طول عمر باتری LG G6 چگونه است؟

طول عمر باتری گوشی LG G6 یکی از موضوعات داغی است که نیاز به رسیدگی دارد. به همین منظور باتری این گوشی مورد بررسی قرار گرفته است و بایستی البته توجه داشته باشید که این تست‎ها بر روی مدل پیش از تولید G6 با در اختیار داشتن فریم‎ویر اولیه صورت گرفته است و نتایج به […]

طول عمر باتری گوشی LG G6 یکی از موضوعات داغی است که نیاز به رسیدگی دارد. به همین منظور باتری این گوشی مورد بررسی قرار گرفته است و بایستی البته توجه داشته باشید که این تست‎ها بر روی مدل پیش از تولید G6 با در اختیار داشتن فریم‎ویر اولیه صورت گرفته است و نتایج به دست آمده در زمان استفاده از فریم‎ویر نهایی ممکن است متفاوت باشند.

پرچم‎دار جدید شرکت ال‎جی یعنی LG G6 از یک باتری 3300 میلی‎آمپرساعتی استفاده می‎کند که به نسبت باتری 2800 میلی‎آمپرساعتی نسل قبل خود یعنی G5 به مراتب بزرگتر است. G6 نمایشگر بزرگتری دارد ولی ابعاد آن تنها 8 درصد بیشتر شده در حالی‎که ظرفیت باتری 18 درصد افزایش داشته است. در واقع، G6 به نسبت گوشی V20 ال‎جی نیز باتری بزرگتری دارد (V20 از یک باتری 3000 میلی‎آمپرساعتی استفاده می‎کند) و در مقابل نمایشگر V20 بزرگتر است، یعنی یک نمایشگر 5.7 اینچی با ابعاد تصویر 16:9 در مقابل نمایشگر 5.7 اینچی با ابعاد تصویر 18:9 گوشی G6، علاوه بر این V20 از یک نمایشگر ثانویه نیز استفاده می‎کند. گرچه باتری LG G6 برخلاف V20 و G5 غیرقابل تعویض است.

در هر صورت ما با توجه به این صحبت‎ها انتظار عمر باتری بهتری از گوشی G6 به نسبت G5 و V20 داریم که هیچ‎کدام از آن‎ها باتری با عملکرد چشم‎گیر ندارند. باید گفت که پیش‎بینی ما به حقیقت پیوست.

در تست برقراری تماس‎های صوتی در محیط آزمایشگاهی باتری گوشی G6 به میزان 22.5 ساعت دوام آورد که 5 ساعت از نسل قبلی بیشتر و به نسبت V20 سه ساعت بیشتر است.

در تست گردش در وب با استفاده از شبکه‎ی وای‎فای نیز عملکرد G6 به نسبت دو گوشی دیگر بهتر و یک ساعت بیشتر است. آمار 8:31 ساعتی این پرچم‎دار جدید در مقابل آمار 7:35 ساعتی G5 و V20 قرار می‎گیرد. پیشرفت با وجود این‎که چشم‎گیر نیست مشاهده می‎شود و گوشی Pixel XL به نسبت پرچم‎دار G6 در این بخش یک ساعت بیشتر دوام می‎آورد و گوشی گلکسی اس 7 اج سامسونگ در این بخش امتیاز عالی 10:35 ساعت را کسب می‎کند. گوشی OnePlus 3T در این تست با امتیاز 8:43 ساعتی خود در نزدیکی G6 ال‎جی قرار می‎گیرد.

در بخش پخش ویدئو آمار G6 به نسبت G5 6 دقیقه بیشتر است. بدون شک آمار 10.5 ساعت در این بخش عالی است، به خصوص اگر آن را در کنار آمار 8 ساعتی گوشی V20 ال‎جی قرار دهید. گوشی Pixel XL گوگل می‎تواند به مدت 11:09 ساعت محتوای ویدئویی پخش کند که تنها اندکی بیشتر است. گوشی OnePlus 3T با آمار 13:23 ساعت خود عملکرد بهتری در بخش قابلیت‎های پخش ویدئو از خود برجا می‎گیرد ولی پادشاه این بخش یقینا گلکسی اس 7 اج با امتیاز بیش از 15 ساعت خود است.

اگر آمار بالا را به طور کلی در نظر بگیریم به طور کل باتری گوشی LG G6 به مدت 72 ساعت می‎تواند با خاموش بودن قابلیت always on display دوام آورد. روشن کردن این قابلیت باعث کمتر شدن این عدد می‎شود، چون مصرف باتری در حالت انتظار بالاتر می‎رود.

البته بایستی توجه داشته باشد که مصرف باتری به دنبال روشن بودن این قابلیت به مقدار زیادی بسته به نحوه‎ی استفاده از گوشی متفاوت است، اگر گوشی را در جیب خود قرار داده باشید (که در نهایت به طور کلی نمایشگر خاموش می‎شود) بسیار با زمانی که گوشی روی میز در جلوی شما قرار دارد، بسیار فرق دارد چون نور محیطی آن‎قدر قوی است که میزان روشنایی صفحه‎نمایش را به صورت خودکار افزایش دهد. از قضا در منوی always on display کاربر می‎تواند دقیقا مشخص کند که گوشی به شکل واضح‎تری (روشن‎تر) این قابلیت را به نمایش گذارد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال