قفل هوشمند اندروید، هنگامی که درحال حرکت هستید، گوشی را قفل نمی‌کند

از این به بعد و با آپدیت به اندروید 5، کاربران هنگامی که گوشی را در جیب یا دستانشان نگه داشته و در حال حرکت هستند، گوشی متوجه این موضوع شده و کاربر نیاز کمتری به وارد کردن پسورد و باز کردن قفل گوشی خواهد داشت. این ویژگی توسط سنسور شتاب سنج کار می‌کند و هنگامی که کاربر گوشی را در دستان خود ندارد فعال می‌شود. برای مثال، وقتی که شما گوشی را روی میز قرار می‌دهید نیازی نیست تا آن را قفل کنید چرا که با این قابلیت گوشی به صورت اتوماتیک قفل می‌شود.

از این به بعد و با آپدیت به اندروید 5، کاربران هنگامی که گوشی را در جیب یا دستانشان نگه داشته و در حال حرکت هستند، گوشی متوجه این موضوع شده و کاربر نیاز کمتری به وارد کردن پسورد و باز کردن قفل گوشی خواهد داشت. این ویژگی توسط سنسور شتاب سنج کار می‌کند و هنگامی که کاربر گوشی را در دستان خود ندارد فعال می‌شود. برای مثال، وقتی که شما گوشی را روی میز قرار می‌دهید نیازی نیست تا آن را قفل کنید چرا که با این قابلیت گوشی به صورت اتوماتیک قفل می‌شود.

این قابلیت هنوز توسط گوگل به صورت رسمی معرفی نشده، اما تعدادی از کاربرانی که گوشی نکسوس 4 آنها، آپدیت 5.0.1 را در دریافت کرده است، به وجود چنین قابلیتی پی برده‌اند. همانند دیگر ویژگی‌های اسمارت فون‌ها، این قابلیت باید به درستی استفاده شود، زیرا گوشی توانایی تشخیص صاحب گوشی را ندارد. با این حساب، اگر شما قفل گوشی را باز کنید و به شخص دیگری دهید؛ گوشی به صورت اتوماتیک قفل نمی‌شود و خود شما شخصا باید با دکمه‌ی تعبیه شده گوشی را قفل کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های قفل هوشمند، مکان‌های مورد استفاده از آن است. برای مثال شما هنگامی که در خانه‌اید و به شبکه‌ی وای فای هم متصل هستید، گوشی دیگر قفل نخواهد شد. کاربر می‌تواند این ویژگی‌ها را غیر فعال کند و مجبور به استفاده از آن‌ها نیست.

قابلیت آخر قفل هوشمند تشخیص چهره است. اگر شما چهره‌ی خود را به برنامه بدهید، تا زمانی که صورت شما رو به روی گوشی باشد، گوشی شما قفل نخواهد شد. این ویژگی‌ هم همانند دیگر ویژ‌گی‌ها انتخابی می‌باشد.

نظر شما چیست؟ آیا شما ویژگی‌های قفل هوشمند را فعال می‌کنید؟

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال