MWC 2017: پرچمدار G6 ال‌جی رسماً معرفی شد؛ نمایشگر 5.7 ایچی FullVision و چیپست اسنپ‌دراگون 821

LG G6 در نهایت رسما معرفی شد و به نظر می‎رسد شرکت ال‎جی با دوری کردن از طراحی‎های تجربی قبلی خود که بابت آن‎ها مشهور شده بود، یک شروع مجدد داشته است. دیگر شاهد طراحی گوشی‎های ماژولی یا گوشی‎های با پشت چرمی نیستیم و به جای آن LG G6 گوشی شیک و بادوامی است که […]

LG G6 در نهایت رسما معرفی شد و به نظر می‎رسد شرکت ال‎جی با دوری کردن از طراحی‎های تجربی قبلی خود که بابت آن‎ها مشهور شده بود، یک شروع مجدد داشته است. دیگر شاهد طراحی گوشی‎های ماژولی یا گوشی‎های با پشت چرمی نیستیم و به جای آن LG G6 گوشی شیک و بادوامی است که از یک بدنه‎ی شیشه‎ای و قالب فلزی استفاده می‎کند که این روزها پرچم‎دارها به استفاده از این نوع طراحی رو آورده‎اند. هم‎چنین شاهد اولین موج گوشی‎های دارای ظاهر زیبای “تمام نمایشگر” با حواشی بسیار اندک اطراف پنل‎ نمایش هستیم و سر‎دم‎دار ال‎جی از بالاترین درجه‎ی مقاومت نسبت به آب و گرد و غبار بی‎بهره نبوده است.

LG G6 سرشار از قابلیت‎های جدید است ولی تمامی آن‎ها حول نمایشگر جدید 5.7 اینچی این گوشی می‎چرخد که حالا با ارتفاع بیشتر، باریکتر و با نسبت جدید تصویر 2:1 است. ال‎جی به نحوی موفق شده است این نمایشگر را داخل این گوشی که در واقع به نسبت LG G5 5.3 اینچی کوچکتر است جا دهد و نمایشگر جدید قابلیت‎های فراوانی برای تعامل با کاربر فراهم می‎کند. در حقیقت، تغییرات بسیار زیادی در رابط‎کاربری گوشی G6 ال‎جی دیده می‎شود که این شرکت حتی نام جدیدی برای بخش نرم‎افزاری تازه‎ی گوشی خود انتخاب کرده است. سیستم‎عامل این گوشی اندروید 7.1 نوقا است که در اختیار کاربر قابلیت‎های زیادی قرار می‎دهد یعنی دیدن پیش‎نمایش‎های بزرگتری از تصاویر در اپلیکیشن دوربین، مشاهده‎ی قرارملاقات‎های بیشتر در تقویم، مدیریت بهتر ایمیل، مشاهده‎ی اطلاعات بیشتر در رابطه با آب و هوا و پیش‎بینی جامع‎تر آن و موارد متعدد دیگر.

نگاهی به جزئیات مشخصات گوشی LG G6  می‎اندازیم و آن‎ها را با نسل قبلی‎اش یعنی LG G5 مقایسه می‎کنیم:

LG G5

  • پلت‎فرم: اندروید مارشملو 6.0 قابل ارتقاء به اندروید نوقا، لانچر LG UX 5.0
  • ابعاد: 149.4در 73.9 در 7.3 میلی‎متر، 159 گرم
  • نمایشگر: ال‎سی‎دی 5.3 اینچی با پشتیبانی از فناوری IPS، نسبت تصویر 16:9، رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل (Quad HD)، نسبت نمایشگر به بدنه تقریبا 70 درصد
  • پردازنده، رم: اسنپ‎دراگون 820 کوالکام، 4 گیگابایت رم
  • حافظه‎داخلی: 32 گیگابایت با پشتیبانی از درگاه میکرو‎ اس‎دی
  • دوربین: دوربین‎های دوگانه‎ی 16 و 8 مگاپیکسلی (میدان دید 78 درجه و 135 درجه)، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (میدان دید 100 درجه)
  • باتری: 2800 میلی‎آمپرساعت (قابل تعویض)، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 2.0
  • ویژگی‎های خاص: طراحی ماژولی

LG G6

  • پلت‎فرم: اندروید7.1 نوقا، لانچر LG UX 6.0
  • ابعاد: 148.9در 71.9 در 7.9 میلی‎متر، 163 گرم
  • نمایشگر: ال‎سی‎دی 5.7 اینچی با پشتیبانی از فناوری IPS، نسبت تصویر 18:9، رزولوشن 1440 در 2880 پیکسل (Quad HD+)، نسبت نمایشگر به بدنه تقریبا 78 درصد، Dolby Vision، پشتیبانی از HDR 10
  • پردازنده، رم: اسنپ‎دراگون 821 کوالکام، 4 گیگابایت رم
  • حافظه‎داخلی: 32 گیگابایت با پشتیبانی از درگاه میکرو‎ اس‎دی
  • دوربین: دوربین‎های دوگانه‎ی 13 و 13 مگاپیکسلی (میدان دید 71 درجه و 125 درجه)، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (میدان دید 100 درجه)
  • باتری: 3300 میلی‎آمپرساعت (غیر قابل تعویض)، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0، شارژ بی‎سیم
  • ویژگی‎های خاص: گواهینامه‎ی IP68، ضد آب و غبار

 طراحی تمام صفحه و ضد آب بودن

هیجان زیادی که حول LG G6 شکل گرفته مربوط به نمایشگر آن می‎شود. این پنل نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن Quad HD و پشتیبانی از فناوری IPS بزرگ و باریک با نسبت تصویر 2:1 است. اکثر ویدئوها به طور کامل با نسبت تصویر 16:9 خود در آن جا نمی‎شوند ولی این فضای اضافی صفحه قابلیت‎های دیگری نیز در اختیار کاربر می‎گذارد و ال‎جی اینترفیس جدیدی حول آن شکل داده است. این نمایشگر در حدود 80 درصد نمای جلویی گوشی را اشغال می‎کند که به نسبت گوشی‎های فعلی که در حدود 70 درصد یا کمتر از فضای جلو را اشغال می‎کنند یک پیشرفت بارز به شمار می‎رود. صفحه‎نمایش بی‎دلیل خمیده نیست چون ال‎جی اعتقاد دارد که در دست گرفتن صفحه‎نمایش خمیده خسته‎‎کننده‎تر است و گوشی در نتیجه راحت‎تر می‎افتد و می‎شکند. در حقیقت، صفحه‎نمایش تخت و لبه‎های گرد باعث می‎شود که ثبات ساختاری G6 بیشتر شود و در نتیجه احتمال شکستن صفحه‎نمایش به دنبال افتادن گوشی کمتر شود.

نمایشگر جدید گوشی LG G6 هم‎چنین از دو استاندارد رنگی وسیع‎تر پشتیبانی می‎کند یعنی Dolby Vision و HDR 10. این اصطلاحات در واقع از دنیای تلویزیون‎ها قرض گرفته شده است و با آن‎که ما گوشی‎های با نمایشگر HDR نیز داشته‎ایم، ولی LG G6 اولین گوشی است که از Dolby Vision پشتیبانی می‎کند که باعث می‎شود رنگ‎ها بیشتر، کنتراست بهتر و بهینه‎سازی پویای صحنه در ویدئوها رخ دهد. شما می‎توانید مشاهده کنید که اندکی از تولیدات ویدئویی آمازون و نت‎فلیکس از این استاندارد جدید پشتیبانی می‎کنند و محتواهای بیشتری نیز در آینده به این روند خواهند پیوست.

LG G6 هم‎چنین بسیار زیبا است، پنل پشتی براق آن جذاب به نظر می‎آید و دوربین‎ها حالا با بدنه‎ی گوشی یک‎دست بوده و خبری از برآمدگی لنزها نیست تا زمانی که گوشی روی سطح صاف قرار می‎گیرد تکان نخورد. G6 گواهینامه‎ی IP68را نیز دریافت کرده است تا نسبت به غبار و آب با بالاترین حد این استاندارد مقاومت داشته باشد و کاربر بتواند آن را در تابستان با خود به نزدیک استخر ببرد، در روزهای بارانی از آن استفاده کند و یا زیر دوش به آهنگ گوش کند.

دوربین‎های بهتر

LG G6 دارای سیستم دوربین‎ دوگانه در پنل پشتی خود است، ولی به جای استفاده از لنزهای تله‎فوتو نظیر آیفون، دوربین‎‏های دوم این گوشی از لنزهای زاویه‎ی باز بهره می‎برند تا میدان دیدی مشابه با دوربین GoPro در اختیار کاربر گذاشته شود. این امکان باعث می‎شود احتمالات بیشتری در اختیار عکاسان قرار بگیرد یعنی ثبت تصاویر سراسرنمای بی‎نظیر با گرفتن یک تصویر، عکاسی در فضاهای کوچک و ویدئوهای خلاقانه با ظاهری دارای افکت چشم ماهی. در حقیقت، این لنزهای بازتر میدان دیدی بیشتری به نسبت چشم انسان دارند، این لنزها دارای میدان دید 125 درجه بوده در حالی‎که چشم انسان در حدود 120 درجه را می‎بیند.

ال‎جی دوربین‎ها را در گوشی G6 خود بهینه کرده است و هر دو دوربین عقب دقت 13 مگاپیکسلی دارند تا کیفیت تصویر نظیر مدل‎های قبلی گوشی‎های ال‎جی بد نباشد. میدان دید دوربین زاویه‎ی باز هم‎چنین اندکی محدودتر است تا در لبه‎های تصویر اعوجاج بیشتر تصویر را مشاهده نکنیم.

اپلیکیشن دوربین نیز جدید شده است تا با نمایشگر بزرگتر G6 هماهنگی داشته باشد و از فضای آن به صورت هوشمندانه استفاده کند، به نحوی که شما می‎توانید تصاویر را در آن مرتب کرده و در خود اپلیکیشن تصاویر ترکیبی (collage) به وجود آورید و می‎توانید آخرین تصاویر گرفته شده را در اپلیکیشن دوربین در زمان گرفتن عکس به صورت نماهای بندانگشتی بزرگتری مشاهده کنید.

ضعف بارز: اسنپ‎دراگون 821 نه 835

اسنپ‎دراگون 835 ممکن است قوی‎ترین و آخرین چیپست موجود کوالکام باشد ولی حق انحصاری تولید و استفاده‎ی اولیه‎ی آن به سامسونگ داده شده و ال‎جی در عوض صبر کردن تا تابستان تصمیم گرفته است از چیپست اندکی قدیمی‎تر اسنپ‎دراگون 821 استفاده و آن را بهینه کند. از همین چیپ در گوشی‎هایی مانند پیکسل گوگل استفاده شده است که بی‎نقص‎ترین و روان‎ترین گوشی اندرویدی از نظر عملکرد به شمار می‎رود، بنابراین امیدهای ما نسبت به G6 نیز بالا می‎رود. ال‎جی هم‎چنین مکان چیپ را به سمت مرکز گوشی تغییر داده است تا بتوانند از لوله‎های خنک‎کنندگی استفاده کند تا در زیر فشار زیاد گوشی بیش از حد داغ نشود.

آیا باتری با ظرفیت 3300 میلی‎آمپرساعت کافی خواهد بود؟

G6 دارای یک باتری با ظرفیت 3300 میلی‎آمپرساعت است که امکان تعویض و برداشتن آن وجود ندارد. این باتری از آخرین استاندارد شارژ سریع کوالکام یعنی Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می‎کند تا تنها 1.30 ساعت شارژ کامل آن طول بکشد و در عرض سی دقیقه کاربر می‎تواند به مقدار 50 درصد آن را شارژ کند.

DACهای 4 تایی برای کیفیت صدای بهتر و 64 گیگابایت حافظه‎داخلی، محدودیت برای کاربران آمریکایی

LG G6 تعدادی قابلیت‎ خاص دارد ولی کاربران ایالات‎متحده آن‎ها را تجربه نخواهند کرد. در بعضی از بازارها نظیر آسیا، ال‎جی گوشی G6 را با سیستم DACهای 4 تایی (مبدل‎های دیجیتال به آنالوگ) عرضه می‎کند تا کیفیت صدا تا جای ممکن بالاتر و شفاف‎تر باشد ولی مدل مخصوص بازار آمریکا این قابلیت را ندارند. با این‎وجود، بعضی از بازارهای دیگر G6 را به صورت پایه با 64 گیگابایت حافظه‎داخلی دریافت خواهند کرد ولی مجددا کاربران آمریکایی به مدل 32 گیگابایتی محدود می‎شوند. البته این گوشی از درگاه میکرو اس‎دی پشتیبانی می‎کند تا بتوانید فضای ذخیره‎سازی آن را ارتقاء دهید.

انتظاراتی که از پرچم‎دار ال‎جی داریم به همراه قیمت و تاریخ عرضه‎ گوشی LG G6 به بازار

LG G6 اولین موج گوشی‎های تمام صفحه را برپا کرده است. اولین بودن به معنای تضمین موفقیت نیست، ولی در این‎جا باید گفت که ال‎جی G6 نه تنها اولین محسوب می‎شود بلکه ظاهر کاملا زیبا و جذابی دارد و به شکل هنرمندانه‎ای ساخته شده است. بدون شک طراحی این گوشی زیبا و چشم‎گیر است (البته اندکی ضخامت آن زیاد است)، ولی با این‎حال کوچک و استفاده از چنین گوشی با نمایشگر بزرگ با یک دست ساده است. از طرف دیگر سخت‎افزار این گوشی قوی به نظر می‎آید و دوربین‎ها وعده‎های بسیاری به عکاسان می‎دهند.

این شرکت کره‎ای هنوز قیمت و تاریخ عرضه‎ گوشی LG G6 به بازار را اعلام نکرده است ولی در اخبار آتی حتما آن‎ها را به استحضار شما خواهیم رساند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال