اپل انتظار دارد که از فروش هر دستگاه آی‌پد پرو 200 دلار سود کند

به نظر می‌رسد که شایعات و اخبار مربوط به آخرین و بزرگ‌ترین تبلت معرفی شده اپل، آی‌پد پروی جنجالی، هیچ‌گاه پایان نخواهند یافت. این داستان از آن‌جایی شروع شد که به مدت چند سال گفته می‌شد که اپل روی یک آی‌پد بزرگ کار می‌کند و قصد دارد آن را عرضه کند؛ اما سال‌ها پشت هم […]

به نظر می‌رسد که شایعات و اخبار مربوط به آخرین و بزرگ‌ترین تبلت معرفی شده اپل، آی‌پد پروی جنجالی، هیچ‌گاه پایان نخواهند یافت. این داستان از آن‌جایی شروع شد که به مدت چند سال گفته می‌شد که اپل روی یک آی‌پد بزرگ کار می‌کند و قصد دارد آن را عرضه کند؛ اما سال‌ها پشت هم می‌گذشتند و خبری از معرفی این آ‌ی‌پد نبود؛ تا اینکه سرانجام اهالی کوپرتینو تصمیم گرفتند این آی‌پد را با لقب پرو در سال 2015 میلادی رونمایی کرده و حالا چند ماه از این رونمایی می‌گذرد و مدت کوتاهی است که فروش آن در بازارهای جهانی آغاز گشته است. با اینکه مدتی از عرضه آن می‌گذرد بازهم اخبار آن هنوز به عناوین مختلف نقل محافل خبری است و حالا در خبری جدید عنوان شده که اپل انتظار دارد تا از فروش هر دستگاه آ‌ی‌پد پرو، چیزی در حدود 200 دلار سود به جیب بزند.

زمانی که آی‌پد پرو معرفی شد، تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که اپل احتمالاً بتواند 5 میلیون از این دستگاه را در سه ماه اول پس از آغاز عرضه به فروش برساند؛ اما حالا ظاهراً تحلیل‌گران حرف خود را پس گرفته و اذعان داشته‌اند که این رقم در بازه زمانی عنوان شده از 3 میلیون بیشتر نخواهد بود. در همین حال بازارهای سرمایه RBC تخمین می‌زنند که اپل از فروش این تبلت تازه‌نفس سودی کلان عایدش خواهد شد.

با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توان به نتایجی قابل توجه در مورد فروش این تبلت دست‌یافت؛ چراکه اگر اپل با توجه به پیش‌بینی‌ها از فروش هر دستگاه آی‌پد پرو 200 دلار سود کند و رقم پیش‌بینی شده تحلیل‌گران یعنی فروش 3 میلیون دستگاه هم در سه ماه اول تحقق یابد، این شرکت از فروش 2.4 میلیارد دلاری این محصول خود چیزی در حدود 600 میلیون دلار سود به جیب خواهد زد که رقم قابل توجهی است.

مشخصاً این آمار و ارقام برای محصولی که هنوز برای اولین بار حضور خود را در بازارهای جهانی تجربه می‌کند، بد نخواهد بود؛ چراکه از سوی دیگر فروش تبلت‌ها کاهش داشته و این محصولات حالا دیگر با اقبال کم کاربران برای خرید مواجه می‌شوند. البته هنوز نمی‌توان آن‌قدرها هم از این میزان مطمئن بود و تنها زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

باید در نظر داشت که پیش‌بینی تحلیلگران، کمتر یا بیشتر اتفاق خواهد افتاد؛ اما نکته اینجا است که بدون توجه به کم و بیش ماجرا، این پیش‌بینی تصوری از میزان فروش اپل از آی‌پد پرو را در اختیار ما قرار می‌دهد و در همین راستا هم می‌توانیم تا حدودی از میزان درآمد شرکت بزرگ اپل، مطلع شویم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال