چرخ‌های رویایی؛ با گران‌ترین خودروهای جهان آشنا شوید

گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا وظیفه‌ای بیشتر از انتقال افراد داشته و آن صاحبان آنها، آن استفاده‌ای که شما تصور آن را می‌کنید از این خودرو ندارند. شاید بتوان گفت که خودروهای گران‌قیمت مخصوص 1 درصد از افراد این کره خاکی تولید می‌شوند و برای صاحبان آنها زرق و برق داشتن خودرو نسبت به راحتی و مقرون‌به‌صرفه بودن […]

گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا وظیفه‌ای بیشتر از انتقال افراد داشته و آن صاحبان آنها، آن استفاده‌ای که شما تصور آن را می‌کنید از این خودرو ندارند. شاید بتوان گفت که خودروهای گران‌قیمت مخصوص 1 درصد از افراد این کره خاکی تولید می‌شوند و برای صاحبان آنها زرق و برق داشتن خودرو نسبت به راحتی و مقرون‌به‌صرفه بودن آنها در اولویت قرار دارد.

حال در این مقاله قصد داریم شما را با 10 خودرو گران‌قیمت دنیا آشنا کنیم. البته ما در این لیست سعی کردیم از خودروهای کلاسیک و همینطور محصولاتی که به صورت اختصاصی و یا در تعداد پایین تولید می‌شود صرف نظر کنیم. به همین جهت نمی‌توانید چندین نسخه مخصوص از خودروی بوگاتی ویرون را در این لیست مشاهده کنید.

مهم نیست که نام شما چیست، هر فردی دوست دارد یکی از این خودروها را داشته باشد. صاحبان این خودروها می‌گویند که پول خوشبختی نمی‌آورد، اما ممکن است با دیدن این لیست نظری متفاوت با آنهایی که در پول غرق شده‌اند، داشته باشید.

10. لامبورگینی سِنتِناریو (Lamborghini Centenario)، قیمت: 1.9 میلیون دلار

dt-geneva-lamborghini-centenario-6-970x647-c-720x720

فروچیو لامبورگینی، فردی که باعث تاسیس شرکت بزرگ لامبورگینی شد، در سال 2016 صد ساله شده و اگر زنده بود بی‌شک مراسمی درخور برای وی گرفته میشد. اما حالا که وی در کارخانه‌ای که خود راه‌اندازی کرده حضور ندارد، برای یادبود وی، چند وقت پیش مهندسین این شرکت از ابرخودروی Centenario رونمایی نمودند.

این ابرخودرو که از خودروی قبلی این شرکت یعنی Aventador بلندتر، بزرگ‌تر و البته سبک‌تر می‌باشد، 1.9 میلیون دلار قیمت دارد و طراحی بی‌نظیر و کاملا مهندسی این خودرو باعث شده تا بدنه‌ی آیرودینامیکی آن علاوه بر بالا بردن توانایی‌های خودرو و عملکرد فوق‌العاده آن از زمین جدا نشود! ظاهر بسیار زیبا و جذاب این سوپر اسپرت نیز باعث شده تا بتوانیم آن را یکی از بهترین خودروهایی که تاکنون لامبورگینی معرفی کرده در نظر بگیریم. مهندسین این شرکت اذعان داشته‌اند که Centenario از لحاظ آیرودینامیکی تا دو برابر بهتر از خودروی Aventador عمل می‌کند که موضوع قابل توجهی می‌باشد.

اما در مورد قدرت خودرو باید اشاره داشته باشیم که ابر خودروی Centenario از بهترین و قدرتمندترین موتوری که تا کنون لامبورگینی تولید کرده استفاده می‌کند. Centenario به موتوری V12 و 6.5 لیتری مجهز شده که می‌تواند 770 اسب بخار نیرو را در دور موتور 8600 دور در دقیقه، در اختیار خودرو قرار دهد. وزن پایین این خودرو به نسبت قبل که 3351 پوند می‌باشد سبب شده تا شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو به 2.8 ثانیه کاهش پیدا کند. همچنین حداکثر سرعتی که این خودرو دارد 220 مایل بر ساعت (354 کیلومتر بر ساعت) می‌باشد.

نظرتان در مورد این عروسک ایتالیایی چیست؟

9. کوئنیگزگ رِگِرا (Koenigsegg Regera)، قیمت: 2 میلیون دلار

dt-geneva-koenigsegg-regera-8-970x647-c-720x720

شاید زمانی که سخن از ابر خودروهای هیبریدی در میان باشد تصور کنید که این خودروها نمی‌توانند با دیگر محصولاتی که در بازار وجود دارند رقابت کنند. اما زمانی که خودروهایی همانند Ferrari LaFerrari یا Porsche 918 Spyder و حتی McLaren P1 با موتورهای هیبریدی معرفی می‌شوند، نمی‌توانیم انتظار حضور شرکتی همانند کوئنیگزگ را نداشته باشیم، شرکتی که با معرفی کردن ابرخودروی Regera توانسته بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا را متحیر کند.

این ابرخودروی هیبریدی که به دو موتور دوقولوی V8 و 5.0 لیتری و همینطور یک باتری 4.5 کیلووات ساعتی مجهز شده، 2 میلیون دلار قیمت دارد. تصور می‌کنید که چنین موتور قدرتمندی تا چه اندازه می‌تواند نیرو تولید کند؟ آیا 1000 اسب بخار می‌تواند کافی باشد؟ نه برای مهندسین کوئنیگزگ این میزان رضایت‌بخش نبوده و آنها تمام تلاش خود را داشته‌اند تا به کمک این موتورهای قدرتمند، نیروی 1500 اسب بخاری را در اختیار کاربران قرار دهند. وزن فوق‌العاده پایین و 3240 پوندی این خودرو نیز باعث شده تا Regera همانند یک موشک از زمین کنده شود و تنها در عرض 2.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. شاید بگویید که شتا 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت خودروی Centenario شرکت لامبورگینی نیز همین میزان است. اما 1500 اسب بخار زمانی به کار می‌آید که Regera بخواهد به سرعت 180 مایل بر ساعت (289.6 کیلومتر بر ساعت) برسد چرا که این زمان تنها در عرض 10.9 ثانیه انجام خواهد شد! شاید باور این موضوع کمی سخت باشد اما مهندسین این شرکت تخمین می‌زنند که این خودرو می‌تواند در عرض تنها 20 ثانیه به حداکثر ساعت خود یعنی 248 مایل بر ساعت (399 کیلومتر بر ساعت) رسیده و رکورد دیگری خودروها را بشکند.

دلیل این تخمین زدن نیز شک داشتن به توانایی‌های این خودرو نیست، شاید مدیران نتوانسته‌اند جاده‌ای مناسب را برای تست کردن سرعت این خودرو بیابند!

8. کوئنیگزگ وان (Koenigsegg One)، قیمت: 2 میلیون دلار

julia_lapalme_lagunaseca_2015_mgl3058-2-720x720

با 2 میلیون دلار می‌توان کارهای زیادی کرد، شاید بتوان یک خانه‌ی بسیار زیبا خرید یا حتی بخواهید 80 دستگاه خودروی Mazda MX-5 داشته باشید! البته این احتمال نیز وجود دارد که کسی بخواهد یکی از ابرخودروهای سوئیسی کوئنیگزگ را داشته باشد. اگر فردی منطقی باشد احتمالا بخواهد 2 میلیون دلار را به گونه‌ی دیگری خرج کند اما در مورد خودروهای گران‌قیمت، منطق هیچ جایی نخواهد داشت!

ابرخودروی قدرتمند One که در تعداد محدود و بر اساس خودروی Agera R تولید شده یکی از محصولات فوق‌العاده‌ای می‌باشد که شرکت سوئیسی کوئنیگزگ آن را تولید نموده و نسبت قدرت آن به وزن خودرو نیز به صورت 1:1 می‌باشد، یعنی به ازای هر 1 کیلوگرم از این خودرو، 1 اسب بخار را باید در نظر بگیریم. در نتیجه وزن 1340 کیلوگرمی این خودرو می‌تواند قدرت 1340 اسب بخاری را برای آن به همراه داشته باشد. اگر بخواهیم به صورت تئوری حساب کنیم، ابرخودروی One باید بتواند به حداکثر سرعت 273 مایل بر ساعت (439.5 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند چرا که وزن این خودرو پایین بوده و در بدنه‌ی آن نیز از موادی سبکی همچون فیبر کربن استفاده شده است.

از این خودرو تنها 6 دستگاه تولید شده که البته تمامی آنها نیز در همان ابتدای معرفی فروخته شدند!

7. بوگاتی کایرون (Bugatti Chiron)، قیمت: 2.5 میلیون دلار

Bugatti-Chiron-2017-1024-09

 با قیمت پایه 2.5 میلیون دلار و طراحی مجدد بدنه‌ی خودرو، معرفی محصولی متفاوت از سوی بوگاتی موضوعی بدیهی بود. این ابرخودرو که بوگاتی در نمایشگاه خودرو ژنو از آن رونمایی نمود را می‌توان بهترین خودروی این شرکت نامید چرا که مهندسی فوق‌العاده حرفه‌ای این خودرو باعث شده تا شاهد رونمایی این شرکت از یک محصول بسیار قدرتمند و با عملکردی بهتر از گذشته باشیم. شاید بتوانیم اینطور بگوییم که مهندسین این شرکت با معرفی خودروی کایرون، پوزخندی به افرادی که روزی می‌گفتند که ویرون آخرین خودرو این کلاس خواهد بود، زده و توانایی خویش را به رخ آنها کشیده‌اند!

قدرت فوق‌العاده بالای این خودرو با وجود 4 توربوشارژر 8 لیتری و موتور W16 این خودرو محقق شده، موتوری که می‌تواند نیروی 1500 اسب بخار را تولید کرده و گشتاور آن را به 1180 نیوتن بر متر برساند. در مورد شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز مهندسین بوگاتی زمان آن را به 2.5 ثانیه رسانده‌اند تا هیچ حرفی در مورد توانایی‌ها و قدرت فوق‌العاده بالای کایرون باقی نماند. حداکثر ساعت این خودرو نیز 261 مایل بر ساعت (420 کیلومتر بر ساعت) می‌باشد. هر چند نمی‌توان این محصول را سریع‌ترین خودرویی که تا کنون ساخته شده است در نظر گرفت چرا که هنوز هم خودروهایی همانند Hennessey Venom GT در بازار حضور دارند. اما خودرویی همانند Bugatti Chrion تنها به قدرت و سرعتی بالا فکر نمی‌کند، بلکه این محصول فوق‌العاده زیبا را باید نمونه کامل یک مهندسی از سوی مهندسین این شرکت در نظر بگیریم.

6. فراری اف 60 اَمِریکا (Ferrari F60 America)، قیمت: 2.5 میلیون دلار

ferrari-f60-1280x852

به مناسبت سالگرد 60 سالگی فراری در آمریکا، این شرکت ایتالیایی 10 دستگاه خودروی اف 60 اَمریکا را بر اساس ابرخودروی F12 Berlinetta (اف 12 بِرلینِتا) معرفی نمود تا نبوغ مهندسین خود را به نمایش بگذارد. شکی نیست که F60 America یک محصول وطن‌پرستانه می‌باشد، موضوعی که به خوبی از طرحی که برای بدنه‌ی خودرو انتخاب شده دیده می‌شود. وزن بسیار پایین این خودرو نیز باعث شده تا امکان جمع کردن سقف آن در سرعت 75 مایل بر ساعت (120 کیلومتر بر ساعت) نیز بدون هیچ مشکلی وجود داشته باشد.

در مورد قدرت این خودرو باید گفت که موتور V12 و 6.2 لیتری که مهندسین برای F60 America به کار برده‌اند می‌تواند 740 اسب بخار نیرو را در اختیار خودرو قرار داده و شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت آن را به 3.1 ثانیه برساند.

همانطور که اشاره کردیم این خودرو بیشتر مخصوص کشور آمریکا بوده و شاید کمتر بتوانیم آن را در سایر مناطق پیدا کنیم. همچنین 10 دستگاه این خودرو هرگز تا روز دوم معرفی باقی نخواهد ماند!

5. پاگانی هوایرا (Pagani Huayra BC)، قیمت: 2.6 میلیون دلار

dt-geneva-pagani-huayra-6-970x647-c-720x720

ابرخودروی Huayra می‌تواند یکی از بهترین و سریع‌ترین خودروهایی باشد که تا کنون معرفی شده و سازندگان در آن از موتور مشهور V12 محصولات سری AMD مرسدس‌بنز استفاده کرده‌اند و همین موضوع سبب شده این محصول بسیار قدرتمند با داشتن بهترین رکورد در Top Gear، به شهرت بسیار زیادی برسد. البته این برای پاگانی کافی نبود و در نمایشگاه خودروی ژنو 2016، این شرکت از نسخه‌ی سبک‌تر آن با نام Huayra BC رونمایی نمود.

باید اشاره داشته باشیم که Huayra BC خودرویی متفاوت از Huayra می‌باشد چرا که با داشتن اسپویلری مخصوص می‌تواند نیروی فوق‌العاده بالایی را در سرعت 155 مایل بر ساعت برای این خودرو تولید نماید. همچنین طراحی آیرودینامیکی این خودرو باعث شده تا عملکرد آن بهتر از همیشه باشد. علاوه بر این مهندسین سعی کرده‌اند تا با استفاده از فیبر کربن و مواد سبک‌وزن در بدنه‌ این خودرو، وزن آن را تا حد ممکن کاهش دهند که در کار خود نیز تا حد زیادی موفق بوده‌اند.

از این خودرو قدرتمند و توانمند نیز تنها 20 دستگاه تولید شده که البته تمامی آنها نیز به فروش رفته‌اند!

4. بوگاتی ویرون “منصوری” (Mansory Vivere Bugatti Veyron): قیمت: 3.4 میلیون دلار

bugatti-mansory-vivere-front-1500x1000-1500x1000

واقعا نمی‌توانستیم این لیست را بدون معرفی کردن یکی از مدل‌های خودروی افسانه‌ای بوگاتی ویرون پشت به اتمام برسانیم. در این میان ما نسخه‌ی Mansory Vivere از خودروی Bugatti Veyron را انتخاب کردیم چرا که این محصول علاوه بر اینکه یکی از سریع‌ترین خودروهای دنیاست، یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ها نیز به حساب می‌آید.

این خودرو که توسط مهندسین آلمانی شرکت منصوری طراحی شده، 1200 اسب بخار قدرت داشته و با بدنه‌ای از جنس فیبر کربن و اسپویلری فوق‌العاده مهندسی، لامپ‌های LED تقویت‌شده، کابین داخلی از نوطراحی‌شده و همینطور برخی تغییرات در شکل ظاهری خودرو، چهره‌ای فوق‌العاده جذاب را برای این خودرو به همراه داشته است.

خودروی بوگاتی ویرون نماد هنور در دنیای خودروسازی شناخته می‌شود و البته این زیبای هنری، می‌تواند به حداکثر سرعت 254 مایل بر ساعت (408.7 کیلومتر بر ساعت) نیز دست پیدا کند!

در رابطه با این شرکت نیز باید اشاره کنیم که منصوری (به انگلیسی: Mansory) شرکت تیونینگ خودروی بریتانیایی مستقر در آلمان است، که در سال ۱۹۸۹ توسط یک مهاجر ایرانی‌تبار، بنام کوروش منصوری تاسیس شد. این شرکت که در سال‌های نخست، در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تامین قطعات مختلف خودرو، برای شرکت‌های مطرح تیونیگ فعالیت میٰ‌کرد، در اواسط دهه ۱۹۹۰ با هدف توسعه فعالیت‌هایش، به شهر مونیخ، آلمان نقل مکان کرد و تمرکز خود را بر تیونینگ و توسعه مدل‌های خاصی از خودروهای شرکت‌های رولز-رویس، بنتلی، استون مارتین و فراری معطوف نمود. شرکت منصوری هم‌اکنون در حوزه‌هایی چون طراحی داخلی هواپیماهای تجاری و کشتی‌های تفریحی، طراحی و تولید لوازم خانگی، تجهیزات اداری وکالاهای لوکس فعالیت می‌کند.

3. دبلیو موتورز لایکان هایپراسپرت (W Motors Lykan Hypersport)، قیمت: 3.4 میلیون دلار

lykan-hypersport-1024x768

احتمالا باید خودروی Lykan Hypersport را از فیلم Fast & Furious 7 به یاد داشته باشید، ابرخودرویی که باعث فرو ریختن 3 آسمان‌خراش در دبی شد! با اینکه در این فیلم ما شاهد حضور انواع خودروهای پر سرعت و پیشرفته بودیم، جاذبه‌ای که Lykan Hypersport داشت توجه ما را به سوی خود جلب کرد و این خودرو نیز یکی از محصولاتی بود که بیش از دیگر ابرخودروهای حاضر در این، توانست توجه مخاطبان را جلب کند.

بهتر است با شکل ظاهری و مخوف این خودرو صحبت را آغاز کنیم، خودرویی که درهای آن به صورت عمودی باز شده، چراغ‌های جلو آن از جواهرات الهام گرفته شده و طراحی کلی آن که ما را به یاد فیلم‌های علمی‌تخیلی می‌اندازند، همه و همه باعث شده‌اند تا ابرخودروی Hypersport بتواند یکی از محصولاتی باشد که شاید کمتر نمونه‌ی آن را دیده باشیم. همینطور ممکن است شکل ظاهری این خودرو شما را متصور خودروهای آینده که بدنه‌ای از زره دارند، سازد.

اما در مورد قدرت خودرو، Hypersport به موتوری دوقولو و تخت با حجم 3.7 لیتر مجهز شده و همین موتور نه چندان بزرگ می‌تواند نیروی 770 اسب بخار و گشتاور 708 نیوتون بر متر را تولید نماید. شتاب 0 تا 62 مایل بر ساعت (0 تا 100 کیلومتر بر ساعت) این خودرو نیز 2.8 ثانیه بوده و می‌تواند با حداکثر سرعت 240 مایل بر ساعت (380 کیلومتر بر ساعت) نیز حرکت کند.

این قدرت و سرعت بسیار بالایی که Hypersport دارد، سبب شده تا پلیس ابوظبی یک دستگاه از آنها را به خدمت نیروی انتظامی درآورده و برای گشت‌زنی به خیابان‌ها بفرستد.

2. لامبورگینی ونئو (Lamborghini Veneno)، قیمت: 4.5 میلیون دلار

lamborghini_veneno_leaked_01_1-0304-1545x839

این خودرو که بر اساس ابرخودروی آونتادور طراحی شده، به خاطر سالگرد 50 سالگی شرکت لامبورگینی تاسیس شده و نامی که برای آن انتخاب شده نیز معنایی ژرف در زبان ایتالیایی دارد. در مورد این خودرو نمی‌توان سخن گفت چرا که شکل ظاهری آن نیز بر اساس نامش طراحی شده و حالتی “سمی” و “کشنده” دارد!

خودروی Veneo واقعا از هر جهتی یکی محصول فوق‌العاده به حساب می‌آید و همین موضوع باعث شده تا بخواهیم نصور کنیم که این خودرو از یک سیاره بیگانه به زمین آمده است! اما چیزی فراتر از چهره‌ی این خودرو که ما را متعجب می‌سازد، قیمت بسیار بالای آن است.

همانطور که باید انتظارش را داشته باشید، ابرخودروی Veneno بسیار سریع است و با داشتن موتور 6.5 لیتری و V12، قادر خواهد بود تا نیروی 740 اسب بخار و گشتار 507 نیوتون بر متر را در اختیار این خودرو قرار دهد. چنین قدرت بالایی باعث شده تا شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها 2.9 ثانیه باشد و چیزی از دیگر خودروهای قدرتمند و البته گران‌قیمتی که در این لیست به آنها اشاره کردیم، نداشته باشد.

1. کوئنیگزگ سی‌سی‌ایکس‌آر تِرِویتا (Koenigsegg CCXR Trevita)، قیمت: 4.8 میلیون دلار

2010-koenigsegg-trevita-v1-1440-1920x1440

اما آخرین خودرو و گران‌قیمت‌ترین خودرویی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، Koenigsegg CCXR Trevita نام دارد. این خودروی 4.8 میلیون دلاری را می‌توانیم گران‌قیمت‌ترین خودرویی که حق ورود به خیابان‌ها را دارد، بنامیم (و این یعنی خودروی گران‌قیمت‌تر از این محصول نیز وجود دارد!). توانایی بسیار بالای شرکت سوئیسی کوئنیگزگ در تولید محصولات گران‌قیمت باعث شده تا سه خودرو از 10 خودرو گران‌قیمت ما از محصولات این شرکت باشند. اما چرا این محصول انقدر گران است و هزینه‌ی زیادی بابت آن شده؟ در پاسخ باید گفت که در بدنه‌ی این خودرو از الماس استفاده شده و شاید بتوانیم اینطور بگوییم که Trevita از لایه‌ای از الماس پوشیده شده است!

دو سوپرشارژر 4.8 لیتری و V8 در خودروی Trevita به کار گرفته‌ شده‌اند که می‌تواند قدرت 1004 اسب بخار و گشتاور 797 نیوتون بر متر را تولید نماید و این یعنی هیچ مشکلی پیش روی این ابرخودروی قدرتمند برای سرعت گرفتن در جاده‌ها وجود نخواهد داشت!

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که از این خودرو تنها 3 دستگاه تولید شده است!

ما گران‌قیمت‌ترین خودروها را معرفی کردیم. اما خودروهایی هم هستند که شاید باید در مورد آنها صحبت کنیم، محصولاتی که قیمتی کمتر و یا حتی بیشتر از خودروهای لیست ما دارند، اما نمی‌توان به آنها اشاره نکرد. در ادامه سعی می‌کنیم که به آنها به صورتی خلاصه اشاره کنیم.

آستون مارتین وان-77 (Aston Martin One-77)، قیمت: 1.4 میلیون دلار

aston-martin-one-77-3-720x720

بدون شک پرداخت 1.4 میلیون دلار می‌تواند در دنیای ابرخودروها محصولات فوق‌العاده‌ای پیش روی شما قرار دهد مخصوصا اینکه آستون‌ مارتین با این پول می‌توانست خودروی وان-77 را پیش روی کاربران قرار دهد. از آنجایی می‌گوییم “می‌توانست” چرا که تمامی 77 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

بدون شک در این لیست کلاسیک‌ترین خودرویی که حضور دارد همین خودروی One-77 می‌باشد که بدنه‌ی آن از ترکیب فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده و ظاهری تهاجمی دارد. در زیر کاپوت این ابرخودرو یک موتور بزرگ 7.3 لیتری قرار گرفته که می‌تواند نیروی 750 اسب بخاری و گشتاور 553 نیوتون بر متری را تولید کند. چنین موتور حجیم و قدرتمندی نیروی فوق‌العاده بالایی را در خودرو قرار داده و باعث شده‌اند تا حداکثر سرعت این خودرو 220 مایل بر ساعت (354 کیلومتر بر ساعت) باشد. همچنین همین اعداد می‌توانند Aston Martin One-77 را سریع‌ترین خودروی ساخته شده در تاریخ این شرکت بنامند. هر چند طبق گفته‌ی مدیران آستون مارتین نبوغ مهندسی آنها در خودروی DB11 جلوه کرده و بهترین محصولی که تا کنون این شرکت معرفی کرده همین خودرو می‌باشد.

فراری لافراری (Ferrai LaFerrai)، قیمت: 1.4 میلیون دلار

ferrari-la-ferrari-720x720

شاید از ابتدای این لیست به دنبال این ابرخودروی قدرتمند و بزرگ بوده باشید، اگر اینطور است کاملا حق دارید! قیمتی که ابرخودروی LaFerrari دارد آنقدر بالا نبود که بخواهیم حتی آن را به عنوان خودروی دهم ذکر کنیم، اما این محصول بزرگ شایستگی آن را دارد که در لیست ما جای بگیرد.

ابرخودروی 950 اسب بخاری LaFerrari (که معنی آن “The Ferrari” می‌باشد)، به موتوری V12 با حجم 6.3 لیتر در کنار یک موتور الکتریکی که به سیستم بازیابی انرژی جنبشی کمک بسزایی می‌کند، مجهز شده و شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو را به کمتر از 3 ثانیه رسانده است. همچنین این خودرو در عرض 7 ثانیه می‌تواند به سرعت فوق‌العاده بالای 200 کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتا نیز اگر جاده امان دهد با سرعت 349 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. البته شاید اعدادی که این خودرو پیش روی شما قرار گرفته‌اند کمتر از دیگر خودروها باشد، اما این در صورتیست که آنها وزن بسیار پایین‌تری داشته و همانند این محصول 2800 پوند وزن ندارند.

فراری تنها 499 دستگاه از این خودرو را تولید نموده که تمامی آنها نیز به فروش رسیده‌اند.

جا دارد اینجا تصویری از نسخه‌ی دیگری از این خودرو با نام LaFerrari FXX K قرار دهیم، خودرویی که با قیمت 2.7 میلیون دلار می‌توانست جزو لیست گران‌قیمت‌ترین خودروهای ما قرار بگیرد! دلیل عدم حضور آن نیز چیزی نیست جز عدم نداشتن استانداردهای مناسب برای ورود به جاده‌های عمومی.

laferrari-fxx-k-wings-970x548-c-2-970x548

مِیباخ اِکسِلِرو (Maybach Exelero)، قیمت: 8 میلیون دلار!

maybach-exelero-07-1280x905

در نهایت باید به خودروی بزرگ میباخ اکسلرو اشاره کنیم، خودرویی که 8 میلیون دلار قیمت داشته و در سال 2004 به تولید رسیده است. در مورد رقم این خودرو نیز هیچ چیزی اشتباه نشده و واقعا این محصول 8 میلیون دلار قیمت دارد.

هر چند اگر بخواهیم به قیمت امروزه حساب کنیم، در واقع Maybach Exelero قیمتی معادل با 10.1 میلیون دلار خواهد داشت، چیزی برابر با تولید ناحالص داخلی در یک جزیره‌ی کوچک! این خودروی سوپرلوکس با داشتن موتور V12، چیزی در حدود 700 اسب بخار قدرت داشته و به خاطر تجهیزاتی که در آن قرار گرفته، 6000 پوند وزن دارد!

البته باید اشاره کنیم که یک خودروی گران‌قیمت لزوما بهتر از دیگر خودروها نیست، اما به این معنا هم نیست که این خودروها ارزش پایینی دارند. به هر شکل باید دید که آیا این محصولات ارزش پرداخت پول تا این حد را دارند یا نه.

در نهایت اگر تصور می‌کنید که خودرویی می‌تواند به این لیست اضافه شود، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آن را اعلام کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال