مارک دار شدن موشک های ناسا توسط شرکت های خصوصی

یک گام کوچک برای انسان ، جهشی بزرگ برای نایک محسوب می شود. سال 2035 است و kanye west ریاست جمهوری امریکا را بر عهده دارد و اولین ماموریت فضایی این سال فرود بر روی مریخ ، این سیاره ی سرخ است . کارشناسان ناسا از موانع این سفر به کمبود بودجه مالی، تابش های […]

یک گام کوچک برای انسان ، جهشی بزرگ برای نایک محسوب می شود. سال 2035 است و kanye west ریاست جمهوری امریکا را بر عهده دارد و اولین ماموریت فضایی این سال فرود بر روی مریخ ، این سیاره ی سرخ است . کارشناسان ناسا از موانع این سفر به کمبود بودجه مالی، تابش های خطرناک و نیز اولین گروه داوطلبانی اشاره کرده اند که قبل از آنها کسی در این سیاره اقامت نداشته است.
در این سفر فضانوردان از فضاپیما خارج می شوند و بر روی این خاک سرخ فرود می آیند. همانطور که فضانوردان به این اقدام بشریت می نگرند پرچم های خوشامد گویی طلایی رنگ مک دونالد در برابر آنها نصب می شوند. خصوصی سازی فضاپیماها می تواند توسط jim brindenstine ، مدیر جدید ناسا که با تشکیل کمیته های مشورت به دنبال تجارت در عملیات های فضایی است به واقعیت تبدیل شود. در حال حاضر نیز آنها به دنبال نام تجاری برای پرواز های فضایی در مدارهای پایین هستند و نگرانی در مورد پرچم های مک دونالد برروی مریخ و یا استارباکس در ماه وجود ندارد. با این حال نامگذاری حقوقی برای موشک های فضایی می تواند تاییدی برای موشک ها از سوی فضانوردان باشد که این اقدام شباهت به ورزشکارانی دارد که مورد حمایت برند های ورزشی قرار می گیرند.

یکپارچگی علمی

در صورتی که هنوز هم تاییدیه ای مبنی بر خصوصی سازی فضاپیماها وجود ندارد اما مدیر جدید ناسا پیشنهاد کرده است که به رقابت در مقابل شرکت های خصوصی فضایی مانند elon muske space x کمک خواهد کرد. نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه امکان دارد فضانوردان به استخدام و حمایت کمپانی های خصوصی دیگر در آیند، چرا که می توانند پول بیشتری از آنها دریافت کنند. jim brindenstine امیدوار است با حمایت ها و قرار دادهای خصوصی بتواند از این مشکل جلوگیری کند. این که آیا مردم به این ایده ناسا توجه می کنند یا خیر بستگی به ناسا دارد که برای پیگیری های علمی، فضایی امن توسط شرکت ها به وجود آورده است.

[horizontal-scrolling group=”GROUP0″ speed=”90″ direction=”left” gap=”50″]