اپل رتبه اول در پوشیدنی‌های هوشمند را دارد

بازار پوشیدنی‎های هوشمند رشد آهسته‎ای دارد اما در ذات آن تغییر دیده می‎شود. طبق اعلام شرکت Strategy Analytics، شرکت اپل به دنبال عرضه‎ی 3.5 میلیون گجت پوشیدنی در طی سه‎ماهه‎ی اول سال جاری میلادی رتبه‎ی اول را از شرکت فیت‎بیت ربوده است.

این آمار یک جهش 59 درصدی به نسبت همین بازه‎ی زمانی را در سال گذشته نشان می‎دهد. اپل در صدر بازاری قرار گرفته است که تنها رشد سالیانه‎ی 21 درصدی داشته و روی هم رفته 22 میلیون دستگاه عرضه کرده است. شرکت فیت‎‌بیت از مقام اول (با عرضه‎ی 4.5 میلیون دستگاه در سه‎ماهه‎ی اول سال 2016) به مقام سوم (با عرضه‎ی فقط 2.9 میلیون دستگاه در سه‎ماهه‎ی اول سال 2017) تنزل رتبه داشته است که واقعا افت بارزی را نشان می‎دهد.

آمار شیائومی نیز از 3.8 میلیون به 3.5 میلیون افت داشته است اما این شرکت توانسته هم‎چنان سهم خود از بازار (15 درصد) را حفظ و به رتبه‎ی دوم صعود پیدا کند. این بازار هم‎چنین با تنوع روبرو شده است چون شرکت‎هایی که در سه رتبه‎ی اول قرار ندارند آمار عرضه‎ی پوشیدنی‎های هوشمند خود را از 7.7 میلیون به 12.2 میلیون دستگاه توسعه داده‎اند.

این رشد اکثر در بازار آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا دیده می‎شود. اپل‎واچ 2 با فروش بسیار خوبی در کشورهای ایالات‎‎متحده، بریتانیا و چند کشور دیگر روبرو شده که دلیل آن بازاریابی بسیار پرتوان اپل بوده است.

بایستی اشاره کنیم که شیائومی اکثرا دست‎بندهای هوشمند عرضه می‎کند، در حالی‎که فیت‎بیت طیف متنوعی از محصولاتی همانند با گجت‎های مخصوص پیگیری آمار سلامت و ساعت‎های هوشمند (گرچه نه مجهز به سیستم‎عامل اندروید ویر) دارد و اپل در این بین تنها ساعت‎هوشمند وارد بازار می‎کند. بنابراین این ارقام همواره به طور مستقیم قابل مقایسه نیستند.

با این‎حال، مهم‎ترین برداشتی که از این گزارش می‎تواند کرد این است که شرکت فیت‎بیت که روزگاری در اوج بود حالا با دردسر روبرو شده است. مقدار دستگاه وارد شده بازار به همراه درآمد و سود، همگی با افت روبرو شده‎اند و سخت بتوان از این موقعیت نجات پیدا کرد.

لينک کوتاه: http://tech-news.ir/?p=66518
منبع: gsmarena

مطالب مرتبط

ديدگاه کاربران

حرید هاست لینوکس - خرید دامنه ارزان