[Computex 2015] معرفی پرچم‌دار شرکت Dell، لپتاپ XPS 15

اگر از دنبال‌کنندگان جدیدترین خبرهای تکنولوژی باشید، باید نمایشگاه CES 2015 را به یاد داشته باشید، نمایشگاهی که چند روز پس از شروع سال 2015 میلادی برگزار شده بود و محصولات متنوعی در آن معرفی شدند. کمپانی Dell نیز دو لپتاپ قدرتمند و فوق‌العاده را با نام‌های XPS 13 و XPS 15 در این نمایشگاه […]

اگر از دنبال‌کنندگان جدیدترین خبرهای تکنولوژی باشید، باید نمایشگاه CES 2015 را به یاد داشته باشید، نمایشگاهی که چند روز پس از شروع سال 2015 میلادی برگزار شده بود و محصولات متنوعی در آن معرفی شدند. کمپانی Dell نیز دو لپتاپ قدرتمند و فوق‌العاده را با نام‌های XPS 13 و XPS 15 در این نمایشگاه معرفی نمود که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. لپتاپ Dell XPS 13 نیز با طراحی فوق‌العاده و صفحه‌نمایش بسیار کم‌حاشیه‌ای که داشت، یکی از برترین محصولاتی بود که در CES 2015 معرفی شد و چندی پیش نیز بررسی تخصصی آن را به صورت کامل در تک‌نیوز انجام دادیم.

حال در نمایشگاه Computex 2015 که در شهر چین تایپه در حال برگزاری است، شرکت Dell بر روی لپتاپ XPS 15 مانور بیشتری داده و آن را به صورت کامل معرفی کرده است. XPS 15 نیز همانند برادر کوچکتر خود یعنی XPS 13، صفحه‌نمایشی با وضوح تصویر خارق‌العاده 1800×3200 پیکسل داشته و حاشیه‌ی آن نیز بسیار کم می‌باشد. این لپتاپ بسیار زیبا، در طی کنفرانسی که مایکروسافت برگزار کرده بود معرفی شد و رنگی که به نمایش گذاشته شده بود، همانند یک “قهوه” بود. البته سازندگان اعلام کرده‌اند که این لپتاپ در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود.

اما همانطور که گفتیم، طراحی خاص XPS 15 سبب شده تا تصور کنید با یک لپتاپ 14-اینچی روبه‌رو هستید چرا که کمپانی Dell سعی کرده تا حد ممکن، فضای اضافی و حاشیه‌ها را در XPS 15 از بین ببرد. البته شاید نیازی به ذکر کردن نباشد اما چیزی که ممکن است در ابتدا توجه شما را به خود جلب کند، وجود USB Type-C می‌باشد که خب با توجه به پیشرفت تکنولوژی، موضوع عجیبی به نظر نمی‌رسد.

مورد دومی که توجه ما را به خود جلب کرد، وجود یک دوربین داخلی در پایین صفحه‌نمایش این لپتاپ بود که احتمالا در Windows 10، کاربرد آن را به هنگام تشخیص چهره خواهیم دید. شاید یکی از دلایلی که دوربین در قسمت پایینی صفجه قرار گرفته، این باشد که طراحان نخواسته‌اند تا حاشیه‌ی صفحه‌نمایش را دستخوش تغییرات کنند.

البته این امکان وجود نداشت تا ما بخواهیم این لپتاپ را در خود نمایشگاه، بررسی و آزمایش کنیم. به همین جهت تنها اطلاعات اولیه از آن در دست است و هنوز مشخص نیست که این لپتاپ از نسل ششم پردازنده‌های اینتل، Skylake، بهره خواهد برد یا نه.

به هر شکل، لپتاپ Dell XPS 15 تا پایان سال جاری و به همراه Windows 10 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. تا آن زمان، باید منتظر اخبار و اطلاعاتی بیشتر از پرچم‌دار قدرتمند و البته زیبای Dell باشیم!

Dell XPS 15 - Computex 2015 hands on 6 Dell XPS 15 - Computex 2015 hands on 5 Dell XPS 15 - Computex 2015 hands on 4 Dell XPS 15 - Computex 2015 hands on 3

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال