آیفون 8 جذاب‌تر از گلکسی از 8 سامسونگ خواهد بود

روز به روز به تاریخ معرفی رسمی گوشی‎ Galaxy S8 سامسونگ بیشتر نزدیک می‎شویم و تمامی فرضیات ممکن در رابطه با این دستگاه در انجمن‎های فناوری موبایل منتشر شده است. از مشخصات شایعه‎ی شده‎ی آن گرفته تا حتی پیش‎بینی میزان فروش به همراه تصاویر مختلفی از ظاهر آن تا حجم انتظار کاربران را به خوبی […]

روز به روز به تاریخ معرفی رسمی گوشی‎ Galaxy S8 سامسونگ بیشتر نزدیک می‎شویم و تمامی فرضیات ممکن در رابطه با این دستگاه در انجمن‎های فناوری موبایل منتشر شده است. از مشخصات شایعه‎ی شده‎ی آن گرفته تا حتی پیش‎بینی میزان فروش به همراه تصاویر مختلفی از ظاهر آن تا حجم انتظار کاربران را به خوبی نشان دهند.

گرچه، آقای Ming-Chi Kuo از KGI Securities، یکی از تحلیل‎گران مشهور برنامه‎های اپل، اظهار داشته است که ظاهر و زیبایی گوشی Galaxy S8 یکی از فاکتورهای اصلی فروش آن نخواهد بود و به احتمال قریب به یقین آیفون 8 اپل از آن جذاب‎تر است. Kuo تاکید زیادی بر نمایشگر اولد نسل بعدی آیفون می‎کند و ادعا دارد که این عامل باعث می‎شود که دستگاه اپل بیشترین عامل جذب مشتریان به شمار رود. گرچه، این سوال به وجود می‎آید که پیش‎بینی‎های او تنها بر استفاده از یک پنل‎نمایش اولد احتمالی است یا نه چون S8 نیز از همین فناوری نمایشگر بهره خواهد برد و نمایشگر اولد تنها برگ برنده‎‎ای نیست که اپل در آستین دارد.

قبول باید کرد که Kuo به علت پیش‎بینی‎هایی که تقریبا دقیق بوده شهرتی برای خود به دست آورده است، به خصوص زمانی که مربوط به برنامه‎های اهالی کوپرتینو باشد، ولی سخت است در این مورد خاص به حرف او اعتماد داشت چون هر دو گوشی از نظر ارائه‎ی کیفیت و نوآوری کم و کاستی برای کاربران به وجود نمی‎آورند.

قصد طرفداری نداریم، ولی یک نمایشگر اولد 5.8 اینچی، استفاده از دکمه‎ی هوم غیر فیزیکی، یک منطقه‎ی عملکردی جدید بر روی یک نمایشگر بدون حاشیه، همگی واقعا قابلیت‎های چشم‎گیری هستند که ممکن است نسل بعدی آیفون از آن بهره‎مند باشد. البته می‎بایست اشاره کنیم که دوربین متحول شده‎ی سه بعدی جلو به همراه فناوری شارژ بی‎سیم و حتی موارد دیگر از قلم افتادند.

از طرف دیگر Galaxy S8 سامسونگ نیز قابلیت‎های جذاب فراوانی در خود دارد نظیر دستیار مجازی Bixby جدید این شرکت، یک نمایشگر با حداکثر ابعاد 6.2 اینچ، یک اسکنر عنبیه چشم و یک حسگر اثرانگشت که به پنل پشتی این دستگاه انتقال داده شده است. با این‎حال، قضاوت جناب Kuo به این شکل ادامه پیدا می‎کند که S8 قادر نخواهد بود فروش تقریبا 52 میلیون دستگاه نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس 7 را تکرار کند و به طور میانگین برای سال مالی 2017 بین 40 تا 45 میلیون دستگاه فروش خواهد داشت که ظاهرا از پیش‎بینی او برای آیفون 8 کمتر است.

در طول چندماه آینده بهتر می‎توانیم صحت پیش‎بینی این تحلیل‎گر شرکت KGI Securities را متوجه شویم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال