HTC 10 بالاخره از راه رسید: دوربین اولتراپیکسل 12 مگاپیکسلی و اسپیکرهای BoomSound

شرکت HTC بالاخره پس از شایعات فراوان و لو رفتن بسیاری از مشخصات و تصاویر پرچمدار سال 2016 خود، نسل جدید سری پرچمدار خود را با ویژگی‌های عالی و نام HTC 10 معرفی کرد. ظاهرا این تلفن هوشمند با یک سنسور 12 مگاپیکسل UltraPixcel (به معنی پیکسل‌های بزرگتر در سنسور دوربین) حرف‌های زیادی برای گفتن […]

شرکت HTC بالاخره پس از شایعات فراوان و لو رفتن بسیاری از مشخصات و تصاویر پرچمدار سال 2016 خود، نسل جدید سری پرچمدار خود را با ویژگی‌های عالی و نام HTC 10 معرفی کرد.

ظاهرا این تلفن هوشمند با یک سنسور 12 مگاپیکسل UltraPixcel (به معنی پیکسل‌های بزرگتر در سنسور دوربین) حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت؛ مخصوصا وقتی اچ‌تی‌سی بخواهد آن را با یک دیافراگم باز f/1.8، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس لیزری ترکیب کند. قابلیت ضبط ویدئوی 4K و ثبت تصاویر خام (RAW) با عمق رنگ 12 بیت را نیز به این ویژگی‌ها اضافه کنید.

htc 10-3

 

دوربین سلفی نیز با یک سنسور مگاپیکسل و همان دیافراگم فوق‌العاده f/1.8 در اختیار شما خواهد بود. اما ویژگی بارزی که آن را از دوربین‌های سلفی تمام گوشی‌های هوشمند دنیا متمایز می‌کند، تجهیز این دوربین به لرزشگیر اپتیکال برای اولین بار در جهان است.

اچ‌تی‌سی برای گوشی‌های پرچمدار خود، بغیر از دوربین همیشه یک ویژگی مهم دیگر را نیز داشته که آن صدای فوق‌العاده باکیفیت با استفاده از اسپیکرهای استریو BoomSound است. شاید بنظرتان این نام تکراری باشد، اما باید اشاره کنیم اچ‌تی‌سی باز برای اولین بار از سیستم جدید اسپیکرها در این تلفن هوشمند استفاده کرده است.

به این صورت که از دو اسپیکر در نظر گرفته شده برای این گوشی، یکی صدای زیر را تولید می‌کند که آن را tweeter می‌نامیم و اسپیکر دوم برای صداهای بَم استفاده می‌شود که در اصطلاح woofer نام دارد. نکته جالب‌تر اینکه هرکدام از دو اسپیکر، برای خود آمپلی‌فایر جداگانه دارند.

اچ‌تی‌سی در قسمت نمایشگر این تلفن هوشمند نیز از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی SuperLCD 5 با رزولوشن QHD 1440×2560 و محافظ گوریلا گلس سه بعدی (کناره‌های پَخ) استفاده کرده که با وجود این افزایش سایز، از نظر طول و عرض گوشی تنها شاهد افزایش 1.5 تا 2 میلیمتر نسبت به HTC One M9 با نمایشگر 5 اینچی هستیم.

 

htc 10

وزن آن نیز در مقایسه با One M9 تنها 4 گرم افزایش داشته و به 161 گرم رسیده است.

اما درباره مشخصات فنی این تلفن هوشمند نیز باید اضافه کنیم، چیپست قدرتمند اسنپدراگون 820 (دارای دو هسته قدرتمند 2.15 گیگاهرتزی و دو هسته کم مصرف 1.6 گیگاهرتزی به همراه گرافیک آدرنو 530) به همراه 4 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایت (با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه microSD) در کنار یک باتری قدرتمند 3000 میلی‌آمپری با تکنولوژی شارژ Quick Charge 3.0 (قابلیت شارژ 50 درصدی در 30 دقیقه)، یک سخت افزار قدرتمند را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

اگر از قیمت این تلفن هوشمند بپرسید، باید بگوییم مدل 32 گیگابایتی HTC 10 به قیمت 700 دلار عرضه خواهد شد.

 

htc 10-2

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال