لامبورگینی خودروی جدید Centenario را در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی کرد

بالاخره در نمایشگاه ژنو شاهد معرفی جدیدترین خودروی شرکت لامبورگینی نیز بودیم و سازندگان از گاو غول‌پیکر خود با نام Centenario رونامیی نمودند. موردی که شاید باید در همین ابتدا به آن اشاره کنیم، این است که سازندگان تنها 40 دستگاه از این اَبَرخودرو را تولید خواهند نمود و قیمت هر کدام از آنها نیز به […]

بالاخره در نمایشگاه ژنو شاهد معرفی جدیدترین خودروی شرکت لامبورگینی نیز بودیم و سازندگان از گاو غول‌پیکر خود با نام Centenario رونامیی نمودند. موردی که شاید باید در همین ابتدا به آن اشاره کنیم، این است که سازندگان تنها 40 دستگاه از این اَبَرخودرو را تولید خواهند نمود و قیمت هر کدام از آنها نیز به همراه مالیات، 1.75 میلیون یورو اعلام شده است.

لامبورگینی Centenario به مناسبت صدمین سالگرد تولد موسس این شرکت، آقای Ferrucio Lamborghini تولید و معرفی شده و به عنوان قدرتمندترین خودرویی که تا کنون لامبورگینی معرفی کرده، شناخته می‌شود. Centenario از یک موتور V12 با توان تولید نیروی 770 اسب بخاری بهره می‌برد و قادر است تنها در عرض 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین سوپراسپرت جدید لامبورگینی می‌تواند در یک مسافت 23.5 کیلومتری، در عرض 23.5 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دست پیدا نماید که میزانی خیره‌کننده می‌باشد. موضوع زمانی جذاب‌تر می‌شود که بگوییم اگر Centenario با همین سرعت ترمز کنید، تنها 30 متر را توقف کامل نیاز دارد که نشان از ترمزها قدرتمند این خودرو و طراحی بی‌ عیب و نقص این سوپراسپرت جدید دارد. حداکثر سرعت این خودروی سرکش نیز 350 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

جنس بدنه‌ی Centenario از فیبر کربن بوده و علاوه بر مقاومت فوق‌العاده بالایی که دارد، 1520 کیلوگرم وزن دارد که اگر بخواهیم نسبت آن با قدرت خودرو را در نظر بگیریم، هر اسب بخار نیروی تولید شده باید 1.97 کیلوگرم از وزن خودرو را به حرکت درآورد.

در مورد سیستم داخلی، کاربران می‌توانند تمامی تکنولوژی‌ها روز را در این خودروی قدرتمند پیدا کنند. صفحه‌نمایش 10.3 اینچی و لمسی داخلی این خودرو با داشتن تمامی استانداردها و امکانات، به سیستم Apple CarPlay نیز مجهز شده و دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های اپل می‌توانند به سادگی و با اتصال دستگاه خود به این اتومبیل قدرتمند، از بسیاری از امکاناتی که این شرکت و محصولات آن دارند نیز استفاده نمایند.

Lamborghini-Centenario52

طراحی جدید و مدرن Centenario نیز سبب شده تا باز هم بتوانیم شاهد معرفی یک اَبَرخودرو از سوی لامبورگینی باشیم، خودرویی که می‌تواند علاوه بر پر کردن جای محصولات قبلی این شرکت، خودرویی “خاص” نیز باشد. همانطور که اشاره کردیم در ساخت این خودرو از فیبر کربن استفاده شده، اما روش استفاده از فیبر کربن کمی نسبت به دیگر خودروها متفاوت بوده است. اگر به بدنه‌ی خودرو دقت کنید، متوجه می‌شوید که برای بخش بالایی خودرو از فیبر کربن شیشه‌ای استفاده شده و در بخش‌های پایین‌تر نیز فیبر کربن مات مورد استفاده‌ی مدیران بوده است. چرخ‌های جلو خودرو نیز اندازه‌ی 20 اینچی داشته و چرخ‌های عقبی با اندازه‌ی 21 اینچی، رنگی مات دارند و با بخش پایینی خودرو کاملا هم‌خوانی دارند.

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد سوپراسپرت جدید لامبورگینی به آن اشاره نماییم، حالت‌های مختلف حرکت خودرو می‌باشد. اینطور که سازندگان اشاره داشته‌اند، سه حالت Strada و Corsa و همینطور Sport برای این اتومبیل در نظر گرفته شده که کاربران با انتخاب هر کدام از آنها، شاهد تغییراتی در سیستم انتقال خودرو خواهند بود. اسپویلر عقبی خودرو با انتخاب این حالت‌ها می‌تواند تا 150 میلی‌متر بزرگ‌تر شده و زاویه‌ی آن نیز 15 درجه تغییر پیدا نماید.

هر چند طرح و رنگی که سازندگان برای این خودرو در نظر گرفته‌اند فوق‌العاده بوده و با تمامی بخش‌های خودرو نیز هماهنگی کامل دارد، خریداران می‌توانند به صورت سفارشی نیز در مورد رنگ این خودرو تصمیم بگیرند. و البته باید بگوییم که تا کنون تمامی 40 دستگاه از این خوردو نیز به فروش رفته‌اند! مشخص نیست که آیا در آینده باز هم شاهد تولید دستگاه‌های بیشتری از این خودرو خواهیم بود یا نه.

در ادامه از شما دعوت می‌کنم تصاویر رسمی و البته رندر شده از Lamborghini Centenario را مشاهده نمایید:

 Lamborghini-Centenario53 Lamborghini-Centenario55 Lamborghini-Centenario56 Lamborghini-Centenario57 Lamborghini-Centenario58 Lamborghini-Centenario50

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال