MWC 2017: پرچمداران P10 و P10 Plus هوآوی مجهز به دوربین سلفی لایکا رسماً رونمایی شدند

ساعاتی قبل شرکت هوآوی از پرچمداران P10 و P10 Plus خود رونمایی کرد. این دو پرچم‎دار در مقایسه با نسل قبل خود دارای طراحی، نمایشگر، چیپست بهتر و البته دوربین‎های بی‎نظیر لایکا هستند. Huawei P10 یک طراحی جدید با محافظ نمایشگر گوریلا گلس خمیده‎ی 2.5 بعدی در پنل جلو و یک پنل پشتی تمام فلزی […]

ساعاتی قبل شرکت هوآوی از پرچمداران P10 و P10 Plus خود رونمایی کرد. این دو پرچم‎دار در مقایسه با نسل قبل خود دارای طراحی، نمایشگر، چیپست بهتر و البته دوربین‎های بی‎نظیر لایکا هستند.

Huawei P10 یک طراحی جدید با محافظ نمایشگر گوریلا گلس خمیده‎ی 2.5 بعدی در پنل جلو و یک پنل پشتی تمام فلزی با تزئین سطحی سند‎بلاست دارد. دو نوار آنتن شبیه به آیفون 7 در پشت دیده می‎شود که تقریبا در مدل مشکی رنگ نامرئی هستند. P10 به لطف یک تکه شیشه‎ی طویل که بر وجود دوربین‎های لایکا تاکید می‎کند ظاهر بی‎همتایی دارد.

گوشی P10 هوآوی دارای یک نمایشگر 5.1 اینچی با رزولوشن 1080p و پشتیبانی از فناوری IPS بوده که به نسبت نمایشگر 5.2 اینچی گوشی P9 اندکی کوچکتر است. این گوشی مجهز به چیپست Kirin 960 است که شاهد استفاده از آن در میت 9 هوآوی بودیم و از 4 گیگابایت رم نیز بهره می‎برد.

دوربین‎های جدید لایکا قابلیتی است که اکثر افراد خیره به آن خواهند بود چون برای اولین بار در گوشی P9 شاهد استفاده از ترکیب دوربین‎های رنگی + مونوکروم در قالب یک دوربین بودیم. P10 دوربین‎هایی مشابه با Mate 9 دارد یعنی یک سنسور مونوکروم 20 مگاپیکسلی و یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی. هر دو دوربین از لنزهایی با نسبت کانونی f/2.2 استفاده می‎کنند ولی قابلیت رفع لرزش اپتیکال تصویر تنها در اختیار ماژول رنگی قرار داده شده است.

هوآوی تصمیم گرفته است کاربران را با ارائه کردن حالت جدید پرتره شگفت‎زده کند که حالت Variable Aperture و Beautification (زیباسازی تصویر) را با هم ترکیب می‎کند. این حالت در اختیار هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با نسبت کانونی f/1.9 قرار دارد. شگفتی دیگر هوآوی استفاده از لنزهای لایکا برای دوربین سلفی است که می‎تواند با کمی ترفندهای نرم‎افزاری پیش‎نمایش‎های زنده‎ای از افکت‎های جدید بوکه در اختیار کاربر بگذارد (برخلاف دوربین‎های دوگانه که چنین قابلیتی را ندارند).

در Huawei P10 شاهد قرارگیری حسگر اثرانگشت در جلو زیر پنل شیشه‎ای هستیم که روی کلید هوم جدید قرار می‎گیرد. به لطف لانچر جدید EMUI 5.1 هوآوی، حال شما می‎توانید از کلید هوم به عنوان یک ابزار چندعملکردی استفاده کنید یعنی یک ضربه برای برگشت به عقب، نگه‎داشتن برای رفتن به صفحه‎ی هوم و سوایپ برای فعال‎کردن task switcher. ما در گوشی Mate 9 Pro هوآوی چنین ویژگی را دیده بودیم و واقعا قابلیت جالبی است.

گوشی Huawei P10 باتری با گنجایش 3200 میلی‎آمپرساعت با پشتیبانی از فناوری Super Charge دارد. این گوشی از سیستم‎عامل اندروید نوقا 7 و آخرین لانچر اموشن 5.1 استفاده می‎کند.

هوآوی قصد دارد که از اواسط اسفندماه P10 را به رنگ‎های سبز، آبی، رزگلد، سفید، مشکی، نقره‎ای و طلایی وارد بازار کند. قیمت این گوشی 649 یورو است و ابتدا وارد بازار کشورهای استرالیا، اتریش، شیلی، چین، کلمبیا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، مالزی، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، پرو، فیلیپین، لهستان، روسیه، عربستان‎سعودی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سوئد، تایلند، ترکیه، امارات متحده‎ عربی، بریتانیا و ویتنام خواهد شد.

این شرکت چینی با ادامه دادن سنتی که در زمان معرفی P9 در پیش گرفت، مدل P10 Plus را نیز معرفی کرد. این گوشی مجهز به یک نمایشگر 5.5 اینچی با پشتیبانی از فناوری IPS و رزولوشن Quad HD است و طراحی مشابهی با P10 دارد.

P10 Plus نیز مجهز به سیستم روی چیپ Kirin 960 است ولی علاقه‎مندان قادر به خرید آن در قالب مدل 4 گیگابایت رم/ 64 گیگابایت حافظه‎داخلی و یا  6 گیگابایت رم/ 128 گیگابایت حافظه‎داخلی خواهند بود.

مشخصات دوربین Huawei P10 Plus مشابه با مدل غیر پلاس است ولی دوربین اصلی از لنزهای بازتر با نسبت کانونی f/1.8 استفاده می‎کند. به عبارتی در پنل پشتی همان ترکیب سنسورهای تک‎رنگ 20 مگاپیکسلی + رنگی 12 مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار لیزری، فلاش ال‎ای‎دی دو رنگی و قابلیت ضبط ویدئوهای 4K دیده می‎شود.

هر دو دوربین جلو و عقب این گوشی از حالت Portrai بهره می‎برند و دوربین سلفی این گوشی توسط شرکت لایکا ساخته شده و امکان پیش‎نمایش زنده‎ی افکت‎های بوکه را به لطف حالت جدید پرتره در اختیار کاربر می‎گذارد.

گوشی Huawei P10 Plus علاوه بر نمایشگر جدید و نسبت کانونی بازتر دوربین‎ها دارای یک قابلیت بی‎همتای دیگر است. این گوشی از به اصطلاح شبکه‎ی 4.5G با 4 آنتن LTE  پشتیبانی می‎کند.

در نهایت، باتری این گوشی ظرفیت بیشتر و برابر با 3750 میلی‎آمپر ساعت دارد و این دستگاه نیز از فناوری شارژ سریع هوآوی یعنی Super Charge پشتیبانی می‎کند.

تمامی مشخصات دیگر این گوشی مشابه با مدل غیر پلاس است یعنی اسپیکرهای استریو، گوریلا گلس 5، یک کلید هوم حساس به لمس با حسگر اثرانگشت، سیستم‎عامل اندروید 7، رابط‎کاربری EMUI 5.1.

رنگ مدل‎های عرضه شده از Huawei P10 Plus با P10 فرقی ندارد و وارد بازارهای مشابه با برادر کوچکتر خود خواهد شد. مدل 64 گیگابایتی این گوشی 699 یورو و مدل 128 گیگابایتی 799 یورو قیمت‎گذاری شده‎اند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال