چیپ A9 ساخته شده توسط شرکت TSMC در آیفون 6اس از نظر مصرف باتری بهینه‌تر هستند

سامسونگ و TSMC دو شرکت سازنده‌ی چیپست‌های A9 اپل هستند؛ این بدان معنا است که برخی از چیپست‌های موجود در آیفون 6اس را TSMC ساخته و برخی دیگر را سامسونگ ساخته است. در بنچمارک‌های گرفته شده از این چیپست‌ها تفاوت بسیار ناچیزی میانشان مشاهده می‌شود. حال در جدیدترین آزمایش‌های منتشر شده از بنچمارک Geekbench 3، نکته‌ای عجیب در مورد […]

سامسونگ و TSMC دو شرکت سازنده‌ی چیپست‌های A9 اپل هستند؛ این بدان معنا است که برخی از چیپست‌های موجود در آیفون 6اس را TSMC ساخته و برخی دیگر را سامسونگ ساخته است. در بنچمارک‌های گرفته شده از این چیپست‌ها تفاوت بسیار ناچیزی میانشان مشاهده می‌شود.

حال در جدیدترین آزمایش‌های منتشر شده از بنچمارک Geekbench 3، نکته‌ای عجیب در مورد چیپست‌های شرکت TSMC مشاهده شده است. براساس این بنچمارک، چیپست ساخته شده توسط سامسونگ مصرف باتری را بالاتر می‌برد و باعث می‌شود حدود 2 ساعت باتری گوشی زودتر به اتمام برسد در حالیکه چیپست ساخته شده توسط شرکت TSMC از مصرف باتری بهتری برخوردار است.

این بنچمارک چندین بار با تنظیمات یکسان از هر دو چیپست گرفته شده و نتایج باز هم مشابه نتایج قبلی به دست‌ آمده است. برای طراحی چیپست TSMC از چیپ‌های 16 نانومتری استفاده شده و از طرفی دیگر سامسونگ برای طراحی چیپست جدیدترین گوشی اپل از چیپ‌های 14 نانومتری استفاده کرده است.

البته در هنگام استفاده‌ی از آیفون 6اس توسط کاربر، نوع مصرف باتری بستگی به عوامل مختلفی از جمله میزان روشنایی تصویر، روشن و خاموش بودن وای فای و … دارد. اما به هر حال این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که چیپست ساخته شده توسط TSMC میزان مصرف باتری بسیار کمتری دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال