ایلان ماسک، اپل را قبرستانی برای کارمندان اخراج‌شده تسلا می‌داند

روز گذشته در مصاحبه‌ای که مدیر اجرایی ارشد شرکت تسلا، ایلان ماسک با روزنامه‌ی آلمانی Handelsblatt داشت، اپل را قبرستانی از کارمندان اخراج شده شرکت تسلا خواند. این موضوع به دنبال پرسیدن سؤالی در مورد پیوستن اعضای مهم شرکت تسلا به اپل برای کار کردن بر روی پروژه‌ی خودرو هوشمند اپل موسوم به Apple Car، […]

روز گذشته در مصاحبه‌ای که مدیر اجرایی ارشد شرکت تسلا، ایلان ماسک با روزنامه‌ی آلمانی Handelsblatt داشت، اپل را قبرستانی از کارمندان اخراج شده شرکت تسلا خواند. این موضوع به دنبال پرسیدن سؤالی در مورد پیوستن اعضای مهم شرکت تسلا به اپل برای کار کردن بر روی پروژه‌ی خودرو هوشمند اپل موسوم به Apple Car، مطرح شد. در پاسخ به این سؤال، ایلان ماسک اعلام کرد که اپل، کارمندانی را که تسلا اخراج کرده، استخدام می‌کند و این یعنی این شرکت، قبرستانی برای کارمندان تسلا است.

وی در مورد آینده‌ی خودرو هوشمند اپل و به خطر افتادن خودروهای هوشمند تسلا نیز با لحنی تمسخرآمیز پاسخ داد: “آیا تاکنون به ساعت هوشمند اپل نگاه کرده‌اید؟” وی ادامه داد: “واقعاً این خبر خوبی است که اپل قصد دارد وارد دنیای خودروهای هوشمند شده و توانایی خود را نشان دهد؛ اما خودرو، چیزی بسیار پیچیده‌تر از یک ساعت هوشمند و یا یک ساعت هوشمند است و نمی‌توان به تأمین‌کننده‌ای همچون فاکس‌کان، درخواست ساخت یک خودرو را داد! وارد شدن به دنیای خودروهای هوشمند می‌تواند قدمی بزرگ برای این شرکت باشد و در این زمینه، شاید بتوانیم نوآوری‌های بیشتری از اپل ببینیم. واقعاً یک گوشی بزرگ‌تر و یا معرفی یک قلم هوشمند، نمی‌تواند یک نوآوری و یا یک پیشرفت بزرگ به‌حساب بیاید.”

سال 2014 اخباری در مورد احتمال همکاری شرکت‌های تسلا و اپل برای ساخت خودرو هوشمند Apple Car منتشر شد که پس از مدتی کوتاه، این صحبت به هیچ نتیجه‌ای نرسید. همچنین شایعاتی در مورد احتمال فروش خودروهای الکتریکی تسلا منتشر شده بود که ایلان ماسک آن را رد کرد.

اپل که برای سومین سال متوالی، به عنوان ارزشمندترین برند در سراسر جهان انتخاب شده است، هفته‌ی گذشته اعلام کرد که تحقیق و توسعه پروژه تایتان (Project Titan) که مربوط به خودرو هوشمند این شرکت می‌شود را سرعت بخشیده و قصد دارد زودتر این پروژه را به مرحله‌ی نهایی برساند. همچنین پیشتر اخباری در مورد احتمال همکاری Apple و BMW و همچنین تلاش اپل برای استفاده از خودروی i5 شرکت BMW منتشر شده بود که سر و صدای زیادی ر ا در رسانه‌ها ایجاد نمود. اما حالا اطلاعاتی در مورد ملاقات‌های مدیران اپل و شرکت‌های سازنده‌ی آمریکایی برای ساخت خوردو هوشمند اپل به گوش می‌خورد و احتمال حذف شدن BMW به عنوان شریک تجاری اپل، وجود دارد.

پیش‌تر نیز شاهد معرفی خودرو شاسی‌بلند Telsa Model X بودیم، اولین خودرو SUV و هوشمند بازار که البته دو سال دیرتر از زمانی که تسلا انتظار داشت، رونمایی شد. ایلان ماسک دلیل این تاخیر طولانی را مشکلات و سختی‌های مهندسی برای ساخت یک خودرو هوشمند SUV اعلام کرد و اذعان داشت که با وجود این تاخیر، کیفیت ساخت Model X بسیار بالاتر از چیزیست که پیش‌بینی شده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال