده‌بالا را شرکت انویدیا و کارت‌های گرافیک رده‌پایین را شرکت اینتل (با افزایش دادن قدرت گرافیک‌های مجتمع پردازنده‌ها خویش) به دست گرفته، شرکت AMD وضعیتی بسیار سخت دارد و شاید همین موضوع و پروژه بتواند AMD را در این زمینه جلو برده و توسعه‌دهندگان و گیمرهای بیشتری را جذب خود نماید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال