آیا نهایتا شاهد ساخت خودروی هوشمند Apple Car توسط BMW خواهیم بود؟

به نظر می‌رسد که باز هم تب مذاکرات میان شرکت‌های Apple و BMW پس از انتشار خبر هفته‌ی گذشته، داغ شده و این دو کمپانی بزرگ قصد همکاری با یکدیگر و معرفی خودروی هوشمند و بدون راننده‌ی اپِل را دارند. تمام تلاش اپل برای مذاکره کردن با BMW نیز به دنبال مشاهده‌ی خط تولید خودروی […]

به نظر می‌رسد که باز هم تب مذاکرات میان شرکت‌های Apple و BMW پس از انتشار خبر هفته‌ی گذشته، داغ شده و این دو کمپانی بزرگ قصد همکاری با یکدیگر و معرفی خودروی هوشمند و بدون راننده‌ی اپِل را دارند. تمام تلاش اپل برای مذاکره کردن با BMW نیز به دنبال مشاهده‌ی خط تولید خودروی BMW i3 توسط آقای کوک در سال گذشته می‌باشد.

یکی از مدیران داخلی شرکت آلمانی BMW در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری رویترز داشته، اعلام کرده که مدیران اجرایی اپل با مشاهده‌ی خط تولید i3، به شدت تحت تاثیر ایده‌های نو و کنار گذاشتن تکنولوژی‌ها و طراحی سنتی ما شده‌اند و همین موضوع سبب شده تا آنها بدین شکل در تلاش برای همکاری با BMW باشند البته هنوز هیچ چیزی تایید نشده و هیچ همکاری قطعی مبنی بر ساخت خودروی هوشمند اپل توسط BMW آغاز نشده، اما گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که این دو شرکت در حال انجام “صحبت‌های اکتشافی” به جهت همکاری‌های آینده هستند.

جنس بدنه‌ی به کار رفته در خودروی i3 واقعا کیفیت بالایی داشته و تکنولوژی‌ آن نیز در سطح اعلایی می‌باشد. اما موضوع بسیار مهمی که یکی از افراد مطلع از روند مذاکرات آن را فاش کرده، تمایلات شدید اپل برای توسعه و به کارگیری قطعات و تکنولوژی‌های اختصاصی در خودروی هوشمند این کمپانی می‌باشد. البته این مسئله، موضوع جدیدی نیست و در یک سال گذشته، اخبار و شایعات بسیار زیادی در این باره منتشر شده است.

Apple and BMW said wary but willing on car collaboration 2

یک احتمال دیگر وجود دارد و آن، وجود تعدادی از نرم‌افزارهای اختصاصی اپل در داشبورد خودروی ساخته شده توسط BMW می‌باشد. همچنین اگر همکاری این دو شرکت با یکدیگر به مراحل نهایی برسد، باید شاهد سیستم CarPlay که به کاربران اجازه می‌دهد تعدادی از اپلیکیشن‌های دلخواه خود را از طریق گوشی آیفون، وارد صفحه‌نمایش خودرو کنند نیز باشیم. هر چند برخی از منابع معتقدتد که اپل بیش از اینها برای خودروی هوشمند خود برنامه دارد و با چند سیستم ساده و یکپارچه کردن آن با محصولات این شرکت، نمی‌توان به هدف دلخواه رسید.

با این وجود هنوز هیچ چیزی در مورد همکاری این دو شرکت معلوم نیست. اپل با اینکه تلاش فراوانی برای ورود به دنیای خودروها را دارد، نمی‌خواهد خیلی ساده از کنار امتیازات و فرصت‌های خود بگذرد. از طرفی، کمپانی BMW که پس از Mercedes Benz، به عنوان یکی دومین شرکت ارزشمند دنیا شناخته می‌شود، برای تنزل دادن جایگاه خود به یک تامین‌کننده قطعه برای خودروهای شرکت اپل، بسیار با احتیاط عمل می‌کند.

اما تصور شما بر چیست؟ آیا اپل و BMW سرانجام قرارداد همکاری را امضا خواهند کرد؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال