سیستم عامل کروم و اندروید شاید از سال آینده با یکدیگر ترکیب شوند

در سال‌های گذشته بسیاری بر این باور بودند که گوگل باید دو سیستم‌عامل محبوب خود را یعنی کروم و اندروید با یکدیگر ترکیب کند اما این شرکت تصمیمی را برای ترکیب این دو سیستم‌عامل تاکنون نگرفته است. براساس جدیدترین گزارشات مطرح شده، گویا گوگل تصمیم خود را عوض کرده از دو سال پیش تاکنون در […]

در سال‌های گذشته بسیاری بر این باور بودند که گوگل باید دو سیستم‌عامل محبوب خود را یعنی کروم و اندروید با یکدیگر ترکیب کند اما این شرکت تصمیمی را برای ترکیب این دو سیستم‌عامل تاکنون نگرفته است. براساس جدیدترین گزارشات مطرح شده، گویا گوگل تصمیم خود را عوض کرده از دو سال پیش تاکنون در حال کار بر روی ترکیب کردن این دو سیستم‌عامل بوده است. اگر گزارشات رسیده از این شرکت درست باشند ممکن است تا سال آینده شاهد ترکیب این دو سیستم‌عامل باشیم و سال 2017 نیز نسخه‌‌ی عمومی آن منتشر شود.

براساس شایعات پخش شده، از سال آینده سیستم‌عامل اندروید بر روی رایانه‌های شخصی نیز اجرا می‌شود. البته مشخص نیست منظور از رایانه‌های شخصی، رایانه‌هایی است که سیستم‌عامل ویندوز و مک را اجرا می‌کنند یا کروم‌بوک‌های اپل مدنظر قرار گرفته است. احتمال اینکه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اجرای اندروید در کروم‌بوک‌های اپل باشیم بسیار بیشتر خواهد بودچراکه مرورگر کروم دارای بسیاری از قابلیت‌های سیستم‌عامل کروم هم بوده است. از طرفی دیگر و از آن‌جایی که گوگل تمایل زیادی برای گسترش گوگل‌پلی در سیستم‌های مختلف دارد پس رایانه‌هایی که سیستم‌عامل ویندوز و مک را نیز اجرا می‌کنند ممکن است نسخه‌ای جداگانه از سیستم‌عامل جدید گوگل را دریافت کنند.

از زمانی که مدیرعامل گوگ،  Sundar Pichai ، مدیریت هر دو بخش کروم و اندروید را در دست گرفته، شایعات زیادی در مورد ادغام این دو سیستم‌عامل با یکدیگر مطرح شده است. در حالیکه او بار‌ها اعلام کرده که این دو سیستم‌عامل از یکدیگر جدا خواهند بود، سال گذشته Hiroshi Lockheimer را مدیر هر دو بخش قرار داد تا باز هم شایعات مربوط به ترکیب این دو سیستم‌عامل هر روز بیشتر و بیشتر شوند.

حال سوال اصلی اینجا مطرح می‌شود که چه زمانی شاهد ترکیب این دو سیستم‌عامل خواهیم بود و آیا رویداد بعدی گوگل I/O می‌تواند مکان مناسبی برای معرفی سیستم‌عامل جدید گوگل باشد یا خیر؟

آپدیت:  Hiroshi Lockheimer مدیر بخش سیستم‌عامل‌های کروم و اندروید امروز در توئیتر خود اعلام کرد که گوگل همچنان به سیستم‌عامل کروم متعهد است و قصد ندارد این سیستم‌عامل را کنار بزند و احتمال ادغام دو این دو سیستم‌عامل را بسیار کم دانست. وی این پست را در حالی در توئیتر منتشر کرده  که شایعات جدیدی مبنی بر تصمیم جدید گوگل برای حذف کردن سیستم‌عامل کروم از محصولات خود منتشر شده بود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال