اپل ممکن است به‌زودی امکان حذف اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS را میسر کند

شاید کاربران iOS بعد از مدت‌ها بتوانند خبر خوبی را دریافت کنند! شما ممکن است بتوانید از شر برنامه‌های پیش‌فرض اپل که همیشه باعث مزاحمت شده‌اند خلاص شوید. کدهای جدیدی که اپل در آیتونز به کار برده حکایت از این موضوع دارد که این شرکت کوپرتینویی ممکن است در به‌روزرسانی بعدی iOS قابلیت جدیدی را […]

شاید کاربران iOS بعد از مدت‌ها بتوانند خبر خوبی را دریافت کنند! شما ممکن است بتوانید از شر برنامه‌های پیش‌فرض اپل که همیشه باعث مزاحمت شده‌اند خلاص شوید. کدهای جدیدی که اپل در آیتونز به کار برده حکایت از این موضوع دارد که این شرکت کوپرتینویی ممکن است در به‌روزرسانی بعدی iOS قابلیت جدیدی را در این سیستم‌عامل به وجود آورد که کاربران بتوانند حداقل برنامه‌های ناخواسته‌ی پیش‌فرض را به صورت دائمی پنهان کنند.

این دو کد که با نام‌های sFirstParty و isFirstPartyHideableApp در آیتونز قرار گرفته نشان می‌دهد اپل در iOS 10 به زودی امکانی را فراهم می‌آورد که در آن کاربران امکان پنهان کردن برنامه‌های ناخواسته‌ی پیش‌فرض iOS را به دست می‌آورند. البته شاید برای بسیاری پنهان کردن این برنامه‌ها به معنای حذف آن‌ها نباشد اما طبیعتا نبودن این برنامه‌ها در جلوی چشم شما می‌تواند تاثیر زیادی را بر روی استفاده‌ی شما از این سیستم‌عامل بگذارد. به‌هر‌حال برخی از برنامه‌های پیش‌فرض اپل هرگز مورد استقبال کاربران قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، نیز در گذشته اذعان کرده بود که برای حذف برنامه‌های پیش‌فرض iOS باید فرآیند پیچیده‌ای شکل بگیرد و این فرآیند تقریبا غیر ممکن است چرا که برخی برنامه‌ها به طور کلی در این سیستم‌عامل مورد نیاز هستند و حذف کردن آن‌ها ممکن است در برخی مواقع باعث بروز مشکلاتی در iOS شود.

درهرصورت تا زمان عرضه‌ی iOS 10 زمان بسیار زیادی باقی مانده و با معرفی آیفون بعدی اپل که اواخر شهریورماه امسال خواهد بود باید منتظر بمانیم. باید دید با عرضه‌ی نسخه‌ی بتای این نسخه از سیستم‌عامل محبوب اپل شاهد چه تغییراتی در آن خواهیم بود و آیا این ویژگی نیز به آن اضافه خواهد شد؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال