مایکروسافت فروش رایانه‌های مبتنی بر ویندوز 7 را تا یک‌ سال دیگر ادامه خواهد داد

این هفته مایکروسافت در وب‌سایت رسمی خود تاریخ امکان عرضه‌ی ویندوز 7 را تا 31 اکتبر 2016 تمدید کرد تا فروش رایانه‌های شخصی که ویندوز 7 را به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض در اختیار دارند تا یک‌سال دیگر ادامه‌ یابد. مایکروسافت در سال گذشته فروش رسمی ویندوز 7 را به طور کلی قطع کرد اما عدم […]

این هفته مایکروسافت در وب‌سایت رسمی خود تاریخ امکان عرضه‌ی ویندوز 7 را تا 31 اکتبر 2016 تمدید کرد تا فروش رایانه‌های شخصی که ویندوز 7 را به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض در اختیار دارند تا یک‌سال دیگر ادامه‌ یابد.

مایکروسافت در سال گذشته فروش رسمی ویندوز 7 را به طور کلی قطع کرد اما عدم محبوبیت ویندوز 8 باعث شد تا کاربران بیشتر به سراغ رایانه‌هایی روند که دارای سیستم‌عامل ویندوز 7 بوده و از بروز رسانی سیستم خود نیز به ویندوز 8 جلوگیری می‌کردند. همین مسئله باعث شده تا مایکروسافت فروش رایانه‌هایی که ویندوز 7 را بر روی سیستم خود به صورت پیش‌فرض نصب شده می‌بینند تا یک‌سال دیگر ادامه دهد و دیرتر از آن‌چه که فکرش را می‌کردیم به توقف فروش این رایانه‌ها روی آورد. البته این شرکت پشتیبانی از نسخه‌های Home Basic, Home Premium, و Ultimate را سال گذشته به اتمام رساند و تنها پشتیبانی از نسخه‌ی Professional ویندوز 7 تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

باتوجه به این خبر می‌توان گفت که مایکروسافت قصد دارد از نسخه‌ی Professional ویندوز 7 و ویندوز 8.1 در یک تاریخ پشتیبانی خود را قطع کند. این در حالی است که ویندوز 8 حدودا چهار ماه قبل از به اتمام رسیدن پشتیبانی از دو نسخه‌ی ذکر شده، کار خود را تمام شده خواهد دید. ویندوز 8 تنها تا تاریخ 10 تیرماه 1395 توسط مایکروسافت پشتیبانی خواهد شد.

به‌هر‌حال طبق وعده‌هایی که مایکروسافت به کاربران خود داده، پشتیبانی نرم‌افزاری و بروزرسانی‌های مختلف برای ویندوز 7 تا سال 2020 ادامه خواهد داشت و بعد از آن به طور کامل پشتیبانی از این نسخه محبوب ویندوز نیز همانند ویندوز XP که سال گذشته به اتمام رسید، پایان می‌یابد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال