آموزش: چگونه در ساعت‌های هوشمند اندرویدی اسکرین‌شات بگیریم؟

سیستم‎عامل اندروید ویر یک مکمل مفید و با ارزش برای گوشی موبایل شما است که نوتیفیکیشن‎ها و قابلیت Google Now را به روی مچ شما می‎آورد. مسئله این است که گاهی اوقات کاربر می‎خواهد تصویر چیزی را برای نشان دادن به شخص دیگر بگیرد یا حتی یک باگ را به شکل مستند ضبط کند. اما […]

سیستم‎عامل اندروید ویر یک مکمل مفید و با ارزش برای گوشی موبایل شما است که نوتیفیکیشن‎ها و قابلیت Google Now را به روی مچ شما می‎آورد. مسئله این است که گاهی اوقات کاربر می‎خواهد تصویر چیزی را برای نشان دادن به شخص دیگر بگیرد یا حتی یک باگ را به شکل مستند ضبط کند. اما گرفتن تصویر در این سیستم‎عامل بر روی ساعت‎های هوشمند به سادگی که می‎تواند باشد نیست.

زمانی که ساعت‎تان با گوشی‎تان در ارتباط است، اپلیکیشن Android Wear را باز کنید. از آن‎جا، بر روی منوی سه نقطه‎ای گوشه‎ی بالا سمت راست آهسته ضربه بزنید.

گزینه‎ی دوم در این منو ” Take a wearable screenshot” نام دارد. همه‎ چیز ساده به نظر می‎آید، ولی این‎جاست که اکثر کاربران سردرگم می‎شوند. این گزینه همانند با یک گزینه‎ی معمولی در اندروید برای گرفتن اسکرین‎شات عمل نمی‎کند، چون نه فورا رخ می‎دهد، نه این‎که تصویر به صورت لوکال بر روی ساعت ذخیره می‎شود. به دنبال ضربه زدن بر روی این گزینه، یک نوتیفیکیشن در انتهای صفحه ظاهر خواهد شد تا به کاربر اطلاع داده شود درخواست مذکور از گوشی به ساعت ارسال شده است.

انجام این قضیه اندکی از چند ثانیه تا 30 ثانیه یا حتی بیشتر، طول می‎کشد. فقط بایستی صبر کنید و مطمئن شوید که صفحه‎ای که می‎خواهید از آن عکس بگیرید در ساعت‎تان باز است.

زمانی که اسکرین‎شات گرفته می‎شود، یک آیکون کوچک ساعت در نوار نوتیفیکیشن ظاهر خواهد شد. بر روی آن نوشته شده است “ثبت اسکرین‎شات بر روی گجت پوشیدنی به اتمام رسیده است. برای ارسال آهسته ضربه بزنید.” هیچ‎ پیش‎نمایشی از این تصویر وجود ندارد و تنها راهی که می‎توانید این اسکرین‎شات را مشاهده کنید به اشتراک‎گذاری آن است. بر روی نوتیفیکیشن برای انتخاب گزینه‎ی به اشتراک‎گذاری (share) آهسته ضربه بزنید.

از آن‎جایی‎که من تمامی اسکرین‎شات‎هایم را با گوگل درایو هم‎گام می‎کنم، گزینه‎ی پیش‎فرض ساعت‎هوشمند من برای به اشتراک‎گذاری این تصاویر بر روی گوگل‎درایو است. چندین گزینه‎ی مفید دیگر نیز وجود دارد، گرچه هیچ‎کدام از آن‎ها آن را بر روی گوشی شما ذخیره نمی‎کنند که البته خیلی احمقانه است.

ساده‎ترین راه برای به اشتراک‎گذاری شاید انتخاب “آپلود به اپلیکیشن Photos” است، که به صورت خودکار فایل مورد نظر را بر روی حساب اپ Google Photos شما ذخیره می‎کند. انجام این کار هم‎چنین به شما اجازه خواهد داد این تصویر را در اپلیکیشن Photos گوشی خود مشاهده کنید.

اگر همانند با من قصد ذخیره‎ی آن را در گوگل‎درایو دارید، بایستی نامی برای  آن انتخاب کنید. به صورت پیش‎فرضی، هر اسکرین‎شاتی که از اندروید ویر گرفته می‎شود به شکل “screen.png” ذخیره خواهد شد. اگر نام آن را تغییر نام ندهید، هر تصویر بر روی تصویر قبلی ذخیره خواهد شد.

زمانی که فایل را ذخیره کردید، آپلود خواهد شد (مجددا بایستی گفت با این فرض که به اشتراک‎گذاری با گوگل‎درایو را انتخاب کرده‎اید). در آن موقع، شما واقعا می‎توانید این اسکرین‎شات گرفته شده را نگاه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال