اچ‌تی‌سی وان M9e موفق به کسب گواهی TENNA شد؛ چیپست مدیاتک MT6795، رم 2 گیگابایتی

تقریباً هفته پیش بود که خبرها و شایعاتی مبنی بر عدم رونمایی شرکت اچ‌تی‌سی از گوشی وان A9 این شرکت در رویداد هفتم مهرماه در خبرگزاری‌های جهان منتشر شد. در حقیقت طرح تیزر تبلیغاتی اچ‌تی‌سی این موضوع را خاطرنشان می‌کرد که در این تاریخ، گوشی Butterfly 3 به بازارهای کشور چین عرضه خواهند شد و نسخه بهبودیافته گوشی +One […]

تقریباً هفته پیش بود که خبرها و شایعاتی مبنی بر عدم رونمایی شرکت اچ‌تی‌سی از گوشی وان A9 این شرکت در رویداد هفتم مهرماه در خبرگزاری‌های جهان منتشر شد. در حقیقت طرح تیزر تبلیغاتی اچ‌تی‌سی این موضوع را خاطرنشان می‌کرد که در این تاریخ، گوشی Butterfly 3 به بازارهای کشور چین عرضه خواهند شد و نسخه بهبودیافته گوشی +One M9 تحت نام One M9e به‌صورت جهانی به فروشگاه‌ها و بازارهای سرتاسر دنیا انتقال داده خواهد شد.

اما چند روزی است که حقیقتِ شایعات مربوط به حضور گوشی وان M9e قوت گرفته است. این موضوع به دلیل گواهی TENAA چین بوده که این گوشی موفق به اخذ آن شده است. تا به امروز بر اساس گزارشات و خبر‌های منتشرشده این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش پنج اینچی از نوع IPS با دقت 1080×1920 پیکسل (فول‌ اچ‌دی) بوده که با محاسبات دقیق اطلاعات درز شده به این نتیجه خواهیم رسید که میزان چگالی تصویر نمایشگر گوشی مزبور برابر 441 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. همچنین تراشه MT6795 شرکت مدیاتک قلب تپنده این گوشی خواهد بود که البته در بخش CPU شامل هشت هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی است. همچنین میزان حافظه RAM این گوشی معادل دو گیگابایت بوده و میزان حافظه داخلی آن نیز به 16 گیگابایت می‌رسد. البته این گوشی از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی نیز پشتیبانی خواهد کرد که این میزان تا 128 گیگابایت قابل افزایش خواهد بود. دوربین اصلی در پشت‌گوشی دارای حسگری با دقت 13 مگاپیکسل بوده و در کنار آن یک دوربین سلفی چهار مگاپیکسلی از نوع اولتراپیکسل در جلو گوشی به کمک عکاسی سلفی و مکالمه ویدئویی کاربر خواهد آمد. همچنین نسخه 5.0.2 سیستم‌عامل اندروید به‌طور پیش‌فرض بر روی این گوشی قرار خواهد گرفت.

ضخامت بدنه گوشی‌های هوشمند وان M9e و وان M9 پلاس اچ‌تی‌سی یکسان (و برابر 9.61 میلی‌متر) خواهند بود، اما از دیگر نظرها، مشخصات فنی این گوشی جدید با نسل پیشین خود متفاوت بوده و در بیشتر زمینه‌ها از نسل پیشین خود ضعیف‌تر است. برای مثال نمایشگر نسل قبلی از نوع Super LCD 3 بود اما این گوشی نمایشگری از نوع IPS LCD دارد. همچنین دقت نمایشگر گوشی وان ام 9 پلاس برابر QHD (همان 1440 × 2560 پیکسل) بوده ولی این مقدار در نسخه جدیدتر آن به میزان FHD (1080 × 1920 پیکسل) کاهش پیدا خواهد کرد. دوربین اصلی گوشی از دیگر تفاوت‌های این دو نسخه است که در گوشی قبلی، دقت آن برابر 20 مگاپیکسل بود اما این گوشی قرار است در این بخش با یک دوربین با دقت 13 مگاپیکسل تولید شود. همچنین اختلاف دیگر این دو گوشی به میزان RAM آن برمی‌گردد (که در گوشی وان ام 9 پلاس برابر سه گیگابایت بود اما در این نسل این میزان قرار است معادل دو گیگابایت باشد). البته مدل جدیدتر قرار است با ویژگی پشتیبانی از شبکه 4G LTE معرفی شود.

ما معتقدیم که امکان معرفی این گوشی جدید در رویداد 7 مهرماه اچ‌تی‌سی بسیار کم بوده و انتظار می‌رود که از این گوشی در یک رویداد رسانه‌ای بزرگ‌تر که احتمالاً ماه بعد در چندین شهر ایالات‌متحده به وقوع می‌پیوندد، رونمایی به عمل آید. در کنار آن به‌احتمال زیاد این شرکت در ماه آیندهبه فروش گوشی‌های جدید خود مبادرت ورزد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال