FBI برای یافتن هکر روسی جایزه‌ی 3 میلیون دلاری تعیین کرد

مردی که در تصویر فوق عکس وی را مشاهده می‌کنید، مضنون اصلی و مغز متفکر بات‌نت GameOver Zeus می‌باشد، فردی که موفق شده بیش از 100 میلیون دلار پول را جابجا کند. نام این هکر که اهل کشور روسیه است، Evgeniy Mikhailovich Bogachev بوده و ماموران FBI، برای افرادی که اطلاعات و مدارک مفیدی از آن را در اختیار این سازمان قرار دهند، جایزه‌ی 3 میلیون دلاری تعیین کرده است…

مردی که در تصویر فوق عکس وی را مشاهده می‌کنید، مضنون اصلی و مغز متفکر بات‌نت GameOver Zeus می‌باشد، فردی که موفق شده بیش از 100 میلیون دلار پول را جابجا کند. نام این هکر که اهل کشور روسیه است، Evgeniy Mikhailovich Bogachev بوده و ماموران FBI، برای افرادی که اطلاعات و مدارک مفیدی از آن را در اختیار این سازمان قرار دهند، جایزه‌ی 3 میلیون دلاری تعیین کرده است. این میزان جایزه، بیشترین مبلغی به شمار می‌رود که در رابطه با یک پرونده‌ی سایبری، در دولت آمریکا در نظر گرفته شده است.

Evgeniy Mikhailovich Bogachev که البته هنوز یک متهم به حساب می‌آید، توانسته حدود 100 میلیون دلار پول را از سال 2011 تا کنون، از کمپانی‌های مختلف سرقت کند. البته، پیش از این نیز این فرد، متهم به توطئه، پول‌شویی، هک کردن سیستم‌های مختلف و سرقت از بانک شده بود.

دپارتمان دولت آمریکا در رابطه با این جایزه، اعلام کرده که هدف اصلی آن‌ها، مجازات افراد قانون‌شکن و اجرای عدالت بوده و تمامی این افراد را چه پیدا و چه پنهان باشند، مجازات خواهد نمود. از سوی دیگر، FBI اعتقاد دارد که Bogachev، هنوز از روسیه خارج نشده است. دلیل اصلی قرار دادن این جایزه نیز، افزایش روز‌ افزون میزان سرقت این فرد اعلام شده، به گونه‌ای که NSA تخمین زده که این مرد، سالانه مبلغی مابین 100 تا 400 میلیارد دلار را می‌تواند سرقت کند!

اما این بات‌نت خطرناک که همچون یک کد مخرب در کامپیوتر‌های میزبانان عمل کرده و باعث می‌شود کنترل سیستم به دست بات‌مستر‌ها بیفتد، تا کنون و به صورت کاملا مخفیانه، 500,000 تا 1 میلیون کامپیوتر مختلف را در سراسر جهان و با هدف دسترسی به اطلاعات بانکی آلوده کرده است. ورود این بات‌نت‌ها نیز به وسیله دانلود‌های محافظت نشده، نداشتن نرم افزار‌های ضد بد‌افزار در سیستم‌ها و مراجعه به وب‌سایت‌های آلوده، صورت می‌پذرید. البته موارد ذکر شده، تنها راه‌های ورود این بد‌افزار به شمار نمی‌روند، بلکه راه‌های دیگری همچون اجرای لینک‌های ناشناس و نصب فایل‌های ضمیمه شده به آن‌ها، از راه‌های اصلی‌ هستند که می‌تواند مسیر ورود این بات‌نت‌ها را به سیستم‌های قربانیان هموار کند. نتیجه‌ی تمامی این موضوعات، نمایان شدن بدافزاهایی که به “KeyLogger” ها معروف هستند، خواهد بود، بدافزارهایی که تمامی اطلاعات سیستم شما را دنبال و ضبط کرده و برای سرورهای بات‌نت‌ها ارسال می‌کند.

پیش از این هم، بات‌نت خطرناک دیگری که بعدها سرورهای مرکزی آن در چندین کشور مختلف کشف و ضبط شد، با نام Cryptolocker در فضای مجازی منتشر شده بود. عملکرد آن، به این صورت بود که فایل‌های کامپیوتر قربانیان را رمزگذاری می‌کرد و پس از آن مبلغ زیادی پول را از کاربران در ازای در اختیار قرار دادن رمز عبور آنان درخواست می‌نمود. طبق گزارشات رسمی‌ ارائه شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا، این بدافزار طی دو ماه اول فعالیت خود حدود 27 میلیون دلار پول را از مردم اخاذی کرده بود.

به نظر شما این جایزه که از سوی دولت آمریکا قرار داده شده، می‌تواند به پیدا شدن این هکر روسی کمک کند؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال