چگونه می‌توان از آیفون به سامسونگ کوچ کرد؟

آیا آماده هستید بعد از انفجار نوت 7 سامسونگ در سال گذشته دوباره به این شرکت رو آورید؟ این غول دنیای فناوری به تازگی جدیدترین پرچم‎دار خود یعنی گلکسی S8 را عرضه کرده است. اگر در بازه‎ی زمانی که سامسونگ مشغول رسیدگی به مشکلات خود بوده است رو به آیفون آورده‎اید و آماده هستید با […]

آیا آماده هستید بعد از انفجار نوت 7 سامسونگ در سال گذشته دوباره به این شرکت رو آورید؟ این غول دنیای فناوری به تازگی جدیدترین پرچم‎دار خود یعنی گلکسی S8 را عرضه کرده است. اگر در بازه‎ی زمانی که سامسونگ مشغول رسیدگی به مشکلات خود بوده است رو به آیفون آورده‎اید و آماده هستید با Galaxy S8 به قلمروی اندروید برگردید، یقینا چیزهایی با خود دارید که به همراه ببرید یعنی دفترچه تلفن و تقویم، پیامک‎ها، عکس‎ها و فایل‎های موزیک.

قبل از شروع عملیات کوچ، بایستی وارد حساب گوگل خود شوید. زمان شروع به کار در گوشی S8 نیاز به یک اکانت جیمیل است.

استفاده از روش سامسونگ

سامسونگ با استفاده از اپلیکیشن Smart Switch و یک کابل یو‎اس‎بی یا از طریق شبکه‎ی وای‎فای مهاجرت از آیفون را بسیار راحت کرده‎ است. شما زمانی که برای اولین بار گوشی جدید گلکسی خود را نصب می‎کنید، یک گزینه‎ی “transfer from iOS device” مشاهده می‎کنید، یا زمانی که مرحله‎ی نصب را کامل کردید می‎توانید به این اپ دسترسی داشته باشید.

در پلی‎استور گوگل به دنبال اپلیکیشن Samsung Smart Switch Mobile بگردید و دکمه‎ی به‎روزرسانی را فشار دهید. زمانی که توانستید این اپلیکیشن را باز کنید، مراحل مختلف را رد کنید تا دو گزینه‎ی انتقال را بر روی صفحه مشاهده کنید.

انتقال از طریق کابل یو‎اس‎بی

برای اولین گزینه (قابل اعتمادترین گزینه بین این دو) شما به یک کابل لایتنینگ و یک رابط کوچک یو‎اس‎بی C به یو‎اس‎بی نیاز خواهید داشت که در جعبه‎ی فروش S8 جدید مشاهده می‎شود. این رابط را به گوشی سامسونگ و کابل لایتنینگ را به گوشی آیفون بزنید و سپس آن را دو را به هم متصل کنید.

شما بایستی فورا شاهد ظاهر شدن پیامی بر روی آیفون خود شوید. در آیفون بر روی گزینه‎ی Trust و سپس در گوشی گلکسی روی گزینه‎ی Next برای ادامه دادن آهسته ضربه بزنید، سپس چند دقیقه صبر کنید تا به دنبال داده‎ها برای انتقال بگردد.

زمانی که عملیات جستجو تمام شد، شما لیستی از محتوای موجود برای انتقال از آیفون به S8 مشاهده خواهید کرد یعنی: دفترچه تلفن، تاریخچه‎ی پیامک‎ها، گزارش تماس‎ها، فایل‎های موزیک، عکس‎ها و حتی تنظیمات وای‎فای. تمامی مواردی که می‎خواهید انتقال یابند را انتخاب و بر روی گزینه‎ی Transfer در گوشی گلکسی آهسته ضربه بزنید.

حالا می‎توانید قهوه‎ای بنوشید چون عملیات مذکور مدت زمانی بسته به حجم داده‎های شما، طول می‎کشد. گوشی یک زمان انتظار تخمینی در بالای صفحه نشان خواهد داد.

زمانی که مرحله‎ی انتقال تمام شد، شما چند گزینه‎ی بیشتر دانلود برای انتخاب در اختیار دارید. حتی لیستی از اپلیکیشن‎های قدیمی iOS شما با لینک‎هایی که به صورت دستی بر روی دستگاه رقیب اندرویدی دوباره نصب شوند، ظاهر خواهند شد.

انتخاب‎های خود را برای بار آخر مشخص کنید. حتی کاغذدیواری اگر آن را نیز انتقال داده باشید، اما این مرتبه بر روی یک نمایشگر جذاب‎تر، آشنا به نظر خواهد آمد.

انتقال با استفاده از شبکه‎ وای‎فای

اگر کابل رابط ندارید، می‎توانید گزینه‎ی وایرلس را انتخاب کنید، تا زمانی که البته از آیفون خود در آی‎کلاد نسخه‎ی پشتیبانی گرفته باشید و ارتباط اینترنتی خوبی دارید.

برای ادامه بایستی وارد حساب آی‎کلاد خود بر روی گوشی گلکسی‎تان شوید، اما مراحل باقی‎مانده بایستی مشابه با قبل باشد.

یا اگر دوست ندارید سامسونگ کنترل کامل محتوایی که انتقال می‎دهید را بر عهده داشته باشد، اپلیکیشن‎های خاصی که می‎توانید دانلود کنید و به شما کمک می‎کنند تمامی موارد را به صورت تک‎ به تک انتقال دهید.

ایمیل، مخاطبین تماس و تقویم

اگر از اکانت جیمیل برای لیست مخاطبین، تقویم و ایمیل بر روی iOS استفاده می‎کنید، مشکلی نخواهید داشت، تنها کافی است که در گوشی گلکسی اس 8 خود وارد همان اکانتی شوید که در آیفون استفاده می‎کردید و مطمئن شوید که گزینه‎ی همگام‎سازی برای Mail، لیست مخاطبین تماس و تقویم فعال شده است. به مسیر Settings > Mail > Accounts بروید و بر روی اکانت جیمیل خود آهسته ضربه زده و سپس تاگل Mail، تقویم و لیست مخاطبین تماس را در حالت فعال قرار دهید.

اگر به طور کلی به iOS تکیه دارید و از اکانت آی‎کلاد استفاده می‎کنید، باز هم می‎توانید دفترچه تلفن و تقویم‎های خود را انتقال دهید ولی به کمک یک اپلیکیشن نیاز دارید. در گلکسیS8 اپلیکیشن SmoothSync for Cloud Calendar را برای دریافت اطلاعات وقت‎ ملاقات تقویم‎ و یادآورها و SmoothSync for Cloud Contacts را برای اطلاعات مخاطبین تماس خود نصب کنید. این دو اپ اکانت آی‎کلاد شما را به گلکسی S8 اضافه خواهند کرد و به شما اجازه می‎دهد به استفاده از مک یا آی‎پد خود برای هم‎گام نگه‎داشتن تقویم و دفترچه تلفن‎تان ادامه دهید.

پیامک‎ها

اگر دوست دارید پیامک‎های خود را نیز داشته باشید، اپلیکیشن رایگان iSMS2droid را محک بزنید. من این اپ را تست نکرده‎ام اما در محیط آنلاین بازخوردهای مثبتی دریافت کرده و هم‎چنین در پلی‎استور گوگل امتیاز خوبی دارد و به تازگی نیز به‎روزرسانی شده است. به دنبال آن شما ملزم می‎شوید یک نسخه‎ی پشتیبانی رمزنگاری نشده از آیفون خود در آی‎تیونز بگیرید، فایل دیتابیس SMS را پیدا و بک‎آپ را کپی و سپس آن را وارد گلکسی S8 کنید. به راهنمایی که طراح اپلیکیشن فراهم کرده است، توجه کنید.

فایل‎های موزیک

اگر با سرویس‎های اپل‎موزیک، پاندورا یا اسپاتیفای موزیک‎های خود را استریم می‎کنید، جای نگرانی وجود ندارد. تنها کافی است این اپلیکیشن‎ها را (اپل‎موزیک نیز نسخه‎ی اندرویدی دارد) بروی گلکسی S8 دانلود کنید، وارد اکانت خود شوید و لیست پخش و تنظیمات شما انتظارتان را می‎کشند.

اگر یک کتابخانه‎ی موزیک بسیار بزرگ در آی‎تیونز درست کرده‎اید و برای شما با ارزش است، بایستی در کروم Google Play Music را باز یا اپلیکیشن Music Manager گوگل را بر روی مک یا کامپیوتر شخصی که کتابخانه‎ی آی‎تیونز شما را دارد دانلود کنید و به آن مجموعه‎ی موزیک خود را نشان دهید. گوگل به شما اجازه‎ی ذخیره‎سازی 50 هزار آهنگ رایگان در فضای ابری را می‎دهد که سپس می‎توانید آن‎‌ها را بر روی گلکسی اس 8 استریم کنید.

عکس‎ها و ویدئوها

آسان‎ترین راه برای ارسال عکس‎ها و ویدئوها از آیفون به دستگاه اندرویدی‎تان نصب Google Photos بر روی آیفون و سپس آپلود فایل‎ها است. (شما می‎توانید هم‎چنین از گوگل‎درایو برای گرفتن نسخه‎ی پشتیبانی از تصاویر خود با رفتن به مسیر Settings > Backup استفاده کنید). سپس شما در گوشی گلکسی S8 خود وارد اپ Google Photos می‎شوید و آن‎ها را در فضای ابری مشاهده یا دانلود می‎کنید. شما می‎توانید با اپلیکیشن‎هایی مانند دراپ‎باکس و Flicker نیز چنین اقدامی را انجام دهید.

اگر کتابخانه‎ی عکس بزرگی در آی‎کلاد دارید، می‎توانید از اپلیکیشن Photos بر روی مک یا iCloud.com یا یک کامپیوتر شخصی برای دانلود تصاویر در کامپیوتر خود استفاده و آن‎ها را از طریق کابل یو‎اس‎بی به S8 انتقال دهید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال