گواهی فعالیت 2 شرکت اپل در ایران ابطال شد

وحید منایی، معاون سازمان حمایت از ابطال گواهی فعالیت نمایندگی رسمی دو شرکت فعال در زمینه واردات و خدمات پس از فروش گوشی‌های اپل خبر داد و گفت: مسئولیت نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و پیشگیری از عرضه کالاهای قاچاق طبق قانون امور صنفی و سایر مقررات موضوعه، بر عهده اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی است.

معاون سازمان حمایت در خصوص ابطال گواهی فعالیت نمایندگی رسمی دو شرکت فعال در زمینه واردات و خدمات پس از فروش گوشی‌های اپل افزود: در حدود دو سال گذشته متاسفانه واردات این محصول از مجاری رسمی به کشور صورت نگرفته و  طی ماه‌های اخیر مجوز واردات برای ۱۸ شرکت توانمند در ارائه خدمات پس از فروش این محصول صادر شده است.

وی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات پس از فروش مناسب چه در دوره ضمانت و چه پس از آن برای نشان‌های تجاری که تاکنون نمایندگی رسمی آن‌ها در ایران به ثبت نرسیده است در دو بخش کالاهای IT و گوشی تلفن همراه و از جمله کالاهای نشان تجاری Apple دو اقدام توسط سازمان حمایت و سایر بخش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران انجام شده است.

طبق اظهارات معاون سازمان حمایت، در حوزه IT و کالاهای مربوط به کامپیوتر، در تعاملی با اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شرکت‌های توانمند در عرصه واردات و خدمات پس از فروش که دارای پروانه کسب می‌باشند توسط اتحادیه و سازمان نظام صنفی شناسایی، ارزیابی و به سازمان حمایت معرفی می‌شوند.

منایی همچنین ادامه داد: سازمان حمایت نیز پس از انجام بررسی‌های لازم بر اساس شاخص‌های قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کارت ضمانت و شبکه خدمات پس از فروش آن‌ها را ثبت و تائید می‌کند تا به این وسیله کارت‌های ضمانت معتبر از کارت‌های متفرقه و بدون پشتوانه تشخیص داده شوند.

وی با بیان اینکه امکان ثبت نمایندگی رسمی در ایران برای گوشی‌های با نشان تجاری Apple وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه متاسفانه تمام گوشی‌های موجود این برند و بخش زیادی از گوشی‌های سایر برندهای تجاری موجود در بازار از مبادی غیرقانونی و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت با هدف ساماندهی وضعیت واردات، خدمات پس از فروش و مبارزه با قاچاق این نوع کالاها، شرکت‌های توانمند در حوزه واردات و خدمات پس از فروش این کالاها را شناسایی و آن‌ها را برای ثبت سفارش قانونی به سازمان توسعه تجارت معرفی کند.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت اظهار داشت: تا این تاریخ خدمات پس از فروش ۱۸ شرکت، پس از ارزیابی‌های لازم تائید و برای طی مراحل ثبت سفارش و واردات قانونی این نوع گوشی‌ها که امکان ثبت نمایندگی رسمی آن‌ها در ایران وجود ندارد به قائم مقام وزیر در امور تجارت ارسال و از آن طریق به سازمان توسعه تجارت معرفی شده‌اند.

منایی افزود: با اجرایی شدن کامل این طرح و انجام ثبت سفارش توسط این شرکت‌ها علاوه بر اینکه واردات قانونی این کالاها صورت می‌گیرد، خریداران این محصولات از خدمات پس از فروش مناسب نیز برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات پس از فروش به عهده شخص یا شرکت وارد کننده است. طبق ماده چهار قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، کالایی که به مشتری فروخته می‌شود نیازمند خدمات پس از فروش خواهد بود و هر شخص یا شرکتی که اقدام به وارد کردن محصول می‌کند، باید مسئولیت خدمات پس از فروش آن را نیز بر عهده بگیرد.

لينک کوتاه: http://tech-news.ir/?p=54315
منبع: isna

ديدگاه کاربران

حرید هاست لینوکس - خرید دامنه ارزان