گوشی‌هایی که انتظار می‌رود در کنفرانس MWC امسال معرفی شوند

کنگره جهانی موبایل یا MWC رویداد بزرگی است که علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند همه ساله منتظر رسیدن آن هستند. این کنفرانس که از نهم تا پانزدهم اسفندماه در بارسلونا برگزار خواهد شد؛ جایی است که آخرین تکنولوژی‌های تلفن‌های همراه شرکت‌های برتر دنیا از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا گجت‌های پوشیدنی و سایر لوازم جانبی جدید […]

کنگره جهانی موبایل یا MWC رویداد بزرگی است که علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند همه ساله منتظر رسیدن آن هستند. این کنفرانس که از نهم تا پانزدهم اسفندماه در بارسلونا برگزار خواهد شد؛ جایی است که آخرین تکنولوژی‌های تلفن‌های همراه شرکت‌های برتر دنیا از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا گجت‌های پوشیدنی و سایر لوازم جانبی جدید در آن معرفی می‌شود. اما اینکه انتظار داریم امسال چه شرکت‌هایی و از چه محصولاتی پرده بردارند، مسئله‌ای است که برای بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه جذاب بوده و از همین رو است که بازار شایعات و حدس وگمان‌های پیرامون این مراسم همیشه داغ است.

در ادامه نگاهی اجمالی خواهیم داشت به شرکت‌های حاضر در این کنگره و محصولاتی که قرار است از آن‌ها رونمایی کنند. با تک‌نیوز همراه باشید:

سامسونگ (Samsung)

 

غرفه سامسونگ همیشه یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین‌ها در MWC بوده و شکی نیست که امسال نیز مطابق روال گذشته با استقبال طرفداران بسیارش روبه‌رو خواهد بود. متاسفانه سامسونگ امسال پرچمدار بعدی سری S کهکشانی‌ها را با خود به‌همراه نخواهد آورد چرا که ادعا کرده در حال آزمودن امنیت گلکسی اس 8 است و برای اطمینان از این مسئله که پرچمدار جدیدش با بالاترین استانداردهای ایمنی تولید شده، نیاز به زمان بیشتری دارد. بر اساس شایعات منتشر شده از نیمه اسفندماه تا اوایل فروردین‌ماه گلکسی S8 سامسونگ رسماً معرفی خواهد شد.

به‌جای رونمایی از پرچمدار جدید خانواده گوشی‌های هوشمند گلکسی، احتمال می‌رود که معرفی تبلتی جدید با عنوان گلکسی تب اس3 از این خانواده را در دستور کار خویش قرار دهد. گوشی‌های گلکسی با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر یکی دیگر از شایعاتی است که در خصوص محصولات امسال غول کره‌ای دنیای تکنولوژی به چشم می‌خورد. علاوه بر این‌ها احتمال معرفی گوشی میان‌رده از سری A یا  J نیز در این مراسم وجود دارد.

 

ال‌جی (LG)

 

کنفرانس مطبوعاتی ال‌جی نیز یکی از رویدادهای پرطرفدار در MWC خواهد بود. در درجه اول اهمیت آن به‌ دلیل معرفی جانشین LG G5، پرچمدار پیشین این شرکت بوده که احتمالاً LG G6 نام خواهد داشت و با توجه به شایعات و اخبار منتشر شده تا کنون از جهات بسیاری نسبت به نسل قبلی خود بهتر شده است.

علاوه بر این در درجه دوم و جدا از بخش گوشی‌های هوشمند به‌نظر می‌رسد که این شرکت کره‌ای قصد دارد از دو ساعت هوشمند جدید خود با پشتیبانی از Android Wear 2.0 نیز رونمایی کند (البته در صورتی که شایعات منتشر شده صحت داشته باشد).

 

سونی (Sony)

 

تا به امروز شایعات کمی در مورد برنامه‌های سونی در کنگره جهانی موبایل امسال منتشر شده اما اخیراً شایعاتی مبنی بر معرفی یک گوشی جدید از سری اکسپریا در خبرها به چشم می‌خورد که اگر صحت داشته باشد با یک گوشی قدرتمند مجهز به آخرین چیپست شرکت کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 835 و نمایشگر 4K، سر و کار خواهیم داشت.

 

اچ‌تی‌سی (HTC)

 

شرکت HTC نیز بنا بر رسم هر ساله خود امسال نیز در این کنفرانس حضور خواهد داشت اما اطلاعات دقیقی از محصولات این شرکت در دسترس نیست. تنها مسئله‌ای که از آن آگاهیم این است که محصول جدید این شرکت از چیپست اسنپ‌دراگون 835 بهره‌مند نخواهد بود بنابراین حدس می‌زنیم که اچ‌تی‌سی قصد معرفی یک گوشی میان‌رده از سری دیزایر را داشته باشد. چرا که برای معرفی جانشین پرچمدار HTC One M10 خیلی زود است و خبری از معرفی ساعت‌های هوشمند یا محصولات دیگر نیز نیست.

 

نوکیا (Nokia/HMD)

 

شرکت HMD در پشت برند محبوب نوکیا به تازگی از گوشی Nokia 6 رونمایی کرد و اعلام کرد تا ده سال آینده کلیه گوشی‌های خود را با این برند عرضه خواهد کرد. اکنون نیز این شرکت حضور خود را در MWC رسماً تایید کرده است. هرچند اخباری از برنامه این شرکت در این کنگره منتشر نشده اما شایعات از معرفی یک گوشی نوکیا با بهره‌مندی از چیپست اسنپ‌دراگون 835 و سیستم‌عامل اندروید حکایت دارند.

اخیراً نیز اخباری در خصوص معرفی یک گوشی میان‌رده نوکیا با نام رمز “Heart” شنیده می‌شد که ممکن است به مراسم شرکت در بارسلونا مربوط باشد.

 

موتورولا / لنوو (Moto / Lenovo)

 

گوشی جدید موتورولا در MWC معرفی می‌شود و در این باره کاملاً مطمئن هستیم. چراکه همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید این شرکت تیزر معرفی گوشی جدید خود را منتشر کرده و علاقه‌مندان را به تماشای محصول جدید خود در تاریخ 8 اسفندماه دعوت نموده است. گفته می‌شود که نسل پنجم سری G موتورولا یک گوشی میان‌رده مقرون به صرفه خواهد بود و احتمال می‌رود که شامل دو نسخه استاندارد و یک نسخه بزرگتر و قدرتمندتر Plus باشد.

در خصوص لنوو مشخص نشده که قصد معرفی چه محصولاتی را در MWC دارد اما شایعاتی پیرامون رونمایی سخت‌افزار جدید این شرکت و یا معرفی تبلت جدیدی از خانواده Yoga را تایید می‌کنند.

 

هوآوی (Huawei)

 

تصویری که مشاهده می‌کنید متعلق به گوشی P10 هوآوی است که بر اساس شایعات به عنوان جانشین P9 در MWC رسماً معرفی خواهد شد. نیازی به گفتن نیست که هوآوی در این گوشی دوربین دوگانه نسل قبلی را بهبود بخشیده و قابلیت‌های بیشتری را برای ارائه تصاویر با کیفیت‌تر به آن افزوده است. علاوه بر این گفته می‌شود که هوآوی نیز قصد دارد از آن دسته از شرکتهایی باشد که یکی از اولین گجت‌های پوشیدنی برخوردار از سیستم‌عامل Android Wear 2.0 را برای کاربران خود ارئه نماید و از این رو رونمایی از یک ساعت هوشمند را در برنامه‌های امسال خود خواهد داشت.

 

بلک‌بری (Blackberry)

 

شرکت بلک‌بری نیز یکی از شرکت‌های بزرگی است که امسال در مراسم MWC حضور خواهد داشت. گوشی بلک‌بری Mercury یکی از مهم‌ترین محصولاتی خواهد بود که این شرکت به معرفی آن خواهد پرداخت. این گوشی یکی از اعضای خانواده‌ای است که بلک‌بری پیش از این دو تن از آن‌ها را معرفی نموده و در کنار کیبورد فیزیکی این شرکت، از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند. ممکن است نام ایم گوشی برای برخی از دنبال‌کنندگان خبرهای دنیای تکنولوژی آشنا باشد، چراکه شرکت بلک‌بری در نمایشگاه CES که چندی پیش برگزار شد از این دستگاه رونمایی کرد اما از مشخصات آن چیزی فاش نشد. هرچند امیدی به رونمایی آن در MWC نیز نبود تا اینکه تیزر معرفی آن رسماً منتشر شد تا خیال همه را از این بابت آسوده نماید. درخصوص اینکه آیا این شرکت قصد معرفی محصولات دیگری در کنگره جهانی موبایل بارسلونا دارد یا خیر اطلاعاتی در دسترس نیست.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال