اپل و گوگل برای سومین سال متوالی به‌عنوان بهترین برندهای جهانی معرفی شدند

دو غول دنیای فناوری، اپل و گوگل، یک بار دیگر در رتبه‌بندی سالانه Interbrand به عنوان با ارزش‌ترین برند‌های دنیا معرفی شده و در صدر این رده‌بندی قرار گرفتند. گزارشات منتشر شده در InterBrand 2015 پیرامون بهترین برندهای جهانی، حکایت از این دارند که شرکت‌های فعال در دنیای تکنولوژی با داشتن نیمی از جایگاه‌های این […]

دو غول دنیای فناوری، اپل و گوگل، یک بار دیگر در رتبه‌بندی سالانه Interbrand به عنوان با ارزش‌ترین برند‌های دنیا معرفی شده و در صدر این رده‌بندی قرار گرفتند. گزارشات منتشر شده در InterBrand 2015 پیرامون بهترین برندهای جهانی، حکایت از این دارند که شرکت‌های فعال در دنیای تکنولوژی با داشتن نیمی از جایگاه‌های این رده‌بندی، به عنوان باارزش‌ترین برندها شناخته می‌شوند و این یعنی تسلط تکنولوژی بر سایر بازارها در عصر کنونی.

در حالی‌ که ارزش نام تجاری اپل، چیزی در حدود 170 میلیارد دلار تخمین زده شده، که رقیب دیرینه‌اش گوگل، 120 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است و این یعنی نسبت 43 درصد به 12 درصد.

در این رده‌بندی مایکروسافت جای خود را در رده چهارم به IBM داده است، سامسونگ همچنان در رده هفتم ثابت مانده و آمازون با 5 رتبه ارتقا، از جایگاه پانزدهم سال گذشته به جایگاه دهم آمده است. (Interbrands آمازون را در طبقه بندی خرده‌فروشی و IBM را در طبقه‌بندی برند تجاری قرار داده است که به بر همین اساس این دو شرکت مناسب قرارگیری در دسته‌بندی شرکت‌های تکنولوژی نیستند). از دیگربرندهایی که نامشان در لیست 10 شرکت برتر به‌چشم می‌خورد می‌توان شرکت‌های بزرگی چون کوکاکولا، تویوتا، ژنرال‌الکتریک و مک‌دونالد را نام برد.

لنوو به این لیست تازه اضافه شده و فعلا در جایگاه 100 قرار گرفته و شرکت پی‌پال هم کار خود را از رتبه 97 آغاز کرده است. دو شرکت بزرگ نوکیا و نینتیندو نیز از این لیست سقوط کرده و نامشان در این رده‌بندی به چشم نمی‌خورد.

بد نیست بدانید این ارزش‌گذاری بر اساس معیارهایی چون عملکرد مالی شرکت، توانایی برند برای تاثیر در خرید مشتریان و میزان توانایی قیمت‌گذاری مناسب در محصولات محاسبه می‌شود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال