مایکرون: حافظه‌های پر سرعت 3D XPoint، چهار تا پنج برابر گران‌تر از حافظه‌های NAND هستند

نزدیک به یک سال از زمان معرفی شدن حافظه‌های 3D XPoint می‌رسد و حالا که به زمان به کارگیری آنها نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات جالبی در مورد این حافظه‌ها منتشر شده که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت. ابتدا باید اشاره داشته باشیم که این حافظه‌های جدید به صورت مشترک، توسط شرکت مایکرون و اینتل در […]

نزدیک به یک سال از زمان معرفی شدن حافظه‌های 3D XPoint می‌رسد و حالا که به زمان به کارگیری آنها نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات جالبی در مورد این حافظه‌ها منتشر شده که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت. ابتدا باید اشاره داشته باشیم که این حافظه‌های جدید به صورت مشترک، توسط شرکت مایکرون و اینتل در حال توسعه هستند و قرار است جانشینی برای حافظه‌های NAND Flash که در حال حاضر مورد استفاده قرار دارد، باشند.

همچنین در آینده، قرار است این حافظه‌ها برای اولین بار در هاردهای جامد نسل بعدی شرکت اینتل یعنی سری Optane مورد استفاده قرار بگیرند. البته مدیران مایکرون اعلام کرده‌اند که احتمالا شرکت Cricial نیز محصولات بعدی خود را با استفاده از این حافظه‌ها توسعه دهند. در یکی از نمونه‌های آزمایشی از این حافظه‌ها، سرعت این حافظه‌ها تا 1000 برابر سریع‌تر از حافظه‌های NAND اعلام شده که در این صورت، ما شاهد جهشی تکرار نشدنی در دنیای تکنولوژی خواهیم بود.

هر چند، مایکرون اعلام کرده که این حافظه‌ها، 4 تا 5 برابر گران‌تر از حافظه‌های NAND بوده و شاید همین موضوع باعث تاخیر در عرضه شدن هاردهایی با این حافظه‌ها شود. البته آنها قصد دارند برای آزمایش کردن شرایط و توانایی این حافظه‌ها در عمل، ابتدا تعدادی از آنها را تحت برند QuantX وارد بازار کنند.

اطلاعاتی که چند وقت پیش توسط مدیر ارشد شرکت مایکرون، یعنی آقای کارتر منتشر شده بودند نیز نشان میداد که سازندگان قصد دارند هاردهای جامد سری Optane شرکت اینتل را همراه با معرفی پردازنده‌های Kaby Lake اینتل معرفی کرده و سازگاری این محصولات با یکدیگر را نیز نشان دهند. اما به نظر می‌رسد که این اتفاق نیفتد و این هاردها در سه ماهه‌ی اول سال 2017 معرفی شوند. از طرف دیگر و بر خلاف اینتل، مایکرون قصد دارد تا این حافظه‌ها را در اندازه‌های 2.5 اینچی و مناسب تبلت‌ها و لپتاپ‌ها توسعه دهد.

البته آقای کارتر به تنها نمی‌تواند تصمیم بگیرد که این محصولات چه زمانی باید عرضه شوند، اما وی پیش‌بینی کرده که تا سال 2017، مایکرون اولین درآمدها از عرضه این محصولات را خواهد داشت و پس از آن و در سال 2018، رکوردی در این زمینه از سوی مایکرون به جای خواهد ماند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال