قابلیت‎های واقعیت‎افزوده‎ای که اپل در آیفون 8 به کار خواهد گرفت

بارها گزارش شده است که اپل قصد دارد با آوردن فناوری واقعیت‎افزوده به آیفون با قاطعیت وارد این عرصه شود. بعضی از گزارش‎ها حتی اشاره به این داشتند که این شرکت در حال ساخت یک جفت عینک واقعیت افزوده است. گزارش شده که اپل صدها مهندس را برای کار بر روی این تکنولوژی استخدام کرده […]

بارها گزارش شده است که اپل قصد دارد با آوردن فناوری واقعیت‎افزوده به آیفون با قاطعیت وارد این عرصه شود. بعضی از گزارش‎ها حتی اشاره به این داشتند که این شرکت در حال ساخت یک جفت عینک واقعیت افزوده است. گزارش شده که اپل صدها مهندس را برای کار بر روی این تکنولوژی استخدام کرده و تیم واقعیت‎افزوده‎ی آن از افرادی تشکیل شده که جزو مدیران اجرایی سابق شرکت‎های مایکروسافت و Oculus هستند.

وب‎سایت Bloomberg گزارش می‎دهد که یکی از قابلیت‎های واقعیت‎افزوده‎ی آیفون 8 این است که کاربران این گوشی به دنبال ثبت یک تصویر می‎توانند عمق کل تصویر یا عمق اشیاء خاصی را تغییر دهند. قابلیت دیگر به کاربران این امکان را می‎دهد یک شیء را از تصویر جدا و آن را با زاویه‎ی 180 درجه بچرخاند. هم‎چنین گزارش شده که اپل در حال ایجاد قابلیتی است که به کاربران اجازه می‎دهد که از فناوری واقعیت افزوده برای قراردادن افکت‎های مجازی بر روی اشیاء یا یک فرد استفاده کنند.

گزارش‎های قبلی اشاره به این داشتند که آیفون 8 مجهز به یک دوربین “متحول‎شده” خواهد بود که احتمالا از یک پروژکتور مادون سرخ و یک دریافت کننده برای ارائه‎ی قابلیت‎هایی نظیر نقشه‎نگاری سه بعدی و حس عمق، بهره می‎برد.

اپل بارها اشاره کرده است که این شرکت اعتقاد دارد تکنولوژی قابلیت افزوده مفهوم مهم بعدی در دنیای فناوری است و عدم به گوش رسیدن اخباری از سوی این شرکت در این خصوص اشاره به این می‎کند که آن‎ها قصد ارائه‎ی محصولی کاملا متفاوت را دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال