مایکروسافت به منظور مبارزه با حمله WannaCrypt برای ویندوز XP بسته امنیتی منتشر می‎کند

اواسط هفته‎ی گذشته، بیمارستان‎های بریتانیا و هم‎چنین سازمان مخابراتی Telefonica اسپانیا، FedFex و سایر شرکت‎های تجاری مورد یک حمله‎ی مهم ransomware (باج‎افزار) قرار گرفتند که بیش از 75 هزار کامپیوتر در 99 کشور دنیا را آلوده کرده بود. این بدافزار با نام WannaCry شناسایی شده است. این باج‎افزار کامپیوتر آلوده را قفل و پیش از […]

اواسط هفته‎ی گذشته، بیمارستان‎های بریتانیا و هم‎چنین سازمان مخابراتی Telefonica اسپانیا، FedFex و سایر شرکت‎های تجاری مورد یک حمله‎ی مهم ransomware (باج‎افزار) قرار گرفتند که بیش از 75 هزار کامپیوتر در 99 کشور دنیا را آلوده کرده بود. این بدافزار با نام WannaCry شناسایی شده است. این باج‎افزار کامپیوتر آلوده را قفل و پیش از بازگشایی مجدد آن 300 دلار درخواست می‎کند. وسعت شیوع آن به علت وجود یک باگ در نسخه‎های قدیمی‎تر ویندوز بسیار سریع بوده و گفته می‎شود ابتدا سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) از آن برای نفوذ به کامپیوترهای شخصی استفاده کرده است. مایکروسافت سریعا برای برخورد با این مشکل اقدام کرده است.

اولویت‎بندی اهالی ردموند در ارسال بسته‎های اصلاحی به آخرین نسخه‎های ویندوز بوده است، یعنی کاربران نسخه‎های موروثی ویندوز محافظت نشده رها شده‎اند. اکثر دستگاه‎هایی که نسخه‎های قدیمی‎تر ویندوز را داشته و بسته‎ی امنیتی را دریافت نکرده به مشکل برخورد کرده‎اند.

این شرکت گفته است که حالا قصد دارد یک قدم “فوق‎العاده غیرمعمول” بردارد و برای نسخه‎هایی از ویندوز که تنها تحت پشتیبانی سفارشی قرار دارند، بسته‎های امنیتی عمومی عرضه کند. این شرکت به دنبال اعلام این خبر بسته‎های امنیتی ویژه برای ویندوز XP، ویندوز 8 و ویندوز سرور 2003 ارائه کرده است.

Philip Misner ، مدیر یک گروه امنیتی در مایکروسافت گفته است “مشاهده‎ی شرکت‎های تجاری و افرادی که مورد حملات سایبری قرار گرفته‎اند، همانند با مواردی که امروز گزارش شده بود، واقعا دردناک است.” او در ادامه‎ی صحبت‎های خود گفت “با توجه به آسیب بالقوه‎ای که متوجه‎ی مشتریان و کسب و کار آن‎ها است، ما تصمیم گرفته‎ایم برای پلت‎فرم‎هایی که تنها تحت پشتیبانی سفارشی قرار دارند به‎روزرسانی‎های امنیتی ارائه دهیم.”

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال