شایعات از افزایش حافظه داخلی و حضور پردازنده Kaby Lake در سرفیس 5 مایکروسافت خبر دادند

تبلت هیبریدی Surface Pro 4 که چندی پیش معرفی شده بود، در ظاهر محصولی اشباع شده و قدرتمند از لحاظ سخت افزاری به نظر می‌رسید که با مشخصاتی مثل 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD روانه بازار شد. حال ظاهرا به نظر می‌رسد این گجت محبوب که اکتبر سال گذشته معرفی شده، نیاز به تغییراتی داشته […]

تبلت هیبریدی Surface Pro 4 که چندی پیش معرفی شده بود، در ظاهر محصولی اشباع شده و قدرتمند از لحاظ سخت افزاری به نظر می‌رسید که با مشخصاتی مثل 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD روانه بازار شد. حال ظاهرا به نظر می‌رسد این گجت محبوب که اکتبر سال گذشته معرفی شده، نیاز به تغییراتی داشته و مایکروسافت خود را آماده به‌روزرسانی این محصول سال‌خورده می‌کند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، کمپانی مایکروسافت در حال کار بروی سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های گوناگونی برای پنجمین نسل از تبلت‌های خود است. در اولین قدم، مقدار حافظه SSD مدل‌های بالایی این تبلت به 512 گیگابایت خواهد رسید.

عملکرد و کارایی دستگاه نیز بحث مهم دیگری است. این تبلت جدید از پردازنده Kaby Lake کمپانی اینتل بهره خواهد برد که قدرت پردازشی بالا و مصرف باتری بهینه شده‌ای را برای کاربران خود فراهم خواهد نمود.

همچنین،مایکروسافت ممکن است این تبلت را به درگاه‌های ارتباطی USB نوع C و درگاه‌های Thunderbolt 3 مجهز کند که در این صورت، تبلت مذکور از جدیدترین لوازم جانبی موجود پشتیبانی خواهد کرد. در بخش لوازم جانبی هم به نظر می رسد که قلم این تبلت به وسیله یک داک مغناطیسی به تکنولوژی شارژ بی سیم مجهز شود. بر اساس همین گزارش‌ها، ممکن است در نسل بعدی تبلت‌های مایکروسافت از صفحه‌هایی با رزولوشن 4K استفاده شود چراکه معماری پردازنده Kaby Lake چنین امکانی را برای طراحان این کمپانی فراهم کرده است. ولی درصورتی که چنین اتفاقی بیفتد، همچنان فشار بالای حاصل از تراکم پیکسلی بالا در این دستگاه، انکار ناپذیر خواهد بود.

مایکروسافت می‌تواند در نمایشگر نسل جدید تبلت‌های خود از یک حسگر اثر انگشت هم استفاده کند. چراکه سال‌ها پیش پتنت‌های مربوط به فناوری موردنیاز برای استفاده از آن را به ثبت رسانده است. بر اساس پیش بینی‌ها این تبلت در بهار سال آینده با نام Surface Pro 5 معرفی خواهد شد و انتظار می رود که سیستم عامل Windows 10 Redstone 3 بصورت پیش فرض بروی آن نصب شده باشد. این سیستم عامل قرار است با تمرکز بروی یکپارچه سازی و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرا کننده ی ویندوز منتشر شود که واقعیت مجازی HoloLens نیز یکی از همین دستگاه‌ها است. به هر حال، گزارش‌هایی که پیش از این درمورد Redstone 3 منتشر شده بود، حاکی از انتشار آن در پاییز 2017 بود. حالا باید منتظر ماند و دید کدام یک از شایعه‌ها به واقعیت خواهند پیوست.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال