اپل تنها اجازه پنهان کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS 10 را می‌دهد، نه حذف آن‌ها!

در خبرها گفته شده بود که اپل به کاربران دستگاه‎های خود قدرت این را می‎دهد که بتوانند اپلیکیشن‎های بومی موبایل را در iOS حذف کنند، حالا این شرکت گفته خود را در یک صفحه‎ی پشتیبانی رسمی تایید کرده و در آن به توصیف جزئیات این قابلیت برای افرادی که به محک نسخه‎ی بتای iOS 10 […]

در خبرها گفته شده بود که اپل به کاربران دستگاه‎های خود قدرت این را می‎دهد که بتوانند اپلیکیشن‎های بومی موبایل را در iOS حذف کنند، حالا این شرکت گفته خود را در یک صفحه‎ی پشتیبانی رسمی تایید کرده و در آن به توصیف جزئیات این قابلیت برای افرادی که به محک نسخه‎ی بتای iOS 10 می‎پردازند، پرداخته است. ولی چیزی که در این صفحه بدان اشاره نشده  این است که شما واقعا نمی‎توانید اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS 10 را حذف کنید، بلکه شما تنها می‎توانید آن‎ها را از صفحه‎ی home گوشی خود پاک کنید. زمانی که شما یک اپلیکیشن بومی را از iOS 10 پاک می‎کنید، تنظیمات خود را از دست می‎دهد و هرگونه داده‎هایی که در آن دارید پاک می‎شود. ولی طبق گفته‎ی رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‎افزاری اپل، فایل باینری آن هم‎چنان در سیستم‎عامل شما باقی خواهد ماند حتی اگر نتوانید دیگر آیکون آن را مشاهده کنید.

با آن‎که این خبر به اندازه‎ی کافی نمی‎تواند برای افراد بیزار از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS 10 خوب باشد، ولی باید اشاره داشت احتمالا تاثیری بر روی نحوه‎ی استفاده‎ی شما از دستگاه‎تان نخواهد گذاشت، چون اپل اشاره می‎کند که اپلیکیشن‎های از پیش‎بارگذاری شده‎ی این شرکت فضایی کمتر از 150 مگابایت را اشغال می‎کنند و حافظه‎ی زیادی را از گوشی شما به خود اختصاص نمی‎دهند. نیازی به گفتن نیست که اگر تصمیم‎تان عوض شود، هم‎چنان باید آن‎ها را از اپ استور دوباره دانلود کنید، به همین منظور این شرکت نسخه‎ای از آن‎ها را روی آی‎تیونز قرار می‎دهد.

به هرحال، صفحه‎ی پشتیبانی اپل هم‎چنین یک‎سری پیچیدگی احتمالی را در زمان پاک کردن بعضی از برنامه‎های خاص مطرح می‎کند. به عنوان مثال، اگر سعی در پاک کردن اپلیکیشن Watch در زمانی که با یک ساعت‎هوشمند در ارتباط است داشته باشید، iOS از شما می‎خواهد ابتدا این ارتباط را قطع کنید. شما نمی‎توانید اپلیکیشن موزیک را حذف کنید و در  CarPlay از آن استفاده کنید و یا ناتیفیکیشن اپلیکیشن‎های سهام و هواشناسی دریافت کنید، اگر آن‎ها را پاک کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال