تحلیل‌گران خروج سامسونگ از صنعت موبایل را تا 5 سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند

شاید سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند تا به امروز باشد اما تا چند سال آینده این وضعیت می‌تواند دچار تغییر اساسی شود. به گفته‌ی تحلیل‌گران سامسونگ تا 5 سال آینده مجبور به خروج از صنعت موبایل خواهد شد. این پیش‌بینی را Ben Bajarin کرده و معتقد است سامسونگ با بحران به نام ” بحران نوآوری ” روبه‌رو […]

شاید سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند تا به امروز باشد اما تا چند سال آینده این وضعیت می‌تواند دچار تغییر اساسی شود. به گفته‌ی تحلیل‌گران سامسونگ تا 5 سال آینده مجبور به خروج از صنعت موبایل خواهد شد. این پیش‌بینی را Ben Bajarin کرده و معتقد است سامسونگ با بحران به نام ” بحران نوآوری ” روبه‌رو خواهد شد. این بحران در حای رخ می‌دهد که شرکتی نوآور نظیر سامسونگ محصولاتی را تولید می‌کند که شرکت‌های دیگر همان محصول را با قیمتی بسیار پایین‌تر عرضه می‌کنند.

به گفته‌ی وی، شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های‌هوشمند که از یک سیستم‌عامل استفاده می‌کنند تنها زمانی موفق می‌شوند که قیمت پایین‌تری را به کاربران خود عرضه کنند. او معتقد است گوشی‌هایی که قیمت ارزان‌تری نسبت به رقیبان خود دارند به سطحی از کیفیت می‌رسند که می‌توانند با شرکت‌های بزرگ رقابت کنند. بنابراین سامسونگ در 5 سال آینده خط تولید گوشی‌های‌ پرچمدار خود را قطع می‌کند و آهسته از صنعت موبایل کنار گذاشته می‌شود.

همین امسال نیز شرکت‌های بسیار گوشی‌های‌هوشمند ارزان‌قیمت‌تری را نسبت به گوشی‌های سامسونگ با همان مشخصات عرضه کرده‌اند. سامسونگ هم نمی‌تواند از این مسئله جلوگیری کند و مجبور به خروج از صنعت موبایل می‌شود. Ben Bajarin اعتقاد دارد که سامسونگ خود از این موضوع آگاه بوده و علت اصلی انتشار سیستم‌عامل Tizen نیز همین مسئله بوده است.

تحلیل‌های مطرح شده توسط Ben Bajarin به شکل زیر است:

” اگر با بحران نوآوری آشنا نیستید باید به شما بگویم که این برحان زمانی رخ می‌دهد که بازار از یک محصول خاصی اشباع شده باشد و در این میان شرکت‌هایی که محصولات خود را با قیمت ارزان‌تر و مشخصاتی یکسان می‌فروشند در طولانی‌مدت موفق می‌شوند و شرکت‌هایی که در ابتدا مبتکر آن محصول بوده‌اند و یا به عبارتی نوآوری زیادی را برای تولید همان محصول به کار بردند از بازار حذف می‌شوند. بنابراین هنگامی که شرکت‌های مختلفی وارد عرصه‌ی گوشی‌های‌هوشمند شده‌اند، شرکتی موفق به فروش محصولات خود می‌شود که بتواند با قیمت پایین‌تر و مشخصاتی قدرت‌مند گوشی خود را عرضه کند. هم‌اکنون شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند 400 دلاری هستیم که مشخصاتی یکسان نسبت به گوشی‌های‌هوشمند 600 دلار به بالا دارند. “

حال شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چرا در این خبر صحبتی از اپل نشده است. اپل دارای یک ویژگی کلیدی است که خود را از این بحران جدا می‌کند. این شرکت با داشتن سیستم‌عامل iOS از تمامی گوشی‌های‌هوشمند دیگر جدا شده و هر ساله موفق به فروش میلیون‌ها آیفون خود می‌شود. در واقع اپل تا زمانی که بتواند از سیستم‌عامل iOS تنها در گوشی‌های تولید شده‌‌ی خود استفاده کند هیچ‌‌وقت وارد این بحراننخواهد شد اما اگر روزی شاهد عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمند با سیستم‌عامل اپل شدیم، ممکن است اپل دیگر نتواند شاهد فروش میلیونی آیفون‌های خود باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال