این 15 ترفند را هر کاربر گوشی G6 ال‌جی باید بداند

یقینا ال‎جی با ساخت گوشی G6 خود محصولی عالی ارائه داده است و این دستگاه به زودی وارد بازار جهانی می‎شود. G6 در بسیاری از نقدها امتیاز بسیار عالی به دست آورده است تا نکات قوت خود نظیر طراحی مدرن و پتانسیل خلاقانه‎ی دوربین خود را به رخ بکشد. ما در این پست قصد داریم ترفندهایی […]

یقینا ال‎جی با ساخت گوشی G6 خود محصولی عالی ارائه داده است و این دستگاه به زودی وارد بازار جهانی می‎شود. G6 در بسیاری از نقدها امتیاز بسیار عالی به دست آورده است تا نکات قوت خود نظیر طراحی مدرن و پتانسیل خلاقانه‎ی دوربین خود را به رخ بکشد.

ما در این پست قصد داریم ترفندهایی را به شما نشان دهیم که باعث می‎شوند تجربه‎ی کاربری با این گوشی با سطح بهتری همراه شود. بدون شک قابلیت‎ها و ویژگی‎های مخفی یا ظاهری این گوشی محدود به موارد زیر نمی‎شوند ولی به عقیده‎ی ما تمامی مالکین LG G6 بایستی از نکات زیر باخبر باشند.

1- نحوه فعال کردن قابلیت always-on display در گوشی LG G6

همانند با گوشی G5، نسل بعدی آن نیز دارای گزینه‎ی always-on display است، ولی این قضیه  فورا مشخص نیست. این قابلیت به صورت پیش‎فرض خاموش است و کاربر اگر می‎خواهد از این قابلیت استفاده کند بایستی برای فعال‎کردن آن به مسیر Settings>Display>Always-on Display برود. فعال کردن این قابلیت باعث می‎شود بخشی از نمایشگر در طول حالت انتظار روشن شود و زمان، تاریخ و وضعیت شارژ باتری را به همراه لیستی از نوتیفیکیشن‎های در حال انتظار نشان دهد. یک عیب این قابلیت این است که کاربر متوجه‎ی تاثیر بارز آن بر میزان مصرف باتری می‎شود، دقیقا چیزی که در هر گوشی دیگر با قابلیت مشابه به چشم می‎خورد.

2- پایین کشیدن پنل نوتیفیکیشن‎ها به شکل سریع و ساده

یکی از بهترین نکات گوشی LG G6 این است که به نسبت هرگونه گوشی 5.7 اینچی دیگر به مراتب بهتر در دست جا می‎گیرد. اما با این‎حال، استفاده از یک دست برای پایین کشیدن پنل نوتیفیکیشن‎ها کار بسیار سختی است. راه‎حل این کار ویرایش دکمه‎های روی نمایشگر است. برای این منظور بایستی مسیر Settings>Display>Home touch buttons>Button combination طی شود و سپس دکمه‎ها را طبق سلیقه‎ی خود به اطراف بکشید و مرتب کنید. به عنوان مثال دکمه‎ی نوتیفیکیشن را در سمتی که ترجیح می‎دهید قرار دهید.

3- تغییر اندازه کیبورد روی صفحه

اکثر افراد بایستی از اندازه‎ی پیش‎فرض کیبورد روی صفحه‎ی ال‎جی راضی باشند، اما برای آن‎دسته از افرادی که جزو آن‎ها قرار نمی‎گیرند گزینه‎ای برای کوچکتر یا بزرگتر کردن آن به چشم می‎خورد. برای این منظور به مسیر Settings>General>Language & Keyboard>LG Keyboard>Keyboard height and layout>Keyboard height بروید و تغییرات مورد نظر خود را در اندازه‎ی صفحه‎کلید وارد کنید. شخصا، ترجیح می‎دهم اندازه‎ی آن کمی کوچکتر باشد تا جای بیشتر برای نمایش پیام‎های من در اپلیکیشن‎های مختلف وجود داشته باشد. علاوه بر این کاربر می‎تواند گزینه‎ی “Vibrate on keypress” را فعال کند تا به دنبال آن بازخورد لمسی به دنبال استفاده از این کیبورد را متوجه شود.

4- تنظیمات دوربین

اپلیکیشن دوربین ال‎جی غنی از قابلیت‎ها و گزینه‎های مختلف است، اما بعضی از آن‎هایی که از نظر من مفید هستند به صورت پیش‎فرض در حالت غیرفعال قرار دارند. به عنوان مثلا، گزینه‎ی “تعقیب فوکوس” دیده می‎شود که فوکوس را بر روی یک شیء حتی اگر شما آن را تکان دهید قفل می‎کند. من هم‎چنین قابلیت جدید Camera roll را فعال کردن که تصاویر بندانگشتی از 5 تصویری که اخیرا گرفته شده است را نشان می‎دهد. علاوه بر این من از گزینه‎ی Grid به منظور کمک به ترکیب بهتر تصویر هنگام عکاسی با استفاده از خطوط افقی مستقیم و موارد دیگر، استفاده می‎کنم.

5- تغییر در قابلیت Battery Saver

ظاهرا هر گوشی جدید حال به نوعی دارای یک قابلیت صرفه‎جویی کننده در مصرف باتری است. به صورت پیش‎فرض گزینه‎ی صرفه‎جویی کننده در میزان باتری گوشی LG G6 به صورت دستی از طریق دکمه‎ی تاگل سریع در منویی که از بالا به پایین کشیده می‎شود، فعال می‎شود. ولی کاربر می‎تواند فعال شدن آن را به صورت خودکار زمانی که میزان شارژ باتری به یک حد بحرانی، مانند 15 درصد، رسید تنظیم کند. این کار از طریق رفتن به مسیر Settings>General>Battery and Power Saving صورت می‎گیرد.

6- ویرایش پنل تاگل‎ها

همانند با هر گوشی اندرویدی دیگر، پنل نوتیفیکیشن LG G6 دارای لیست مفیدی از دکمه‎های تاگل است که به کاربر اجازه می‎دهد سریعا تنظیمات خاصی را روشن یا خاموش کند. کاربر هم‎چنین می‎توانید این لیست را طبق سلیقه‎ی خود با فشار دادن دکمه‎ی Edit تغییر دهد، به عنوان مثال من دکمه‎های چراغ‎‌قوه و Comfort View را به بالای لیست آوردم. تاگل NFC از طرف دیگر به آخرین جایگاه انتقال داده و گزینه‎ی عجیب Color Inversion به طور کامل مخفی شد. فشار دادن سه نقطه‎ی موجود در گوشه‎ی بالا سمت راست هم‎چنین به کاربر اجازه می‎دهد دکمه‎های به اشتراک‎گذاری صفحه و به اشتراک‎گذاری فایل را اگر از آن‎ها استفاده نمی‎کند را مخفی کند.

7- فعال کردن اپلیکیشن LG Health

اپلیکیشن LG Health در پوشه‎ای در صفحه‎ی هوم به اسم Essentials پیدا می‎شود. یکی از کاربردهای آن این است که توصیه‎هایی در رابطه با میزان ورزش روزانه‎ی لازم برای حفظ تناسب اندام یا رسیدن به وزن ایده‎آل در اختیار کاربر می‎گذارد. کاربرد دیگر آن دنبال کردن مقدار فعالیت‎های روزمره‎ی او است. البته، یک ساعت‎هوشمند در جمع‎آوری داده‎ها دقیق‎تر عمل می‎کند ولی برای افرادی که چنین گجت هوشمندی ندارند، این اپ می‎تواند کافی باشد. من این اپلیکیشن را در لیست ترفندهای خود به این دلیل قرار دادم چون تا زمانی که آن را باز و تنظیم نکنید، گزارشی از داده‎ها در اختیار کاربر نمی‎گذارد.

8- تعویض ویجت هواشناسی صفحه هوم

ویجت پیش‎فرض ساعت و هواشناسی قرار گرفته در گوشی LG G6 کار خود را به خوبی انجام می‎دهد ولی اگر به صفحه‎ی انتخاب ویجت‎ها بروید (انگشت خود را بر روی فضای خالی از صفحه‎ی هوم گوشی‎تان قرار داده و گزینه‎ی “ویجت‎ها” را انتخاب کنید)، یک ویجت هواشناسی بزرگتر، جامع‎تر در انتهای لیست پیدا خواهید کرد. این ویجت پیش‎بینی سه روزه‎ی خود از هوا را در انتهای صفحه به همراه زمان و شرایط جوی نشان می‎دهد. محک‎زدن اپلیکیشن‎های هواشناسی شخص‎ثالث نیز گزینه‎ی بدی نیست. انتخاب خود ال‎جی انیمیشن‎ زیباتری دارد ولی اطلاعات هواشناسی را براساس زمان‎بندی ساعت نشان نمی‎دهد.

9- دکمه‎های تنظیم حجم صدا به عنوان میانبر عمل می‎کنند

هیچ گوشی‎هوشمندی بدون هر گونه میانبر باز کردن دوربین کامل نیست. در گوشی LG G6، این عملکرد به دکمه‎ی کم کردن صدا اختصاص داده شده است، یعنی دوبار فشار دادن آن باعث باز کردن فورا اپ دوربین می‎شود. اگر کاربر دوبار کلید زیاد کردن صدا را فشار دهد، به دنبال آن +QuickMemo، اپلیکیشن یادداشت‎برداری ال‎جی، باز می‎شود. این میانبرها علاوه بر این‎که مفید هستند ممکن است در دیگر عملکردها تداخل ایجاد کنند و به همین منظور ممکن است زمانی که قصد تنظیم حجم صدا را داشته باشید ناخواسته دوربین را باز کنید. به همین منظور می‎توانید از مسیر زیر آن‎ها را غیرفعال کنید.

Settings>General>Shortcut Keys.

10- تغییر شکل و پیش‎زمینه‎ آیکون اپلیکیشن‎ها

آخرین رابط‎کاربری ال‎جی به نحوی پیکربندی شده است که در آن برخی از اپلیکیشن‎ها دارای پیش‎زمینه هستند و بنابراین ظاهر صفحه‎ی هوم بسیار یکدست‎تر شده است. اما اگر به ظاهر قدیمی آیکون اپلیکیشن‎ها عادت کرده‎اید، می‎توانید این تغییر را با رفتن به مسیر Settings>Display>Home Screen>Icon shape و تغییر تنظیمات به حالت اولیه‎ی خود برگردانید.

11- بارگذاری تم‎های جدید

صحبت از تغییرات رابط‎کاربری که شد بایستی بگوییم ال‎جی مجموعه‎ای تم‎ها در اختیار کاربر برای دانلود گذشته است. او برای دسترسی به آن‎ها بایستی انگشت خود را بر روی صفحه‎ی هوم نگه دارد و از منویی که ظاهر می‎شود گزینه‎ی تم‎ها را انتخاب کند. به دنبال آن لیستی از تم‎های از پیش بارگذاری شده و موارد جدیدی که امکان دانلود آن‎ها وجود دارد، دیده می‎شود. کاربر می‎تواند با اسکرول به سمت پایین به بخش “پیشنهادات” هم برود یا بر روی پیکان قرار گرفته در گوشه‎ی سمت راست بالا آهسته ضربه بزند. کاربر برای دانلود تم‎های جدید ممکن است نیاز به باز کردن اکانت جدیدی داشته باشد.

12- برگرداندن کشوی اپلیکیشن

رابط‎کاربری ال‎جی دیگر کشوی اپلیکیشن را در خود ندارد. به جای آن، تمامی اپلیکیشن‎ها بر روی صفحه‎ی هوم قرار می‎گیرند که از نظر برخی از افراد ایرادی ندارد. با این‎حال، برخی از کاربران قدیمی اندروید ممکن است خواهان برگشتن آن باشند و اگر جزو این‎دسته از افراد هستید می‎توانید از مسیر زیر این کار را انجام دهید:

Settings>Display>Home Screen>Select Home and choose “Home & App Drawer”.

13- محدود کردن دسترسی به تصاویر و ویدئوها

یقینا هر کاربری در گوشی خود محتویاتی دارد که سایرین نبایستی آن را مشاهده کنند. اگر این محتوا به شکل تصاویر یا فایل‎های ویدئویی است، شما با استفاده از اپلیکیشن گالری ال‎جی می‎توانید نسبت به قفل کردن آن‎ها اقدام کنید. برای این منظور بایستی پوشه‎ای که حاوی محتویات مورد نظرتان است را باز، سه نقطه‎ی قرارگرفته در گوشه‎ی بالا سمت راست را فشار دهید و گزینه‎ی “Lock” را از منویی که ظاهر می‎شود انتخاب کنید. به دنبال آن از شما رمزعبوری برای محافظت از فایل‎ها خواسته می‎شود. به دنبال وارد کردن رمز عبور، فایل‎ها از بخش گالری محو می‎شوند. کاربر می‎تواند از همان منوی سه‎ نقطه‎ای با انتخاب ” Show Locked Files” به آن‎ها دسترسی داشته باشد. به یاد داشته باشید که اگر با اپلیکیشن مدیریت فایل پوشه‎ی آن‎ها را بررسی کنید، فایل‎ها نشان داده می‎شوند اما تا زمانی که آن‎ها را از حالت قفل خارج نکنید، غیرقابل دسترسی خواهند ماند.

14- ژست حرکتی به سمت پایین جدید به شما اجازه جستجو در اپلیکیشن‎ها را می‎دهد

اگر انگشت خود را به سمت پایین بر روی هرکدام از صفحات هوم بکشید، یک کادر جستجو ظاهر خواهد شد. این کادر به شما اجازه می‎دهد در بین نرم‎افزارهایی که نصب کرده‎اید جستجوی عمیق را انجام دهید، از جمله اپلیکیشن‎های شخص‎ثالث همانند با فیس‎بوک، توئیتر و اینستاگرام. شما می‎توانید از این قابلیت برای بازیابی بوک‎مارک‎های مرورگر کروم، هنرمندان موسیقی در سرویس اسپاتیفای، بوردهای Pinterest، هشتگ‎های توئیتر، کاربران محبوب اینستاگرام و موارد متعدد دیگر استفاده کنید. یک عیب این قابلیت کند بودن آن به نوعی است که لیست کاملی از نتایج فورا نشان داده نمی‎شود.

15 فعال‎سازی گزینه Comfort View در شب

این موضوع بارها در سایت‎های مختلف بحث شده است. نور آبی رنگ ساطع شده از گوشی‎های ما می‎تواند به صورت بالقوه چرخه‎ی خواب ما را آشفته کند، به همین دلیل اکثر گوشی‎های جدید دارای یک قابلیت فیلتر نور آبی هستند. به منظور امتحان آن، دکمه‎ی تاگل Comfort View را در منوی کشویی که از بالا ظاهر می‎شود، فعال کنید تا به دنبال آن صفحه رنگ زردرنگی پیدا کند که امری نرمال است. این قابلیت بایستی در شب فعال شود، به خصوص ساعاتی پیش از خوابیدن.

هشدار: ترفندها و نکاتی که در زیر ارائه می‎شوند براساس مدل پیش از تولید گوشی LG G6 تهیه شده‎اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال