مایکروسافت به منظور رقابت با iMac اپل، یک کامپیوتر بدون کیس از سری Surface را عرضه می‌کند

مایکروسافت در سال‎های اخیر تمرکز بر سخت‎افزار را تبدیل به یک اولویت برای خود کرده است، گواه این ادعا را می‎توان در تبلت‎های سری Surface Pro و لپ‎تاپ‎های سری Surface Book دید. ولی این دستگاه‎ها ممکن است تنها شروع فشار شرکت ردموندی بر دنیای کامپیوتر باشد. اگر بتوان به یک‎سری گزارش جدید استناد کرد، باید […]

مایکروسافت در سال‎های اخیر تمرکز بر سخت‎افزار را تبدیل به یک اولویت برای خود کرده است، گواه این ادعا را می‎توان در تبلت‎های سری Surface Pro و لپ‎تاپ‎های سری Surface Book دید. ولی این دستگاه‎ها ممکن است تنها شروع فشار شرکت ردموندی بر دنیای کامپیوتر باشد. اگر بتوان به یک‎سری گزارش جدید استناد کرد، باید گفت این شرکت هم‎چنین قصد دارد به دنیای کامپیوترهای بدون کیس مخصوص گیم وارد شود.

وب‎سایت Windows Central روز جمعه گزارش داد که این شرکت سخت در حال کار بر روی یک Surface AIO، یک کامپیوتر بدون کیس است که به زودی باید به سری محصولات سرفیس فعلی این مایکروسافت ملحق شود.

گزارش این وب‎سایت را می‎توان به منظور درستی گزارش وب‎سایت DigiTimes در قدیم دانست که ادعا داشت که مایکروسافت در “سه ماهه‎ی سوم سال 2016، در زودترین حالت ممکن، یک کامپیوتر بدون کیس سرفیس معرفی خواهد کرد.” ولی وب‎سایت Windows Central در رابطه با این بازه‎ی زمانی شک دارد و اشاره می‎کند که “منابع اطلاعاتی ما اشاره به این دارند که در حال حاضر در مورد چنین جزئیاتی تصمیم‎گیری نشده است.”

گرچه مشخصات فنی این دستگاه اکثرا نامشخص است، هر دو وب‎سایت مذکور اشاره به این دارند که زمان دقیق ارائه‎ی نسل بعدی سرفیس‎بوک به زمانی بستگی می‎تواند داشته باشد که پرازنده‎های 14 نانومتری Kaby Lake شرکت اینتل آماده می‎شوند.

هنوز شکل و ظاهر محصول Surface AIO مشخص نیست، ولی نویسنده‎ی وب‎سایت Thurrott به درخواست پتنتی اشاره می‎کند که مایکروسافت سال پیش داشت و در آن طراحی‎های مفهومی برای یک کامپیوتر بدون کیس ارائه شده بود.

زمان گرایش مایکروسافت به سمت سخت‎افزار کامپیوتر را از هنگامی می‎توان دانست که فروش کامپیوتر‎های شخصی در سال‎های اخیر با یک افت شدید روبرو شده است. فروش جهانی کامپیوتر‎های شخصی در سه ماهه‎ی اول سال 2016، در مقایسه با همین زمان در سال گذشته، با یک افت 12 درصدی روبرو شده است. گزارش وب‎سایت Gartner در آن زمان اشاره به این داشت که “مصرف‎کنندگان آمریکایی برای خرید کامپیوترهای شخصی در سه‎ ماهه‎ی اول 2016 انگیزه‎ای از خود نشان نداده‎اند”، که به طور کلی این سخنان برای کل این صنعت بسیار سنگین است.

مسیر رو به جلوی جدیدی برای کامپیوتر شخصی؟

مایکروسافت ممکن است به تنهایی قادر به برگرداندن صنعت PC به مسیر سابق خود نباشد، ولی می‎تواند در اختیار این صنعت مسیر جدیدی برای دنبال کردن قرار دهد، اندکی مشابه با کاری که سرفیس‎بوک با دنیای لپ‌‎تاپ‎ها کرد.

و آن‎طور که نویسنده‎ی وب‎سایت Windows Central اشاره می‎کند، موقعیت بی‎همتای مایکروسافت به نحوی است که چیز جدیدی ارائه کند و طبق گفته‎ی این نویسنده، یک Surface AIO می‎تواند در نهایت یک نسخه‎ی به‎روز‎رسانی شده و در سطح مصرف‎کننده‎ی پلت‎فرم PixelSense باشد، پلت‎فرمی که تلاش این شرکت برای داشتن یک دستگاه‎ محاسبه‎ی رومیزی با قابلیت‎های لمسی است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال