بهترین آنتی ویروس رایگان و پولی 2018 برای کامپیوتر

بررسی و دانلود بهترین آنتی ویروس 2018 برای ویندوز 10 و 7 لیست رتبه بندی بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر و آنتی ویروس های رایگان و پولی در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت. به گزارش تکنولوژی نیوز و به نقل از مجله pcworld، آنتی ویروس ها مانند سیستم عامل های ویندوز بسیار گسترده و […]

بررسی و دانلود بهترین آنتی ویروس 2018 برای ویندوز 10 و 7 لیست رتبه بندی بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر و آنتی ویروس های رایگان و پولی در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت. به گزارش تکنولوژی نیوز و به نقل از مجله pcworld، آنتی ویروس ها مانند سیستم عامل های ویندوز بسیار گسترده و عظیم هستند. هر چقدر هم که از سیستم تان مراقبت کنید باز هم خطر آلودگی آن به وبروس ها و فایل های مخرب وجود دارد. شما هر روز با خطر آلوده شدن سیستم تان مواجه هستید. زمانی که روی تبلیغات یک سایت کلیک می کنید یا وقتی که یک ایمیل فیشینگ را باز می کنید، احتمال ویروسی شدن ویندوزتان وجود دارد. وجود یک خطای ناشناخته روی مرورگر یا ویندوز شما و یا نصب یک برنامه روی سیستم تان به راحتی هکرها را وارد سیستم شما می کند.
نرم فزارهای امنیتی مخصوصا بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر که میخواهیم چند تای آن را به شما معرفی کنیم، روی سیستم می توانند کاربر را از ورود ویروس به سیستم آگاه کنند. اگر عادت به بازکردن تمام ایمیل هایتان دارید و روی هر لینکی کلیک می کنید حتما یک آنتی ویروس روی سیستم تان نصب کنید. مجله معتبر pcworld اخیرا بهترین آنتی ویروس های 2018 برای کامپیوتر را معرفی کرده است که در این رتبه بندی، ملاک هایی مثل رابط کاربری، قیمت، سبک بودن، هوشمندی موتور تشخیص، بروزرسانی و… تاثیر گذار بوده است. در رتبه بندی آنتی ویروس های 2018 که این مجله انجام داده است، از متخصصین و کارشناسان امنیتی مثل موسسه SE Labs برای رتبه بندی بهترین آنتی ویروس 2018 استفاده شده است. نکته جالب در این رده بندی این است که نرم افزار Bitdefender در لیست نمی باشد! رده بندی برترین آنتی ویروس های جهان سال 2018 به این ترتیب می باشد :
رتبه بندی بهترین آنتی ویروس های 2018 برای کامپیوتر | تکنولوژی نیوز

رتبه بندی بهترین آنتی ویروس های 2018 برای کامپیوتر | تکنولوژی نیوز

رتبه اول : Norton Security Premium
رتبه دوم : Avast Premier
رتبه سوم : McAfee Total Protection
رتبه چهارم : ESET Internet Security
رتبه پنجم : Trend Micro Maximum Security
رتبه ششم : AVG Internet Security
رتبه هفتم : Avira Antivirus Pro
رتبه هشتم : Bullguard Premium Protection 2018
رتبه نهم : K7 Ultimate Security
رتبه دهم : Panda Dome Premium
رتبه یازدهم : PC Matic 3.0
رتبه دوازدهم : Quick Heal Total Security
رتبه سیزدهم : Windows Defender Security Center
رتبه چهاردهم : Comodo Internet Security Pro 10

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2018

در لیست رتبه بندی های بهترین آنتی ویروس جهان برای کامپیوتر ها که در بالا قرار دادیم، نسخه رایگان یا free همان آنتی ویروس ها نیز رتبه رتبه مشابه با نسخه پولی آن انتی ویروس دارد. به عبارتی دیگر نسخه رایگان norton بهترین آنتی ویروس رایگان در سال 2018 می باشد. بعد از آن، نسخه رایگان آواست، بهترین انتی ویروس رایگان بعد از نورتون می باشد. و نسخه free بسته امنیتی مکافی، بهترین آنتی ویروس دنیا بعد از نورتون و آواست می باشد. نکته ای که باید خدمت تان عرض کنیم این است که در نسخه رایگان آنتی ویروس AVG و پاندا، طی توافق نامه ای که موقع نصب نرم افزار accept میکنید، به آنتی ویروس این حق را می دهید که به اطلاعات شخصی تان دسترسی داشته باشد که همین عامل یک فاکتور بسیار منفی برای این دو آنتی ویروس محسوب می شود.

آیا بهترین آنتی ویروس رایگان بدردمان می خورد؟ | تکنولوژی نیوز

آیا واقعا آنتی ویروس رایگان بدردمان می خورد؟

جواب این سوال، بله می باشد. موتور هوشمندی که در نسخه های پولی بسته های امنیتی مورد استفاده قرار میگیرد، معمولا در نسخه های رایگان نیز مورد استفاده قرار داده میشود و از جهت کیفیت تشخیص ویروس و همچنین قدرت عملکرد بهترین آنتی ویروس رایگان در مقابل ویروس ها، هیچ فرقی با نسخه پولی شان ندارد. پیشنهاد سایت اخبار تکنولوژی این است که اگر در کامپیوتر خانه یا محل کار خود از اینترنت استفاده نمی کنید، استفاده از بهترین آنتی ویروس رایگان کاملا برای شما کفایت می کند. اما اگر سر و کارتان با اینترنت می باشد، حتما از نسخه پولی بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس 2018 استفاده کنید. زیرا علاوه بر قابلیت تشخیص و پاکسازی ویروس و بدافزار، امکاناتی مثل دیواره آتشین، محافظت ار رمزهای عبور، ضد اسپم، کنترل کودکان در فضای مجازی و بسیاری از موارد دیگر، در نسخه های پولی بهترین آنتی ویروس های کامپیوتر تعبیه شده است.

بهترین آنتی ویروس به طور کلی

Norton Security Premium یک آنتی ویروس مناسب برای محافظت از رایانه شخصی شماست. مهم ترین ویژگی آن رابط کاربری آسان و ساده است. البته قیمت آن خیلی ارزان نیست، سالانه 110 دلار تا 10 دستگاه! آنتی ویروس نورتون یک نام قدیمی و معروف در امینت سیستم است که تقریبا تمام اهالی دنیای کامپیوتر این نام را می شناسند. norton که بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر در سال 2018 است، دارای رابط کاربری آسان، محافظت بالا و ویژگی های مفید دیگری است. قیمت آن بطور سالانه 110 دلار است که روی 10 دستگاه نصب می شود. البته معمولا در ابتدای سال میلادی و موقع کریسمس می توانید با 55 دلار آن را خریداری کنید. این نرم افزار امنیتی، رتبه یک بهترین آنتی ویروس رایگان جهان را نیز در اختیار دارد.

بهترین آنتی ویروس از نظر قیمت

AVG Internet Security یک محافظ عالی برای سیستم شماست. رابط کاربری خوبی ندارد. اما قیمت آن سالانه 70 دلار است و می توانید این آنتی ویروس را بصورت نامحدود نصب کنید. این آنتی ویروس روی سیستم عامل های مک و ویندوز و همچنین اندروید قابل نصب است. اما اکیدا پیشنهاد میکنیم که فقط نسخه پولی این بسته امنیتی را نصب کنید. همانطور که در بالا گفتیم، نسخه رایگان این انتی ویروس، به فایل های خصوصی سیستم تان دسترسی پیدا میکند و آنها را به شرکت های امنیتی و همچنین تبلیغاتی می فروشد. در واقع نسخه AVG free به هیچ عنوان شایسته حضور در لیست بهترین آنتی ویروس رایگان سال 2018 را ندار. اما نسخه پولی این بسته امنیتی، یکی از برترین آنتی ویروس های جهان در سال 2018 می باشد.

بهترین آنتی ویروس جهان برای مبتدیان

Trend Micro Maximum Security دارای رابط کاربری آسان و قابل حمل، حفاظت بالا و قیمت مناسب است. Maximum Security انتخاب خوبی برای حفظ امنیت ویندوز است. بسیاری از آنتی ویروس ها دارای رابط کاربری ساده ای برای کاربران خود هستند. به همین دلیل ما Trend Micro Maximum Security را به شما توصیه می کنیم. این آنتی ویروس علاوه بر ایجاد ایمنی و حفاظت بالای سیستم شما، بین سادگی و پیچیدگی تعادل خوبی برقرار کرده است. چهار دسته آیکون در بالای صفحه نرم افزار وجود دارد که کاربر به راحتی می تواند با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب کند. اما اگر بخواهید فقط اسکن ویروس انجام دهید یک دکمه بزرگ در وسط صفحه برای این کار قرار داده شده است. در واقع Trend Micro بهترین آنتی ویروس 2018 از جهت سهولت استفاده و رابط کاربری می باشد.

نکات انتخاب بهترین آنتی ویروس 2018 برای کامپیوتر | آنتی ویروس

برای انتخاب یک آنتی ویروس خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر سری به وبسایت های دانلود زده باشید، با تعداد زیادی از بسته های امنیتی مواجه میشوید که هر کدام ادعای بهترین آنتی ویروس 2018 را دارند اما این ادعا، در بیشتر مواقع می تواند تبلیغاتی باشد؛ لذا هنگام خرید بسته امنیتی یا انتخاب بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر، باید نکاتی را مد نظر داشته باشیم. سه مورد اساسی که باید یک آنتی ویروس خوب داشته باشد:

  1. نرخ بالای تشخیص بدافزار و فایل های مخرب
  2. تاثیر کم روی منابع سخت افزاری سیستم
  3. رابط کاربری ساده

انتخاب یکی از بهترین آنتی ویروس های 2018 کاملا به شرایط شما بستگی دارد. امروزه بسیاری از کنترل های امنیتی دارای امکانات اضافی مانند سرویس پشتیبانی از فایل های مهم، برنامه های اندروید برای حفظ امنیت موبایل، فایروال یا دیواره آتش پیشرفته، ویژگی هایی امنیتی برای خانواده مثل محدودیت های کودک و نصب برنامه روی بیش از یک سیستم هستند. شما با توجه به نیاز خود می توانید آنتی ویروس مناسب خود را انتخاب و نصب نمایید.

چگونه آنتی ویروس را تست کنیم؟

نخست ببینید رابط کاربری آنتی ویروس ساده است یا خیر. آیا دسترسی به ابزارهای ضروری مثل اسکن کامپیوتر یا مدیریت رمز عبور تنها با چند کلیک ساده امکان پذیر است؟ آیا آیکون های واضح و مشخصی وجود دارد که بتوان روی آن کلیک کرد؟ هشدارهای آنتی ویروس ساده و قابل فهم است؟
هر آنتی ویروسی اسکن و حفاظت real-time را دارد اما بعضی از آنتی ویروس ها امکانات دیگری از قبیل مدیریت رمز عبور یا فایروال را ارائه می دهند که جزء ویژگی آنها به حساب می آیند.

برای اینکه بدانید تاثیر آنتی ویروس روی منابع سخت افزاری سیستم تان چقدر است تا بار کاری آن را متوجه شوید، پیشنهاد میکنیم که دو بنچمارک (تست کارایی) روی بهترین آنتی ویروس 2018 و باقی آنتی ویروس ها انجام دهید. ابتدا عملکرد کارایی سیستم را با نرم افزار PC Mark 8 تست کنید. نرم افزار PCMark 8 عملکرد سیستم شما را با شبیه سازی کارهای مختلف مثل ویراش صفحات گسترده، مرور وب و اجرای ویدئو چت بررسی می کند. بنچمارک را قبل از اینکه آنتی ویروس را نصب کنید اجرا کرده و سپس بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر که در ابتدای مقاله معرفی کردیم یا هر آنتی ویروسی که خودتان مد نظر دارید را نصب نمایید. بعد از نصب آنتی ویروس، شروع کنید به اسکن سیستم تان. همزمان بنچمارک دوم را اجرا کنید و ببینید مقایسه دو تست زیاد است یا خیر. علاوه بر این برای تشخیص بهترین آنتی ویروس 2018 نظر محققان امنیتی را هم باید درنظر بگیرید. گزارشاتی که در A-V Comparatives و A-V Test و SE Labs ارائه می شوند قابل اعتماد می باشند.  به قیمت آنتی ویروس نسبت به امکاناتی که ارائه می دهد نیز توجه کنید.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله توانسته باشید درک بهتری نسبت به بهترین آنتی ویروس های رایگان داشته باشید و همچنین امیدواریم که توانسته باشیم که شما را برای انتخاب و خرید بهترین آنتی ویروس 2018 برای کامپیوتر یا ویندوز یاری کرده باشیم.