واردات دستگاه های استخراج ارز دیجیتال قانونی میشود؟

در هفتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی، چالش های مربوط به حوزه صنف رایانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از مسائلی برای رشد و توسعه حوزه فناوری در ایران سخنانی به میان آمد. مهمترین چیزی که در این نشست مورد تحلیل قرار گرفت، قانونی شدن واردات برای استخراج یا ماینینگ بیت کوین یا […]

در هفتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی، چالش های مربوط به حوزه صنف رایانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از مسائلی برای رشد و توسعه حوزه فناوری در ایران سخنانی به میان آمد. مهمترین چیزی که در این نشست مورد تحلیل قرار گرفت، قانونی شدن واردات برای استخراج یا ماینینگ بیت کوین یا دیگر ارز های دیجیتال بود. با بررسی هایی که انجام شد، اغلب ریشه مسائل و مشکلات صنف رایانه، در بی توجه مسئولین حکومتی به موضوع ارزهای دیجیتال نهفته بود. عدم اطلاعات کافی مسئولان و وجود حساسیت های بی مورد راجع به ارز های دیجیتال، مسئله ای هست که اگر رفع شود، تحولی در ساختار اقتصادی ایران بوجود می آید و علاوه بر انحصار طلبی دلار، موضوع اشتغال بسیاری از جوانان نیز حل خواهد شد. لذا باید فکری اساسی برای قانونی کردن استخراج ارز دیجیتالی و واردات دستگاه های ماینینگ شود. در ادامه مطلب، با اخبار فناوری تکنولوژی نیوز همراه شوید :

قانونی کردن واردات تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در هفتمین جلسه شورای مرکزی دوره پنجم سازمان نظام صنفی رایانه ‏ای، روز سه ‏شنبه با حضور آقای فیروزآبادی مدیر مرکز فضای مجازی اعلام شد. در این نشست، ابتدا جناب اثنی‏ عشری مدیر سازمان، ضمن ابراز خرسندی از فرصت های به وجود آمده بمنظور ارتباط مستقیم نمایندگان صنف با رئیس مرکز ملی فضای مجازی، این جلسه را قدمی محکم در راستای تعاملات و همکاری های بیشتر دانست.

در ادامه آقای فیروزآبادی در جمع نمایندگان فعالان بخش خصوصی کشور، به بیان نظرات خود در خصوص مسائل و نظرات مطروحه پرداختند. ایشان اظهار داشتند تحولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار سریع است و ما باید متناسب با این تحولات، همواره آمادگی لازم را برای پذیرش و تغییرات احتمالی داشته باشیم. ایشان ضمن تاکید بر این نکته که با توجه به پیچیدگی مسائل جامعه، باید با همت و اراده و عزم راسخ برای پیشبرد اهداف تلاش کرد، اظهار داشتند که در حال حاضر سه حوزه مهم در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مطرح است: نرم ‏افزار، سخت‏ افزار و پلتفرم. ما باید در این حوزه ‏ها، ساختارهای دقیق و منسجمی را ایجاد کرده که با تغییر افراد، دستخوش تغییر نشوند.