Dolby به دنبال پیاده سازی طرح جدید خود جهت مقابله با IMAX می باشد

هنگامی که نامی از سیستم های صوتی در سینما به گوش می رسد، همگان نام شرکت Dolby را به یاد می آورند که توانسته است در مقابل IMAX قد علم کند. این شرکت توانسته است در سیستم ها و فن آوری های صوتی، حرف اول را بزند و همواره مورد استفاده و توجه بسیاری از شرکت ها […]

هنگامی که نامی از سیستم های صوتی در سینما به گوش می رسد، همگان نام شرکت Dolby را به یاد می آورند که توانسته است در مقابل IMAX قد علم کند. این شرکت توانسته است در سیستم ها و فن آوری های صوتی، حرف اول را بزند و همواره مورد استفاده و توجه بسیاری از شرکت ها و افراد مختلف می باشد.

تکنولوژی دیگری نیز توسط این شرکت معرفی شده است که نام آن Dolby Cinema می باشد و به این شرکت به دنبال ارائه ی تجربه ی جدیدی از سینما و تماشای فیلم ها می باشد. اما به تازگی، آخرین بخش از تکنولوژی های این شرکت با نام Dolby Vision معرفی شده است که این شرکت بسیار به آن امیدوار بوده و به دنبال ارائه ی فن آوری HDR به بهترین شکل ممکن می باشد. طبق اخباری که “دالبی” منتشر ساخته است، این فن آوری برای تلویزیون های 4K و به دنبال نشان دادن تصاویر با کنتراست بالاتر، رنگ های واقعی تر و روشنایی حقیقی، در حال پیاده سازی توسط این شرکت می باشد.

البته هنوز پروژکتورهایی که با این فن آوری سازگاری کامل داشته باشند معرفی و ساخته نشده اند به همین دلیل، هنگامی که برای اولین بار فن آوری Dolby Cinema در یکی از سینماهای هلند پیاده سازی شد، در این سینما از پروژکتور های لیزری Christie 6P 4K استفاده شد.

اما مشکل و مسئله ی واقعی برای شرکت Dolby جهت پیاده سازی طرح های جدید خود این است که باید آنها را در سینماهای آمریکا گسترش دهد ولی دو مسئله ی بزرگ پیش روی این شرکت است. اولین موضوع این است که شرکت تئاترها و سینماهای قدیمی تر شهرها نیاز به برزورسانی دارند و باید سیستم های آنها با سخت افزار های بسیار گران قیمت به روز شوند که Dolby اعلام کرده است که می تواند در پرداخت هزینه، به این تئاترها و سینماها کمک کند. موضوع مهم دیگری که شاید سخت تر از موضوع اول باشد این است که استدیوهای هالیوودی باید سیستم های فیلم سازی خود را با فن آوری Dolby Vision سازگار کنند که نیازمند تغییر در روش ساخت و تولید فیلم ها می باشد.

طبق اخباری که توسط Hollywood Reporter منتشر شده است، شرکت ها و استدیوهای فیلم سازی به طرح جدید Dolby علاقه مند شده اند و حتی برخی از آنها نیز در حال امضای قرارداد با Dolby می باشند. همچنین شرکت بزرگ Disney اعلام کرده است که برای اولین بار تکنولوژی Dolby Vision را در انیمیشن جدید خود به کار خواهد گرفت و از گوشه و کنار نیز اخباری به گوش می رسد که شاید فیلم جدید Star Wars: The Force Awakens نیز با فن آوری Dolby Vision عرضه شود. قیمت بلیط هایی که برای این فیلم ها نیز در نظر گرفته شده است، چندان بالا نیست و حدود 18 دلار می باشد که قابل مقایسه و رقابت با بلیط های IMAX می باشد.

نظر شما چیست؟ به نظر شما تا چه حدی این شرکت می تواند موفق ظاهر شود؟ نظرات خود را با تکنولوژی نیوز به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه | منبع : Slashgear

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال