آموزش: 10 کاری که پس از خرید گلکسی اس 7 سامسونگ بلافاصله باید انجام دهید

اگر پیگیر اخبار صنعت گوشی‌های هوشمند باشید، حتماً مستحضر هستید که در اوایل اسفندماه طبق روال همیشه، کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شده و در این رویداد بزرگان این صنعت اقدام به رونمایی آخرین محصولات خود کردند. یکی از پرسروصداترین محصولات معرفی شده در کنگره امسال، پرچم‌دار جدید غول کره‌ای تبار صنعت […]

اگر پیگیر اخبار صنعت گوشی‌های هوشمند باشید، حتماً مستحضر هستید که در اوایل اسفندماه طبق روال همیشه، کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شده و در این رویداد بزرگان این صنعت اقدام به رونمایی آخرین محصولات خود کردند. یکی از پرسروصداترین محصولات معرفی شده در کنگره امسال، پرچم‌دار جدید غول کره‌ای تبار صنعت موبایل یعنی گلکسی اس 7 سامسونگ بود که توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد. بر اساس آنچه که سامسونگ اعلام کرده است، از 21 اسفندماه عرضه این گوشی جدید آغاز خواهد شد و به طبع ممکن است مدت زمانی هم طول بکشد تا وارد بازار ایران شود. می‌دانیم که هنوز یک هفته تا این تاریخ زمان باقی است، اما در این مقاله قصد داریم تا کاربرانی را که منتظرند تا با ورود این گوشی به بازار آن را خریداری کنند، با کارهایی که بهتر است پس از خریداری و شروع استفاده از آن انجام دهند آشنا کنیم. با انجام این کارها گلکسی اس 7 شما فضای ذخیره سازی بیشتری خواهد داشت، از ایمنی و کارایی بالاتری برخوردار خواهد شد و نگاه شما به رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی تاچ‌ویز را مثبت‌تر خواهد کرد. پس بدون فوت وقت در ادامه با 10 کاری که پس از خرید گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ باید انجام دهید، آشنا شده و با تک نیوز همراه باشید.

  1. کارت حافظه میکرو‌ا‌س‌دی برای آن تهیه کنید!

سامسونگ در پرچم‌دار جدید خود برخلاف چند نسل قبلی، درگاه کارت حافظه میکرو‌اس‌دی را برگردانده که بر همین اساس می‌توان فضای ذخیره‌سازی دستگاه را تا 200 گیگابایت ارتقا داد. البته از آنجایی که حافظه داخلی خود گوشی که 32 گیگابایت است ممکن است نیاز بسیاری از کاربران را برطرف کند، اما اگر به فضای بیشتری برای داشتن تصاویر، ویدئوها، موزیک و اپلیکیشن‌های بیشتری نیاز دارید، جای نگرانی وجود نخواهد داشت و سامسونگ با درگاه تعبیه شده در این گوشی نیاز شما را پاسخ گفته است. این درگاه در قسمت بالای دستگاه در کنار مکان قرارگیری سیم‌کارت قرار گرفته است که توسط یک پین می‌توانید آن را باز کرده و کارت حافظه خود را قرار دهید.

  1. مکان ذخیره تصاویر دوربین را به کارت حافظه جانبی تغییر دهید!

گلکسی اس 7 از یک دوربین اصلی با سنسور 12 مگاپیکسلی بهره برده که این دوربین علاوه بر ثبت تصاویر با کیفیت و به طبع با حجم بالا، قادر است ویدئوهایی با رزولوشن 4K را نیز ضبط کند که این ویدئوها از حجم بالایی برخوردار هستند.

samsung-galaxy-s7-gold-7

اگر مکان ذخیره تصاویر گرفته شده با دوربین حافظه داخلی دستگاه که 32 گیگابایت است باشد، خیلی سریع ممکن است این حافظه که البته 24 گیگابایت آن هم در اختیار بوده، پر شود و دیگر جایی برای اپلیکیشن‌ها و سایر فایل‌های کاربر نباشد. بهتر است پس یک کارت حافظه برای این گوشی تهیه کرده و همان‌طور که در بالا بدان اشاره کردیم، مکان ذخیره فایل‌ها را به آن تغییر دهید. این کار علاوه بر عدم پر شدن حافظه داخلی، امنیت بیشتری را هم برای تصاویر شخصی شما فراهم می‌کند که در زمان نیاز بتوانید کارت حافظه خود را از روی دستگاه بردارید.

  1. مطمئن شوید که قابلیت راه‌اندازی سریع دوربین فعال است!

سامسونگ قابلیت بسیار کاربردی را برای راه‌اندازی و دسترسی سریع دوربین گوشی‌هایش در آن‌ها تعبیه می‌کند و آن هم دو بار ضربه زدن روی میانبر هوم است. به نظر می‌رسد این کار در گلکسی اس 7 سرعت بیشتری دارد و باید مطمئن شوید که فعال است. اگر روی میانبر هوم دوبار ضربه زدید (لمس کردید) و اتفاقی نیافتاد، اپلیکیشن دوربین را باز کرده، تنظیمات را انتخاب و سپس گزینه Quick Launch را پیدا و فعال کنید.

  1. چندین انگشت را برای بازکردن قفل گوشی به حسگراثرانگشت معرفی کنید!

در طول راه‌اندازی اولیه گلکسی اس 7، یک جا از شما درخواست می‌کند که یک یا دو انگشت خود را برای معرفی به دستگاه و برای استفاده در بازکردن قفل دستگاه و یا عملیات پرداخت موبایلی به آن معرفی کنید. پیشنهاد ما این است که بجای یک یا دو انگشت، چهار انگشت خود متشکل از دو انگشت شست و دو انگشت سبابه را به آن معرفی کنید که هرگاه گوشی در هرکدام از دو دست شما بود به راحتی با انگشتان همان دست بتوانید قفل گوشی را باز کنید.

  1. ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن- Always On Display را فعال کنید!

ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن- Always On Display یکی از ویژگی‌های جدید عرضه شده از سوی سامسونگ است که بخشی از صفحه‌نمایش را برای نشان دادن اطلاعات پایه دستگاه مانند زمان، تاریخ، میزان شارژ باتری و برخی ناتیفیکیشن‌ها را روشن نگه می‌دارد. این ویژگی یا قابلیت را بهتر است که تمام گوشی‌های هوشمند امروزی داشته باشند چرا که دیگر کاربران برای مشاهده ساعت، تاریخ یا چک کردن دریافت پیامک یا تماس ناموفق جدید مجبور نیستند قفل دستگاه را باز کرده یا صفحه نمایش آن را روشن کنند. این کار علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، مصرف باتری دستگاه را هم کاهش می‌دهد.

گفتنی است این قابلیت در گلکسی اس 7 به طور پیش‌فرض غیرفعال است که برای فعال کردن آن پس از رفتن به قسمت تنظیمات دستگاه، تنظیمات نمایشگر را برگزیده و به دنبال Always-on Display باشید.

  1. اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده غیرضروری را غیرفعال کنید!

بسته به نسخه خریداری شده گلکسی اس 7 و شرکت ارائه دهنده آن، ممکن است اپلیکیشن‌های زیادی به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده باشند که همه آن‌ها ضروری و لازم نیستند.

samsung-galaxy-s7-gold-2

به عنوان مثال در آمریکا اپراتور T-Mobile اپلیکیشن‌های زیادی را روی گوشی نصب نمی‌کند اما دو اپراتور AT&T و Verizon بیش از 20 اپلیکشن را جدا از اپ های موجود روی دستگاه، خود نصب می‌کنند. ساده‌ترین راه برای غیرفعال یا حدف کردن این اپلیکیشن‌ها، نگه داشتن انگشت روی هریک از آنها و انتخاب گزینه Edit در قسمت بالای صفحه‌نمایش سمت راست و سپس انتخاب آیکون “-”  است.

  1. صفحه‌های هوم اضافی ایجاد شده را حذف و یا مرتب کنید!

مانند اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، احتمالا صفحه‌های زیادی مملو از ویجت‌ها یا میانبر اپلیکیشن‌ها را پس از راه‌اندازی اولیه گلکسی اس 7 در هوم دستگاه مشاهده کنید که برای حذف هرکدام از آن‌ها کافی انگشت خود را برای بازه زمانی کوتاه روی صفحه موردنظر فشار داده تا صفحه به حالت زوم-اوت برود که با انجام اینکار و انتخاب گزینه حذف-Delete می‌توانید آن صفحه را پاک کنید.

  1. تنظیمات موردنیاز خود را سفارشی‌سازی کنید!

شاید در نگاه اول با خواندن تیتر این قسمت متوجه منظورمان نشوید. باید اعلام کنیم که سامسونگ در گلکسی اس 7 این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که 9 عدد از تنظیماتی را که بیشترین استفاده را برای آنها دارد، مانند باتری، صفحه‌نمایش مدیریت اپلیکیشن‌ها و غیره را برای دسترسی سریع به این تنظیمات برگزینند. این قابلیت از قابلیت‌های موردعلاقه ما در رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ است. برای انتخاب این قابلیت، به منوی تنظیمات رفته، در قسمت بالا سمت راست صفحه‌نمایش، گزینه Edit را برگزینید و بدین ترتیب تنظیمات کاربردی‌تر و موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

  1. ویژگی Do Not Disturb-مزاحم نشوید را تنظیم کنید!

یکی از قابلیت‌های پرکاربرد شاید ” مزاحم نشوید” یا همان ” Do Not Disturb باشد. با فعال سازی و تنظیم این قابلیت در زمان‌هایی مانند اوقات خواب در شب یا جلسات مهم می‌توانید از مزاحمت مخاطبانتان جلوگیری کنید؛ مثلا از ساعت 11:45 شب که به خواب می‌روید تا ساعت 6 صبح که از خواب بیدار می‌شوید، هیچ اعلان یا ناتفیکیشنی مزاحم خوابتان نشود. البته از مزایای این قابلیت این است که می‌توانید لیستی از تماس‌های افراد مورد علاقه‌تان را برای متمایز کردن از ویژگی انتخاب کنید که در حالت فعال بودن این ویژگی متوجه ناتیفیکیشن‌های این افراد شوید. برای فعال سازی و تنظیم این قابلیت به منوی تنظیمات رفته و گزینه Sounds and vibration را انتخاب کنید.

  1. تم‌های موردعلاقه خود را پیدا و نصب کنید!

سامسونگ سال گذشته برای گوشی‌های خود یک مخزن تم یا پوسته را راه اندازی کرد تا بدین منظور و برای احترام به حق انتخاب مشتریان، پوسته‌های مختلف در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع را بتوانند برای گوشی خود انتخاب کنند. پس اگر شما طرح و رنگ پیش‌فرض رابط کاربری تاچ‌ویز را نمی‌پسندید می‌توانید از میان انبوه تم‌های رایگان یا پولی موجود در فروشگاه سامسونگ، آنچه باب سلیقه شماست را انتخاب کرده و روی گلکسی اس 7 خود نصب کنید. این تم‌ها طراحی تمام قسمت‌های نرم‌افزاری گوشی نظیر منوی تنظیمات، شماره گیر و غیره را تغییر می‌دهد. بدین منظور می‌توانید گزینه مربوطه را در منوی تنظیمات پیدا کرده و یا از راه میانبر لمس طولانی روی صفحه‌نمایش به مخزن تم‌های سامسونگ دسترسی پیدا کنید.

برای درک بهتر مسائل عنوان شده و آموزش تصویری موارد بالا، پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/3AP4R[/aparat]

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال