بهترین تصاویر گرفته شده با آیفون در سال 2016

سالیانه مسابقه‎ای تحت عنوان جوایز عکاسی با آیفون، یا iPPAwards، برگزار می‎شود و برندگان امسال، 2016، این مسابقه اعلام شده است و واقعا با تصاویر بی‎نظیری روبرو هستیم. Kenan Aktülün بنیان‎گذار این مسابقه، گفته است که هدف برگزاری این رقابت جشن گرفتن قدرت پر کردن دنیا با دوربین‎های ساده و قدرتمند نشانه بگیر و عکاسی […]

سالیانه مسابقه‎ای تحت عنوان جوایز عکاسی با آیفون، یا iPPAwards، برگزار می‎شود و برندگان امسال، 2016، این مسابقه اعلام شده است و واقعا با تصاویر بی‎نظیری روبرو هستیم.

Kenan Aktülün بنیان‎گذار این مسابقه، گفته است که هدف برگزاری این رقابت جشن گرفتن قدرت پر کردن دنیا با دوربین‎های ساده و قدرتمند نشانه بگیر و عکاسی کن (point-and-shoot) است. تمامی تصاویر گرفته شده در این مسابقه با آیفون گرفته شده‎اند (گوشی‎های اندرویدی یا نوع دیگر مجاز نیستند). آیفون ممکن است در حال حاضر (البته این مسابقه قبل از رونمایی از آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس است) بهترین دوربین هوشمند در دنیا نباشد (این عنوان در اختیار دوربین گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ قرار دارد)، ولی عکاسان حرفه‎ای هم‎چنان عاشق دستگاه‎های اپل به خاطر دقت رنگی، سادگی و ثباتشان هستند.

توضیحات هر عکاس برای هر عکس نیز آورده شده است.

برنده جایزه برتر | مرد و عقاب

“مردمان  Khalkhas (نژادی از مغول‎‎ها) قومی شجاع و باهوش هستند که در کوهستان‎های جنوب استان ژینجیانگ چین زندگی می‎کنند و دوست عقاب‎ها هستند. آن‎ها نظیر فرزندان خود با عقاب‎ها رفتار می‎کنند و سالیان سال شکار دادن را به آن‎ها می‎آموزند. این پیرمرد 70 ساله، فردی جدی و خشک در پیش خانواده و دوستان خود است، ولی زمان تنها بودن با عقاب دوست‎داشتنی‎اش، کنج دهانش انحنایی از احساس شکل می‎گیرد. زمانی که عقاب‎ها به سن جفت‎گیری می‎رسند، گرچه این مرد اصلا دوست ندارد، ولی عقاب‎های خود را به سوی طبیعت رها می‎کند تا بتوانند ماجراجویی کنند. صورت فرسوده‎ی او ناشی از آب و هوای سخت را لایه‎ای از عشق مطبوع و قلب رئوف پوشانده است. او مردی سرسخت با قلبی لطیف است.”

برنده جایزه برتر | مرد و عقاب

برنده جایزه برتر | مرد و عقاب

رتبه اول | کلیساهای جامع مدرن

“اکثر تصاویری که من گرفته‎ام از شهرهای ورشو و استراسبورگ هستند. هدف احساسی‎تر کردن تصاویر و نشان دادن معماری به شیوه‎ای کاملا متفاوت است که ترکیبی از پیشینه‎ی من در طراحی گرافیکی و نقاشی باشد.”

رتبه اول | کلیساهای جامع مدرن

رتبه اول | کلیساهای جامع مدرن

رتبه دوم | او با باد خم می‎شود

“من در کارگاه آموزشی در رابطه با آیفون در Cape Cod (سرزمینی در ایالت ماساچوست آمریکا) بودم و با یک معلم و یکی از دوستانم دور هم جمع شده بودیم. ما برای گرفتن تصویری از یک غروب بی‎همتا بیرون رفتیم. من همیشه در زمان سفر چیزهایی با خود به همراه دارم، یکی از آن‎ها این چتر بی‎نظیر قرمز رنگ است. زمانی که سایرین در حال گرفتن تصویری از غروب و مناظر زیبا هستند، من دوست دارم از بعضی از جنبه‎های انسانی در این صحنه‎ها عکس بگیرم.”

رتبه دوم | او با باد خم می‎شود

رتبه دوم | او با باد خم می‎شود

رتبه سوم | سرزمین عجایب

“این تصویر به عنوان قسمتی از مجموعه تصاویری که با هشتگ #WHPwonderland در اینستاگرام گرفته بودم، گرفته شده بود. هر هفته به دنبال فرا رسیدن زمان این پروژه من از ایده‎ی جدیدی استفاده می‎کردم و این هفته‎ی خاص، هفته‎ی قبل از کریسمس، متعلق به سرزمین عجایب بود. به همین خاطر من با ماجراجویی کوچکی با پسرم به ساحل داشتیم و ماسک‎هایی از گوزن شمالی به چهره زدیم.” (تصویر مربوط به این جایزه در سایت منبع قابل مشاهده است).

رتبه اول | تصاویر آبستره

“زمانی که از موسسه‎ی Barnes Foundation، که توسط تاد ویلیامز و بیلی تایسن در فیلادلفیا ساخته شده است، بازدید می‎کردم وارد ساختمان اصلی شدم. این لابی با داشتن فضایی با ارتفاع دو برابری بسیار باز و روشن است. من نگاه به خط افق انداختم و یک نور بی‎نظیر منعکس شده را دیدم که از فضای هندسی سقف وارد این فضا شد.”

جایگاه دوم | تصاویر آبستره

“این تصویر در زمان بازدید من از Casa Prieto Lopez در مکزیکو سیتی گرفته شد، طراحی آن توسط معماری مشهور مکزیکی یعنی Luis Barragan است. من به تحسین این دیوارها وا داشته شدم که به شکل بی‎نظیری در این فضا قرا گرفته‎اند و به دنبال برش دادن آسمان سایه‎ای بی‎نظیر به وجود آورده‎اند، “زمان” تقریبا از بین سایه‎ی در حال حرکت به آهستگی و ابرهای گذرا نمایان می‎شود.”

جایگاه سوم | تصاویر آبستره

“من این تصویر را سال گذشته در منطقه‎ی Tibetan در استان سی‎چوان غربی گرفتم. این پرچم‎های عبادت با داشتن رنگ‎های زیبا و سرزنده در همه جا دیده می‎شوند و یک نماد بارز از این منطقه به شمار می‎روند. من بزرگترین پرچم عبادت را در Aba Country را به کمک یکی از اهالی پیدا کردم، من داخل آن شدم و رنگ‎های بی‎نظیر این پرچم من را سریعا به خود جلب کرد تا این عکس را بگیرم.”

جایگاه اول | تصاویر معماری

“این تصویر با عنوان “چین سرخ” در پارک المپیک پکن در جلوی دیوار سنتی قرمز چینی گرفته شد. من تحت تاثیر پدیده‎ی بصری فوق‎العاده‎ای که توسط نورها و سایه‎ها ایجاد شد قرار گرفتم.”

جایگاه دوم | معماری

“اکثر تصاویری که من گرفته‎ام از شهرهای ورشو و استراسبورگ هستند. هدف احساسی‎تر کردن تصاویر و نشان دادن معماری به شیوه‎ای کاملا متفاوت است که ترکیبی از پیشینه‎ی من در طراحی گرافیکی و نقاشی باشد.”

(به یاد داشته باشید که عکاس این تصویر، Kuleta، برنده‎ی اولین جایزه به طور کلی و جایگاه سوم در بخش معماری است.)

جایگاه اول | حیوانات

“من سفر به اطراف ژاپن را از 3 سال قبل شروع کردم و از تمامی 47 استان آن به منظور کشف تمامی مناطق مختص به حیوانات دیدن کردم، از جمله جزایر گربه، معابد گربه، مزارع پرورش حیوانات و باغ‎وحش‎ها. تصویر من در روستای روباه Miyagi zao در زمانی که در حال غذا دادن به روباه‎ها بودم، گرفته شد، صحنه‎ی بسیار تاثر برانگیزی زمانی که تمامی آن‎ها به من خیره شده بودند، شکل گرفته بود بنابراین من فورا آیفونم را برای گرفتن این تصویر از جیب در آوردم.”

جایگاه دوم | حیوانات

“میلی بر روی 4 پای کوچکش قرار گرفته و بسیار شاد است و تمام روز دم خود را به این طرف آن طرف تکان می‎دهد، ولی زمانی که روز طولانی می‎شود، میلی فکر می‎کند که یک شکارچی وحشی، بدون توجه به اندازه‎ی بسیار کوچکی که دارد، است.”

جایگاه سوم | حیوانات

شهر Yangjiang در استان Guangdong چین مکانی مشهور به خاطر وجود غازهای Yellow Bristle است. این تصویر در روستای لفنانگ در شهر Yangjiang در بعدازظهر 29 فبریه‎ی سال 2016 گرفته شده است. به هنگام غروب، گروهی از این غازها در حال رژه رفتن بودند، واقعا منظره‎ای بی‎همتا شکل گرفته بود به خصوص به خاطر زمان صحنه و نور پشتی که در آن به چشم می‎خورد.”

جایگاه اول | کودکان

“این تصویر در شهر Herbin، در استان Heilongjiang چین گرفته شده است. دو کودک در حال بازی با یک سورتمه‎ی خانگی بر روی دریاچه‎ی یخ‎زده‎ی Songhua بودند.”

جایگاه دوم | کودکان

“این قبیله‎ی Tours Hu است، یک منطقه‎ی خودگردان مغولی در دوردست‎ترین بخش استان Xinjiang، محل تولد Donggui. فستیوال Namuda، به خصوص اسب‎‌سواری، فوق‎العاده است. زمانی که این کودک برنده شد احساس یک شاه واقعی بودن را داشت. بزرگسالان، از جمله پدربزرگ کودک، با نشان دادن اسب او به تماشاچی‎ها این لحظه را جشن خواهد گرفت.”

جایگاه سوم | کودکان

“این تصویر در یک منطقه‎ی روستایی در شهر ریوی برزیل به اسم Vargem Grande گرفته شده است، جایی که فلیپ، کودک 3 ساله و بزرگترین پسر من، عاشق این است که با موتور چوبی‎اش این مسیر را طی کند. در این روز خاص، او بسیار نسبت به لجن و بارانی که به چشم می‎خورد هیجان زده بود که نتوانست جلوی خود را برای پریدن داخل آن بگیرد.”

جایگاه اول | گل‎ها

“من این تصویر را در یک روز گرم در انتهای ماه مِی سال 2015 گرفتم. زمانی که به خانه از سر کار بر می‎گشتم این زمین مملو از لاله‎های قرمز را با نور پشتی دیدم که از آخرین نور باقی‎مانده از روز استفاده می‎کردند. یک پایان عالی برای یک روز خوب.”

جایگاه دوم | گل‎ها

(iPPA توضیحی از عکاس این تصویر را ارائه نداده است.)

جایگاه سوم | گل‎ها

“یک بعدازظهر زیبا از ماه مارس بود، آسمان آبی باشکوه و بوسه‎ای ملایم از سوی نسیم. من از ساختمان کار خود در ویلمینگتون خارج شدم، ناگهان چشم من به سوی این ماگنولیاهای شکفته جلب شود و آن‎ها نظیر قلب‎های رئوف صورتی‎رنگی به نظر می‎آمدند که به آهستگی باز شده‎اند.”

جایگاه اول | غذا

” تصویر ریواس زمانی گرفته شد که من در حال کار با یک سر آشپز بودم، او در یک انباری مقداری ریواس به عمل آورده بود. ریواس تازه باید در شرایط نوری تاریک نگهداری شود در غیر این‎صورت رنگ سرخی/ صورتی ساقه‎ی خود را از دست می‎دهد، و خیلی کم می‎شود آن‎ها را با برگ‎هایی که در بالا به چشم می‎خورد پیدا کرد. من با آیفون خود نظیر یک کتاب طراحی عمل می‎کنم و فکر کردم که این رنگ در نور مهار شده‎ی فضای انباری زیبا به نظر می‎رسند، بنابراین این عکس را گرفتم.”

جایگاه دوم | غذا

” این تصویر در ماه آگوست سال 2015 در جزیره‎ی کیوشوی ژاپن در منطقه‎ی Saga، در روستای کوچکی به اسم “Yobuko” گرفته شده است. این روستا به خاطر سرپاورانی (Squid) که دارد مشهور است. بومی‎ها Squid تازه را در نزدیکی ساحل به منظور خشک شدن با باد دریا آویزان می‎کنند. زمانی که در اطراف ساحل قدم می‎زنید، اغلب اوقات می‎توانید “سرپاوران شناوری در هوا” را مشاهده کنید که منظره‎ای واقعا زیبا است.”

جایگاه سوم | غذا

“این تصویر از محیط بیرون یک مغازه‎ی قدیمی در Suffolk (منطقه‎ای در انگلستان) گرفته شده است. شهرت این منطقه به خاطر کرفس‎هایش است و فصل رشد تنها چند هفته دوام می‎آورد، کشاورز تازه گروهی از کرفس‎های نشان داده شده در تصویر را چیده بود که اکثریت آن‎ها در عرض فقط نیم ساعت فروخته شدند.”

جایگاه اول | منظره

“این تصویر در5 ژانویه‎ی سال 2015 زمانی که در حال برگشت به لندن با هواپیما بودم، محلی که درس می‎خوانم، گرفته شده است. چیزی که در تصویر مشاهده می‎کنید پلی به اسم Ponte 25 de Abril (روز بسیار مهمی برای کشور پرتغال) است. من واقعا خوش‎شانس بودم که این عکس را گرفتم چون 30 ثانیه بعد از گرفتن این تصویر خلبان جهت را تغییر داد و من دیگر پل را ندیدم.”

جایگاه دوم | منظره

” من این عکس را سال گذشته، در اکتبر سال 2015 زمانی که برای تعطیلات به کشور نروژ رفته بودم، گرفتم. احساس رویایی برای مشاهده‎ی این جاده‎ی خارق‎العاده بین یک منظره‎ی زیبا از کوه‎ها داشتم.”

جایگاه سوم | منظره

“من این تصویر را در زمان برگشت به هتل بعد از یک روز کامل عکاسی گرفتم. خورشید رو به غروب بود و آسمان به آهستگی به تیرگی می‎گرایید. واقعا فضایی بی‎مانند شکل گرفته بود.”

جایگاه اول | شیوه زندگی

” من و گروهی از دوستانم سال گذشته به ایسلند رفتیم، مقصدی رویایی برای هر عکاس. تعطیلاتی عالی بود و از هر لحظه‎ی آن لذت بردیم.” (تصویر را در سایت منبع مشاهده کنید)

جایگاه دوم | شیوه زندگی

“این تصویر در “قبرستان برای همیشه هالیوود” در طول نمایش فیلم Goonies گرفته شده است. هر تابستان چند شبی رویدادی به اسم Cinespia برگزار می‎شود که در آن، آن‎ها یک فیلم قدیمی را بر روی یک مقبره‎ی عظیم که در پشت قبرستان قرار دارند به نمایش در می‎آورند. مردم پتو و غذا می‏‎آورند، روی چمن می‎نشینند و فیلم را با هم می‎بینند. فوق‎العاده است. نیمی از فیلم که گذشته بود من نگاهی به اطراف انداختم و دیدم تماشاچی‎ها در حال تجربه‎ی این حس دوست‎داشتنی‎اند. هوا تاریک بود، پس مطمئن نبودم که آیا قادر به گرفتن عکس خوبی هستم یا نه، ولی صحنه‎ای از فیلم در زمانی مناسب روشن و همه‎ چیز خوب پیش رفت.”

جایگاه سوم | شیوه زندگی

“این تصویر از بالای فانوس دریایی در شهر Chennai هند گرفته شده است.”

جایگاه اول | طبیعت

“به هنگام غروب در تپه‎ی یادبود ملی شنهای سفید نیو مکزیکو بود. من به دنبال گم کردن مسیر کمی نگران بودم و آیفونم اصلا آنتن نمی‎داد، تنها کاری که می‎توانستم بکنم دنبال کردن رد چرخ و ردپای به جا مانده از دیگران بود، آن‎ها تبدیل به تنها راهنمایی شدند که می‎توانستم به رهایی یافتن از این کویر سفید به آن‎ها اعتماد کنم، و برای کمک کردن به من برای مبارزه با تنهایی و درماندگی‎ام وجود داشتند.”

جایگاه دوم | طبیعت

“این تصویر در طول سفری به کوهستان زرد، سفری 6 ساعته از شانگهای چین، گرفته شده است. روزی بسیار ابری و من مطمئن بودم که نمی‎توانم غروب این کوه را ثبت کنم. با این وجود زیبایی بی‎بدیع طبیعت من را هراسان نگه داشته و به کاوش وا داشت. همان‎طور که در حال صعود از صخره‎های لیز بودم، ابرها ناگهان از هم جدا شدند و درخشش آفتاب به صخره‎ی جلویی من تابانده شد. لحظه‎ای واقعا رویایی بود که نظیر صحنه‎هایی از یک نقاشی سنتی چینی سر به بیرون در آورد.”

جایگاه سوم | طبیعت

“تصویر من داستان درخت را می‎گوید، جایی که زندگی می‎کنیم و احساس وابستگی من به محیط زندگی. روند سریع شهر‎نشینی به محیط زندگی ما آسیب زده است و درخت زندگی کم یا حتی ناپدیده شده است….این درخت زندگی نمایشی از آخرین افسوس است.”

جایگاه اول | اخبار/ رویدادها

“این تصویر در ماه مارس 2016، در بندر Piraeus آتن گرفته است، محلی که پناهندگان افغانی و سوری در یونان بعد از بسته شدن مرزها با مقدونیه تنها گذاشته شده بودند، آن‎ها در چادرها زندگی می‎کردند. شدت باد در آن روز زیاد بود و در این کمپ پر جمعیت این دختر افغانی در کنار چادرها مشغول بازی با خودش بود.”

جایگاه دوم | اخبار/ رویدادها

“شیلی کشوری با مردمان عاشق فوتبال است، ولی در طول 100 سال آن‎ها موفق به برنده شدن چیزی نشده‎اند. در آن بعدازظهر، تیم ما در مسابقات فینال کوپا آمریکای 2015 حضور داشت و من در کنار بیش از 60 هزار شیلیایی امیدوار بودم. نگاهی به آسمان انداختم، صدها پرچم به رنگ قرمز، سفید و آبی دیدم و آیفونم را در آوردم و عکس گرفتم. در آن روز، شیلی آرژانتین را با مسی شکست داد و قهرمان کوپا آمریکا برای اولین بار شد. فراموش نشدنی بود.”

جایگاه سوم | اخبار/ رویدادها

“در 12 آگوست سال 2015، تعداد زیادی انفجار در انبار کالاهای سمی شرکت Ruihai در بندر تینجان رخ داد که به دنبال موج شکل گرفته تا شعاع دو تا سه متری همه چیز را محو و باعث مرگ 165 نفر، گم شدن هشت نفر و زخمی شدن 798 نفر شد. بعد از یک ساعت، زمانی که خاکستر کالاهای سوخته شده هم‎چنان نظیر برفی مشکی رنگ در حال سقوط بودند، من در مرحله‎ی آغازین (زمین یا آبی که درست در مرکز محل انفجار اتمی قرار دارد) بودم. من این تصویر را با آیفون 6 خود گرفتم.”

جایگاه اول | سایرین

“این تصویر در خلیج بوتانی در شهر سیدنی استرالیا گرفته شده است که یکی از محبوب‎ترین مکان‎های من در طول تابستان است. من آزادانه صدها تصویر در کودکان بومی این محل در حال پریدن و در صف بودن برای شنا گرفته‎ام، “مدل‎های عکاسی” من هرگز مایوسم نمی‎کنند.”

جایگاه دوم | سایرین

“این تصویر در طول تابستان سال گذشته در North South Campground ایالت نیویورک گرفته شده است. من و دوستانم به قایق‎سواری رفته بودیم و به دلیل آب و هوای بد مردم زیادی در ساحل نبودند. من قایق‎های زیادی را در ساحل رها شده دیدم، آن‎ها نظیر دلفینی بودند که منتظر مردم است تا سوارش شود، زنده به نظر می‎رسیدند.”

جایگاه سوم | سایرین

“طبیعت استثنائی است چون مهم نیست چند بار به آن نگاه کنید، همیشه متفاوت است. Lai Kung از نظر خیلی از افراد “بهشت پشتی” هنگ‎کنگ است. زمانی که بیدار شدم، متوجه شدم که پنجره نظیر یک قاب است و طبیعت داخل آن با یک حس و حال تعاملی به چشم می‎خورد. طبیعت نظیر نقاشی است اگر چشمانی برای دیدن آن داشته باشیم.”

جایگاه اول | تصاویر سراسرنما

“من این عکس را در زمان سردترین صبح سال گرفتم. پیش‎بینی شده بود هوا به صفر درجه‎ی سلسیوس برسد. هر چیزی امکان رخ دادن دارد و همین‎طور هم شد! حلقه‎های زیبایی از مه بر فراز نهرها و آب‎روها شکل گرفت.”

جایگاه دوم | تصاویر سراسرنما

“بعد از بازدید مختصر از جذبه‎های توریستی پایتخت من واقعا مشتاق دیدن ساختمان پارلمان بودم که توسط Louis Khan طراحی شده بود. بنابراین بعد از یک روز پرسه زدن در خیابان شلوغ شهر داکا سرانجام به این شکوه معماری رسیدم. اشکال هندسی برجسته و تصاویر انعکاس یافته در آب یک پدیده‎ی بی‎نظیر بصری به وجود آورده بود.”

جایگاه سوم | تصاویر سراسرنما

“Anastasia Chernykh و من سفری به ایسلند داشتیم و در حال گردش در سرزمین مملو از رنگ Eldhraun Lava در ایسلند بودیم. من از نحوه‎ی متمایز شدن کت قرمزرنگ او در مقابل خزه‎ی سبزرنگ خوشم آمد. آسمان دل‎انگیز باعث شد که او همانند با یک سواره‎ی کوچک قرمز رنگ در یک افسانه‎ی شمالی باشد.”

جایگاه اول | مردم

“من در حال فیلم‎برداری بعضی از سکانس‎های مستندم در کناره‎ی رودخانه‎ی هندی Ganges بودم، از قضا مردی را دیدم که در حال شنا در رودخانه بود و فورا از گوشی موبایلم برای گرفتن این لحظه استفاده کردم.”

جایگاه دوم | مردم

“من این عکس را از کشاورزان برمه‎ای در حال کار در مزارع، بیرون از بزرگراه 1 میلی بین Naypyidaw و Yangon در حال گرفتن مستندی با کمک همکاران خلاق خود در میانمار، گرفتم. ما متوجه مردانی شدیم که با گاوهای خود در کناره‎ی جاده مشغول به کار بودند و ماشین خود را متوقف کردیم تا بتوانیم این صحنه‎ی آمیخته از رنگ را برای فیلم خود بگیریم. این مردان به ما کار مداوم و بدون وقفه آن هم در آفتاب نیم‎روز را آموختند.”

جایگاه سوم | مردم

“این تصویر در خیابانی در میدان لاتین در پاریس در حدود شب گرفته شده است. من مردی را دیدم که در بیرون آشپزخانه‎ی این رستوران در حال استراحت و خیره به مردم خیابان بود. در همان لحظه، من بی اختیار گوشی‎ام را از جیب بیرون آورده و در حین صحبت چند عکس گرفتم. احساس نامرئی شدن را داشتم چون از یک دوربین آیفون استفاده کردم.”

جایگاه اول | پرتره

“بزرگترین پسرم، چارلی، به بیرون از پنجره‎ی قطار در زمان سفر ما به لندن برای آخر هفته، خیره شده بود. به نظر می‎رسید که او در حال رویا پردازی است. من یواشکی قبل از این‎که او متوجه شود و مستقیما به من نگاه کند، چند عکس گرفتم. او نگاه سرگشته در رویای خودش را به من حفظ کرد و زمان آن برای گرفتن این تصویر آخر، قبل از این‎که آن لحظه از دست برود، کافی بود.

جایگاه دوم | پرتره

“کتابخانه‎ی رونالد ریگان در کالیفرنیا با الهام از فیلم لینکلن، نمایشگاهی مخصوص او برگزار کرده بود که در آن من شرکت کردم. یکی از چیزهایی که به نمایش گذاشته بود، مجسمه‎ای از آبراهام لینکلن با افکت‎های ویژه هنرمند Kazuhiro Tsuji بود. با پایه‎اش این مجسمه‎ی باشکوه 1.98 متر است. من چندین تصویر از آن از زوایای مختلف با آیفونم گرفتم.”

جایگاه سوم | پرتره

“این تصویر در شب در معبد Kom Ombo مصر گرفته شده است. یک رفتگر مسلمان خیابان در حال استراحت کوتاهی و در همان حین فرو رفتن در فکری عمیق بود. زمان به نظر کاملا در نزد او متوقف و بی‎ربط بود، من فورا دوربینم را در آورده و این صحنه‎ی زیبا را قبل از محو شدن شکار کردم.”

جایگاه اول | فصول

“بعد از چند ساعت عکاسی در بیرون از خانه در طول طوفان Winter Storm Jonas در حال برگشتن بودم. همان‎طور که دوباره برگشتم تا چند عکس دیگر از محیط اطراف بگیرم، یک تصویر زیبا ولی محو از پل منهاتن در دور دست دیدم. در طول یک وقفه‎ی کوتاه از فعالیت، من سریعا برای گرفتن تصویر زانو زدم و در همان حین چند نفر به درون قاب وارد شدند.”

جایگاه دوم | فصول

“این تصویر در شیکاگو در یک روز بی‎نهایت سرد در زمستان سال 2015 گرفته شده است. من از بالای پل به طرف پایین نگاهی به رودخانه‎ی یخ‎زده‎ای داشتم که بر روی آن تکه یخی شناور بود، چیزی که در مورد این صحنه دوست داشتم اشکال هندسی و کنتراست ترکیبی از نمای بالا بود.”

جایگاه سوم | فصول

“در حال قدم زدن از پل هاروارد در شهر بوستن به کمبریج برای رسیدن به محل کار بودم، من متوجه شدم که برج هانکوک یک سایه‎ی تیز و طویل را بر روی رودخانه‎ی یخ‎زده‎ی چارلز به وجود آورده است. می‎توانستم بگویم که این سایه تازه به سمت کمبریج آمده بود و تصور کردم که یک نگاه به عقب به سمت بوستون ممکن است جالب باشد. من 50 متری به سمت Memorial Drive رفتم و تقریبا خودم را در مرکز سایه قرار دادم و با آیفونم چند عکسی گرفتم.”

جایگاه اول | حیات بی‎جان

“این تصویر در خانه‎ی داخل باغ خویشاوند من در طول سال نو چینی گرفته شده است. یک بعدازظهر آرامش بخش نایاب در مقایسه با روزهای شلوغ، زندگی و کار ما در شنژن در استان Guangdong بود. من در باغ به تنهایی نشستم، نور از بین پنجره به داخل راه یافته بود و به همراه یک صندلی خالی یک لحظه‎ی هارمونی و آرامش‎بخش به وجود آورد. این لحظه باعث رهاسازی تمامی اضطراب‎ و استرس من شد.”

جایگاه دوم | حیات بی‎جان

“زمانی که به گوشه‎ی این بنای مهندسی رسیدم نوری باریک و کوچک دیدم که از میان شکاف دو ساختمان عبور کرده و بر روی این دیوار سفید درخشید. معمولا، این دیوار یک دیوار آزمایشگاه سفید ساده با یک سوئیچ خسته‎کننده است. با این نور، این دیوار تبدیل به سطح درخشنده‎ای شد و سایه‎ی شکل گرفته آن را شبیه به سیاره‎ی دیگری کرد. بعد از چند دقیقه، نور ناپدید شد.”

جایگاه سوم | حیات بی‎جان

“تصویر اصلی در طول بازدید از کابین یک برده‎ی نجات یافته در ایالت مریلند گرفته شده بوده است.”

جایگاه اول | غروب آفتاب

“انتهای تابستان بود و کم کم هوا سرد می‎شد، بنابراین من به تحسین شناگرانی می‎پرداختم که در آبی شنا می‎کردند که همواره برای این‎که قادر به شیرجه در آن باشم باید دمایی در حدود 40 درجه داشته باشد.”

جایگاه دوم | غروب آفتاب

“این تصویر در Guilin در 30 ژوئیه 2015 گرفته شده است. زمانی که من به دهکده‎ی Xingping رسیدم، عمیقا جذب این منظره‎ی طبیعی شدم یعنی رودخانه، کوه، بامبو و آرامش. من یک دوچرخه کرایه کردم و تمام بعدازظهر در امتداد رودخانه‎ی لی رکاب زدم، با مردم بومی صحبت و عکس گرفتم. من چند روزی در این دهکده ماندم و مکان و زمان مناسب برای طلوع و غروب آفتاب را با کمک بعضی از مردم محلی پیدا کردم. ثابت شد که هم تلاش و هم انتظار من ارزشش را داشت، من خوش‎شانس بودم که یکی از زیباترین غروب‎های زندگی‎ام را با این ابرهای بی‎نظیر و این ماهیگیر در Xingping پیدا کردم.

جایگاه سوم | غروب آفتاب

“این تصویر از عمق راهروهای بناهای بتونی بروکلین، نیویورک، درست زمانی گرفته شده بود که نور ساعت طلایی (قبل از غروب آفتاب که در آن نور خورشید اندکی قرمزتر و ملایم‎تر در مقایسه با زمانی است که خورشید بر فراز آسمان است) از بین فضای تفکیک شده‎ی ساختمان‎های داخل عکس فرار کرد. این تصویر ترکیبی از تعدادی عناصر هماهنگ با هم است، نوری که بر فراز ابرهای دوردست شیطنت می‎کند و نمایشی از رنگ‎های فروزان به وجود می‎آورد، در حالی‎که یک هواپیما در حال فرود بر روی یکی یکی از فرودگاه‎های پر هیاهوی نیویورک سیتی است.”

جایگاه اول | سفر

“این عکس صحنه‎ای موزون از زوج پیری را نشان می‎دهد که صبح بسیار زودی را برای کار، زمانی که خورشید در Xiapu، استان Fujian، نور خود را بر زمین تابانده است، شروع کرده‎اند. من تمرکز بر این لحظه و داستان در پیش رویم داشتم.”

جایگاه دوم | سفر

“این عکس در تاریخ 2 ژانویه‎ی سال 2016 در روستای Suti، در استان Fujian چین گرفته شده است. این روستا به خاطر داشتن تاریخچه‎ی صد ساله‎ای از نودل‎های چینی تابیده شده با دست مشهور است. این عمل به صورت دستی انجام می‎شود و شامل چندین تکنیک از جمله تا کردن، کش دادن، کشیدن و پیچ دادن خمیر خیس به داخل رشته‎های بسیار نازک می‎شود. این تصویر صحنه‎ای از روستایی‎ها را نشان می‎دهد  که در حال کش دادن رشته‎های نودل و خشک کردن آن در هوا هستند.”

جایگاه سوم | سفر

“این تصویر در موسسه‎ی بودایی Seda Larong Wuming در شهر سی‎چوآن چین گرفته شده است. بزرگترین موسسه‎ی بودائیست دنیا. تعطیلات تابستانی من و پدرم سفری از پکن به تبت بود، جاده بسیار زمخت و ناهموار بود به نحوی که یک هفته رانندگی طول کشید. این خانه‎های چوبی قرمز رنگ بی‎نظیر بودند و باعث حیرت ما شدند. موسسه‎ی بودائیست به نظر دنیای دیگری می‎آمد. گرچه توریست‎های سایر نقاط دنیا افرادی کنجکاو، پر سر و صدا و سرزنده بودند، لاما و بودائیست‎ها با آرامش و سکوت به زندگی خود ادامه می‎دادند.”

جایگاه اول | درخت‎ها

“این عکس تصویر ریشه‎های یک درخت سیب مومی است که در یک قطعه زمین خالی درست پشت آپارتمان اجاره‎ای من در روستای Suba در شهر Argao در استان Cebu فیلیپین واقع شده است.”

جایگاه دوم | درخت‎ها

“در اکتبر سال 2015، من به Galicia سفر و از خانه‎ی اربابی از قرن 18 میلادی به اسم ‘Pazo da Oca’ بازدید کردم که دارای باغ‎های بی‎نظیری است. آن‎جا یک درخت صد ساله وجود دارد و من نمی‎توانستم جلوی خودم را برای نایستادن زیر آن و فکر در رابطه با تمام داستان‎هایی که در تمامی این سال‎ها شاهد آن بوده است، بگیرم. بدون شک عکسی از آن گرفتم. رویای من یک درخت بودن خواهد بود!”

جایگاه سوم | درخت‎ها

“من این عکس را در یک شب سرد در ماه دسامبر در تپه‎هایی که شهر لیوورنو را در منطقه‎ی Tuscany ایتالیا احاطه کرده است، گرفتم.”

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال