5 ویژگی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

نکسوس‌های گوگل دیگر به طور کامل کنار رفته‌اند و از این پس گوشی‌های‌هوشمند جدیدی را با نام پیکسل و با برند گوگل شاهد خواهیم بود. درست است که نکسوس‌های گوگل توسط این شرکت عرضه می‌شدند اما وظیفه‌ی طراحی آن‌ها را دیگر شرکت‌های سازنده نظیر هوآوی و موتورولا بر عهده داشتند. این بار گوگل با پیکسل‌های خود […]

نکسوس‌های گوگل دیگر به طور کامل کنار رفته‌اند و از این پس گوشی‌های‌هوشمند جدیدی را با نام پیکسل و با برند گوگل شاهد خواهیم بود. درست است که نکسوس‌های گوگل توسط این شرکت عرضه می‌شدند اما وظیفه‌ی طراحی آن‌ها را دیگر شرکت‌های سازنده نظیر هوآوی و موتورولا بر عهده داشتند. این بار گوگل با پیکسل‌های خود سعی بر تاکید این موضوع داشته که اکثر مراحل تولید این گوشی‌ها و طراحی آن توسط خود شرکت بوده و اچ‌تی‌سی تنها وظیفه‌ی تولید آن را برعهده داشته و آرم G حک شده بر روی قاب پشتی گوشی نیز گواه این موضوع است.

پیکسل‌های جدید گوگل پرچم‌داران تازه وارد این شرکت به حساب می‌آیند و با ویژگی منحصربه‌فرد دستیار گوگل سعی بر آن دارند تا عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند. گوشی‌های قدرت‌مند گوگل با قیمت 649 دلاری وارد بازار خواهند شد اما اگر گوگل 5 ویژگی دیگر را در این گوشی‌ها قرار می‌داد به راحتی می‌‌توانست خیال خود را از موفقیت پیکسل‌ها راحت کند. با هم نگاهی به این 5 ویژگی می‌اندازیم.

1. لرزشگیر آپتیکال تصاویر

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

 کمی عجیب است که گوگل لرشگیر دیجیتال تصاویر را در دوربین‌های پیکسل قرار نداده است؛ دوربین پرچم‌داران جدید گوگل دارای پیکسل‌های بزرگ 1.55 μm هستند که به طور محسوسی سرعت شاتر را کاهش می‌دهند،  با این حال این ویژگی هرگز نمی‌تواند نیاز به لرزشگیر آپتیکال تصاویر را به طور کامل بر روی دوربین‌های پیکسل حذف کند و قطعا گوگل به خوبی این موضوع را می‌داند.

2. شارژر بی‌سیم

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

معمولا وقتی که گوشی با بدنه‌ای فلزی و مات عرضه می‌شود نمی‌توان انتظار شارژر بی‌سیم را برای آن داشت اما از سوی دیگر همین گوشی باید به خوبی جای انگشتان دست را حذف کند و هیچ اثری از آن‌ها را بر روی خود نگذارد. با تمامی این مسائل، گوگل در هیچ کدام از این دو زمینه خوب عمل نکرده و پیکسل‌ها با رنگ مشکی براق خود به راحتی اثر انگشت را جذب می‌کنند و از سوی دیگر هیچگونه شارژر بی‌سیمی هم برای آن‌ها تعبیه نشده‌ است. از گوگل انتظارات بیشتری می‌رود!

3. ضدآب بودن

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

دیگر ضدآب بودن اکثر گوشی‌های پرچم‌دار برای همگان عادی شده و معلوم نیست گوگل به چه علتی این ویژگی را در پیکسل‌های خود جای نداده است. حتی آیفون‌های جدید اپل نیز ضدآب شده‌اند جز گوشی‌های مقاوم در برابر آب و گرد و غبار به حساب می‌آیند. شاید پیکسل بعدی گوگل بتواند این ویژگی را به راحتی در خود جای دهد.

4. اسپیکرهای استریو

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

نکسوس 6 و 6P گوگل هر دو به اسپیکرهای استریو مجهز شده‌ بودند و علاوه‌براین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی نیز این قابلیت را در خود می‌بیند اما پیکسل‌های جدید گوگل که توسط اچ‌تی‌سی ساخته شده‌اند به اسپیکرهای استریو تجهیز نیافته‌اند. شاید گوگل دلیل قانع‌کننده‌ای را برای این کار داشته باشد اما ما که نمی‌توانیم علت اصلی فقدان این ویژگی محبوب را پیدا کنیم.

5. لبه‌های باریک‌تر

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

می‌توان به پیکسل‌های گوگل لقب آیفون‌های اندرویدی داد! دستگاهی که توسط شرکتی ساخته شده که اندروید را بر روی کار آورده و به خوبی از آن پشتیبانی می‌کند. چنین گوشی می‌تواند با پشتیبانی عالی سازنده سال‌ها موفق ظاهر شود اما بهتر نبود اگر آیفون‌های اندروید همانند آیفون‌های اپل لبه‌های باریک‌تری هم داشتند؟ بدتر از لبه‌های باریک پیکسل‌های گوگل، عدم وجود هرگونه دکمه‌ی فیزیکی و یا حساس به لمس بر روی قسمت پایینی گوشی بوده که باعث شده سه دکمه‌ی معروف اندروید مقداری از نمایشگر گوشی را هم اشغال کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال